Gjest Lada Ada Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Var innom Chrico Bil forleden for å se nærmere på en bil jeg hadde tittet på internett. Bilen hadde i følge annonsen bare hatt en eier tidligere, og den hadde kjørt 44 000 km. Da jeg så over bilen oppdaget jeg at det hadde vært klistremerke på askebegeret, men som nå var fjernet. På leiebiler pleier man å ha slike klistremerker (røyking ikke tillatt), og jeg spurte selgeren hvem den tidligere eieren var. Han ble litt usikker og måtte lete, og etter langt om lenge så kom han tilbake og sa at den hadde gått som utleie bil fra en av de store firmaene. Jeg takket for titten og forsvant fra forretningen. Hva er dine tanker rundt dette? En utleiebil som har kjørt 44' har sannsynligvis hatt mange forskjellige sjåfører bak rattet, og med den kvaliteten det er på enkelte sjåfører så er jeg glad denne bilen ikke ble min. Bør man opplyse om at bilen har gått som utleiebil? Liten digresjon; Har en kamerat som strøk på lappen 2-3 ganger og som enda ikke kan kjøre bil(til tross for at han fikk lappen etterhvert). Han kjører rett og slett som en 90-åring, til tross for at han bare er 30 Det er sikkert flere sånne som han som kjører leiebiler... 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 Det er en grunn til at "yrkesbiler" "utleiebiler"med forskjellige sjåfører blir mere slitt og det er forskjellige kjøremønstre. 0 Siter
Gjest nikkot Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 44.000 km ..... har jo ikke gått så mye da, så så mye kan de vel ikke ha klart å "ødelegge" bilen. Når det gjelder firmabiler generelt, er det en type bil jeg ALDRI hadde kjøpt. 0 Siter
Kåre Kruttlapp Skrevet 27. januar 2008 Skrevet 27. januar 2008 44.000 km ..... har jo ikke gått så mye da, så så mye kan de vel ikke ha klart å "ødelegge" bilen. Når det gjelder firmabiler generelt, er det en type bil jeg ALDRI hadde kjøpt. Det er ca 48 000 km rundt ekvator så noe blir det allikevel. Jeg har i tilknytting til mitt arbeide i bilbransjen ved verkstedet sett utrolig fine biler bli slett vedlikeholdt og ødelagt av dårlige holdninger.Servicehefte som er utfylt og fra merkeverkstedet er bilens verdipapir+antall eiere er signaler om man velger en slik bil.En utleiebil tilsalgs? javel! Den bør ha en redusert pris er min mening. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.