Gå til innhold

Hva er det som feiler meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Drømmende

Hei. Er 25 år.Har gått på p-piller i flere år, sist Follimin. Har hatt regelmessig menstrusjon før p-pille start, og innimellom når jeg har sluttet på p-pilla. Det som er aktuelt, er at jeg sluttet på p-pillene mars 07, og har ikke hatt regelmessig menstruasjon, hadde i mai, august,okt og des. Har vært plaget med akne siden tenårene, og dette har forverret seg i det siste. Har i tillegg gått litt opp i vekt, uten noen forandringer på mat eller trening. Er 165 cm og veier 68 kg. Bør jeg gå ned i vekt? Bør jeg ta kontakt med lege, og i tilfelle hva burde jeg spørre om? PCO? Vi ønsker å bli gravid, men jeg kan jo umulig ha EL. Takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/297838-hva-er-det-som-feiler-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det kan være tilstanden PCOS. Det kan påvises ved ultralyd av eggstokker og hormonprøver. Du er ikke overvektig, men symptomer ved PCOS kan reduseres ved slanking. Jeg synes du skal be om henvising til gynekolog for å få stillet diagnosen og for å starte behandling, hvis du ønsker å bli gravid. Eggløsningen svikter ofte ved PCOS, men det er relativt enkelt å sette den i gang med tabletter (pergotime).

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...