Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi prøver å bli gravide denne mnd, å egentlig skal jeg ha eggløsning imorgen, men har ikke sett snurten til slimet enda :-( mn mn, det dukker vel opp snart...(håper jeg ,-))

Men spm mitt var: Vi har hatt sex annenhver dag, helt opptil i forgårs(torsadg) da vi har endret til hver kveld, siden eggløsningen er ventet imorgen.. Men nå har jeg lest innpå her at det var en dame som hadde fått råd av gynekologen sin at de måtte holde seg til annenhver dag for da hadde spermiene best kvalitet?!

Bør vi fortsette å holde oss til annenhver dag da? Har vi brukt de opp siden vi har hatt hver kveld?????

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297813-enda-et-eggl%C3%B8sningsspm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

vi prøver hver 3.dag vi..

min mann hadde fått time på utredning ang sædtest og da fikk han beskjed om at han ikke skulle ha sex de to siste dagene før han skulle dit.

fordi en sædprøve skal være så bra og så mye som mulig.

så vi stoler på det og prøver hver 3 .dag.

Hei.

vi prøver hver 3.dag vi..

min mann hadde fått time på utredning ang sædtest og da fikk han beskjed om at han ikke skulle ha sex de to siste dagene før han skulle dit.

fordi en sædprøve skal være så bra og så mye som mulig.

så vi stoler på det og prøver hver 3 .dag.

Ok, men da må det være godt nok med annenhver slik vi har gjort da ;d Krysser figrer og tær for at det går bra ;D

Blir ufattelig lenge å vente hele 14 dager for å se "resultatet" og enda verre hvis det må gjentas opptil flere ganger, men vi får se ;-) Takk skal dere ha for rådene ialefall ;-)

fuji1365380447

Det kan være nyttig å ta en titt her inne. Masse informasjon om syklus, eggløsning og prøving.

http://www.pernille.info

Ellers så kan jeg jo bare si at det er litt "farlig" å legge så mye i at du ønsker å bli gravid akkurat denne eggløsningsperioden. Jeg kjenner mange som må jobbe med prøvingen i et år før spiren sitter. Det er lett å blir desperat og alt for oppheng dersom man prøver så hardt som du beskriver i innelggene dine her.

Stress og angst gjør det jo faktisk vanskeligere å bli gravid.

Det er ikke nødvendig å ha sex hver dag heller. Sædceller kan leve i opp til fire døgn inne i deg.

Lykke til med prøvingen.

Må hive meg litt på det fuji skriver til deg. Virker nesten som dokke _akkurat_ har funne ut at dokke skal lage baby, og at det er om å gjere å bli gravid så kjapt som mogleg. Senk tempoet! Les litt på nettet om både eggløysing m.m. Eg begynte ikkje ein gong å prøve å finne eggløysingsdagen før det var gått nokre månader.

Annonse

Det kan være nyttig å ta en titt her inne. Masse informasjon om syklus, eggløsning og prøving.

http://www.pernille.info

Ellers så kan jeg jo bare si at det er litt "farlig" å legge så mye i at du ønsker å bli gravid akkurat denne eggløsningsperioden. Jeg kjenner mange som må jobbe med prøvingen i et år før spiren sitter. Det er lett å blir desperat og alt for oppheng dersom man prøver så hardt som du beskriver i innelggene dine her.

Stress og angst gjør det jo faktisk vanskeligere å bli gravid.

Det er ikke nødvendig å ha sex hver dag heller. Sædceller kan leve i opp til fire døgn inne i deg.

Lykke til med prøvingen.

Ok, takk skal du ha, jeg skal sjekke ut den siden, nå ikveld ;-)

Vi prøver vel ikke så hardt, det er jo egentlig ikke noe stress, bare nærhet med partneren, men det blir nok stress hvis vi skal holde på dette tempoet i et år el.. På de rette dagene osv..

Grunnen til at jeg har sååå store forventninger til akuratt denne perioden, er at jeg har blitt såå lett gravid tidligere, den ene gangen på p-piller, den andre på ladycomp, da de tok utskrift av maskinen teterpå og jeg fikk en beklagelse... og tilslutt en gang da vi brukte kondom og angrepille i tillegg etter 17 timer... å det var kun denne ene gangen, men ble likevel gravid!!

Så håper at når vi for engangs skyld PLANLEGGER å bli gravide, så går det like lett, men det ligge jo i bakhodet at det er vel nettopp da, det ikke går....;-S

Å det som hadde vært enda kjekkere med å bli gravide nå, var at jeg kunne laget DEN koselige valentinsdagen og da kommet med den poitive testen, å det hadde vore sååå kjekt!! Mn det vil nå vise seg da, går det ikke så går det ikke.... Da prøver vi igjen ;D Håper det går til slutt ;-)

Må hive meg litt på det fuji skriver til deg. Virker nesten som dokke _akkurat_ har funne ut at dokke skal lage baby, og at det er om å gjere å bli gravid så kjapt som mogleg. Senk tempoet! Les litt på nettet om både eggløysing m.m. Eg begynte ikkje ein gong å prøve å finne eggløysingsdagen før det var gått nokre månader.

Hehe.... ja, er vel på ein måte litt slik da, men det har vore planlagt siden oktober at vi skal begynne å prøve denne mnd, så har hatt altfor lang tid til å tenke å fundere, og ville vel helst vore gravid igår ja ;D

Men du kan og se på på det forrige innpillet jeg svarte på hvorfor vi håper såå sterkt ;-)

Men er ike verdens undergang hvis det ikke går, vi kan jo bare prøve igjen, men når vi først har bestemt oss for å prøve, så syns jeg det er hardt å vente til resultatet vises ,-) Gleeeder meg så utrolig mye ser du ;D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...