Gjest grinetanten Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Jeg er jente på 30 år, 2 barn. Bruker ikke spiral/p-piller. Har de siste årene hatt plager med menstruasjon, både pga mye+lenge blødning og depresjoner. Jeg jobber med barn, og kan ikke være sur og grinete på jobben. Så det siste året har jeg hatt det svært vanskelig å komme meg på jobb uken før menstruasjon. Når jeg ser på fraværet mitt 2007, er det brukte egenmeldinger hver måned på samme tid. I høst snakket jeg med legen min pga uregelmessige blødninger, ble 50 % sykemeldt i en uke pga menometroragi. Jobben var spesiellt tøff den perioden, og jeg var svært deprimert (tiltaksløs, ukonsentrert, trist og eksplosiv). Blødningene ble normale etter en tid, og jeg har igjen regelmessig mens. Denne uken har jeg vært hjemme pga søvnvansker og menssmerter, og har kommet til det punktet at noe må gjøres. Sist jeg snakket med legen min følte jeg ikke ble trodd da jeg nevnte depresjoner. Jeg elsker jobben min og vil ikke slutte å jobbe med barn, så jeg vil gjerne vite hva man kan gjøre med denne slags pms plager som ødelegger mye av hverdagen? Må nok også nevne at fikk svar på celleprøven av livmorhals ; "usikre funn (ikke kreft) ta nye prøver om 6 måneder (mars)." Er det noe å være bekymret for? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/297693-pms-depresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.