Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, for en tid tilbake(2år)

fikk jeg lagt en stor porselen

fylling i en jeksel. Jeg var

ikke fornøyd for den var hele

tiden tygge-øm og isende. Jeg klaget til tannlegen som først da tok røntgenbilde. Det var ikke betennelse i roten, men bildet viste at jeg hadde fortettninger i kjevebenet under denne tannen.

Tannlegen avviser ar det er

farlig og vil ikke fjerne fyllingen medmindre jeg betaler det selv. Han mener

at jeg ikke kan gi han skylden for at tannen er blitt vond. Tror andre tannleger at slike forandringer i kjeven er ufarlige eller kan de være tegn på annen sykdom? Jeg må legge til at jeg ofte kjenner en slags bankende pulsering

nettopp i det området. Jeg

har ikke gått til denne tannlegen mer da jeg føler at han gav dårlig behandling.

Tannen unngår jeg å tygge med.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29783-kjeveforandringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

20 % av alle tenner som får slik behandling må rotfylles etterpå. Forklaringen kan være at slike tenner er blitt så omfdattende behandlet så lenge at nerven rett og slett dør og tannen blir vond. Slik ømhet kan også komme av at tannen er blitt ørlite for høy etter behandlingen. Jeg antar at fortetningen som viser seg i kjeven i dette området ikke har noe med det aktuelle problemet å gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29783-kjeveforandringer/#findComment-119188
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...