Gå til innhold

Ang. kreft og død

Anbefalte innlegg

Gjest kreft og død
Skrevet

Pasienter som har uhelbredelig kreft som sprer seg veldig sakte. Si at de går på medisiner som gjør at de ikke merker noenting til kreften i hverdagen..Hvis de noengang skal dø av kreften, vil de merke det mot slutten? Eller vil medisinene gjøre at man lever som normalt og plutselig en dag bare sovner man inn uten å ha merket noenting til kreften?

AneM1365380603
Skrevet

Svigermor døde av kreft, og hun var veldig preget av alle medisinene. Enten ble hun kvalm, eller så ble hun veldig nedsløvet. Hun mistet matlysten og raste ned i vekt. De siste månedene var hun pleietrenget.

Skrevet

De menneskene jeg har sett som har vært dødssyke av kreft, har vært svært preget av sykdommen den siste tiden.

Gjest kreft og død
Skrevet

Svigermor døde av kreft, og hun var veldig preget av alle medisinene. Enten ble hun kvalm, eller så ble hun veldig nedsløvet. Hun mistet matlysten og raste ned i vekt. De siste månedene var hun pleietrenget.

Ok hun hadde nok en helt annen krefttype enn vedkommende jeg kjenner. Han har nemlig ikke en type aggresiv kreft, og fungerer 100% som før pga. medisiner. I ditt tilfelle var det vel mer snakk om bivirkninger av medisinene..

Jeg snakket mer om folk som faktisk fungerer på medisinene og ikke merker noe til kreften, hvis de noengang skulle dø av kreft, om de da vil merke at de faktisk har kreft før eller siden.

Hva gjør at man dør av kreft egentlig? Spiser den opp organer?

AneM1365380603
Skrevet

Ok hun hadde nok en helt annen krefttype enn vedkommende jeg kjenner. Han har nemlig ikke en type aggresiv kreft, og fungerer 100% som før pga. medisiner. I ditt tilfelle var det vel mer snakk om bivirkninger av medisinene..

Jeg snakket mer om folk som faktisk fungerer på medisinene og ikke merker noe til kreften, hvis de noengang skulle dø av kreft, om de da vil merke at de faktisk har kreft før eller siden.

Hva gjør at man dør av kreft egentlig? Spiser den opp organer?

Kreften kan gjøre at enkelte organer slutter å fungere. Kreft er jo svulster.

Jeg vet om noen som har levd med kreft i mange år, men de blir også veldig redusert på slutten.

jancka1365381087
Skrevet

Svigermor levde med kreft i 11 år. Jeg kjente henne de 5 siste årene. Svært sjelden type, som ikke var agresiv før de to siste årene. Alt av medisiner og behanling ble prøvd.

Den siste tiden, dvs et halvt år før hun døde ble hun svært redusert og ble en helt typisk kreftpasient. Smertet, dårlig matlyst og dårlig allmenntilstand.

Tror det kommer ann på type kreft, og fra person til person.

Håper din bekjent får mange gode år!

Gjest sola mi
Skrevet

Som mange allerede har svart deg så vil alle merke kreften på slutten. Ingen medisiner hjelper de siste ukene. Da må morfin brukes og smertene forsvinner igjen, men pasienten vil nesten bare sove.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Noen dør av kreft, noen dør med den.

Min gamle onkel har kreft i prostata. Den er ikke hissig, men uhelbredelig. Kreften blir holdt i sjakk av sprøyter. Etter det jeg har skjønt, så vil ikke denne kreften ta livet av han, han vil dø av andre årsaker.

Gjest kreft og død
Skrevet

Noen dør av kreft, noen dør med den.

Min gamle onkel har kreft i prostata. Den er ikke hissig, men uhelbredelig. Kreften blir holdt i sjakk av sprøyter. Etter det jeg har skjønt, så vil ikke denne kreften ta livet av han, han vil dø av andre årsaker.

Det er prostatakreft med spredning han jeg kjenner har også. Da kan den ikke kureres men holdes i sjakk. Det er jo en veldig vanlig type kreft og ikke en hissig type. Man dør ofte med den og ikke av den. Men hvor gammel er denne onkelen din da? Han jeg kjenner er 67.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er prostatakreft med spredning han jeg kjenner har også. Da kan den ikke kureres men holdes i sjakk. Det er jo en veldig vanlig type kreft og ikke en hissig type. Man dør ofte med den og ikke av den. Men hvor gammel er denne onkelen din da? Han jeg kjenner er 67.

Onkelen min 78 år. Han har ikke andre plager av kreften nå enn at han jevnlig går til undersøkelser og tar sprøyter.

Skrevet

Hvis man dør av kreften vil man merke det. Men mange har kreft uten at det er det de dør av.

Gjest trooghåp
Skrevet

Kreft er en skummel sykdom. det finns så mange forskjellige typer kreft...noen er smertefri og noen plages veldig lenge.En Tante av meg..fikk leverkreft ..hadde følt seg litt tufs og 3 mnd senere var hun alt død.Selv gikk jeg og var syk ( kastet opp og tufs) i flere år .Gikk til flere leger..som ikke fant noe..noen mente jeg hadde Hormonforstyrrelser.Selv trodde jeg til slutt...det var nervøst.Klarte bare å drikke milkshake til slutt og kiloene bare raste av.Til slutt..gikk jeg til min manns Fastlege.Spesialist i Patologi blant annet: Han undersøkte meg grundig! og skjønnte straks..at det var noe galt! Jeg hadde Magekreft! Før operasjon-tok de Bilder og fant Kreft i urinveislederen også!! Det var ingen spredning..men en Kreft for seg selv! Heldige meg kom inn i Grevens tid! og Overlevde!! Fantastisk!!Leger og Pleiere har vært helt utrolig flinke og jeg går jevnlig til kontroll! Ett lite innblikk i kreftsykdom.

Kreft er ikke bare DØD. hilsen en Heldiggris

Skrevet

Her er det nok voldsomme variasjoner fra krefttype til krefttype.

Men min far døde av kreft, og det var å bli langsomt pint ihjel over flere år. Forferdelig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...