Gå til innhold

Kjøpt sex

Anbefalte innlegg

Jeg synes du overreagerer det er min mening. Som nevnt nedenfor så hører denne historien til hans liv før dere ble et par. Ethvert menneske har "noe" i bagasjen som kunne vært gjort annerledes.

Ikke fordøm ham for noe han gjorde men elsk ham for det han er nå! Han har som du sier ikke vært med på noen turer i ettertid og vær glad for det.De aller fleste må svelge noen kameler for å få den de elsker og dette er ingen stor kamel.

Hadde jeg truffet en vakker kvinne og i tiden etter funnet ut at hun hadde solgt sex ja "so what" hvis vedkommende har startet et nytt liv og jeg elsket henne.Nå har jeg heldigvis ikke denne problemstillingen å ta hensyn til men ville snu det på hodet slik at du kan forstå at skal man holde på kjærligheten så kreves det tilgivelse og forståelse.

Det er så mange faktorer som spiller inn i et forhold at hvis du vil ha ham så må du akseptere at han har en fortid du ikke liker. Jeg er ganske sikker på at det ikke er så mange av hans caliber der ute så valget kvaler må du ta men rådet mitt er glem dette og gå videre med ham du er glad i uten å trekke opp dette i tide og utide.Så får du se om dette gjentar seg i ettertid.Da har du lov å reagere.

Og hvordan ville du reagert om du plutselig fant ut at din kjæreste hadde vært prostituert?

Ville du syntes det var helt greit?

mvh

Fortsetter under...

Hva om det var motsatt?

Hva om en mann plutselig fant ut at hans kjæreste hadde kjøpt eller solgt sex tidligere?

Ville man da sagt at en tilsvarende reaksjon av din er en overreaksjon.

Det er greit at fortid er fortid. Men fortiden sier en hel del om hvem man er og hva man står for. Jeg forstår godt du reagerer.

Så får du vurdere om de verdiene sexkjøp representerer også er fortid slik at han er til å stole på i nåtid eller ikke.

mvh

Hva om det var motsatt?

Hva om en mann plutselig fant ut at hans kjæreste hadde kjøpt eller solgt sex tidligere?

Ville man da sagt at en tilsvarende reaksjon av din er en overreaksjon.

Det er greit at fortid er fortid. Men fortiden sier en hel del om hvem man er og hva man står for. Jeg forstår godt du reagerer.

Så får du vurdere om de verdiene sexkjøp representerer også er fortid slik at han er til å stole på i nåtid eller ikke.

mvh

Helt enig!

Jeg skjønner deg godt. Dette hadde jeg tatt tungt. Det er klart at alle har noen episoder fra «tidligere liv» som man holder for seg selv, som den andre ikke har noe med. Men noe så alvorlig som å kjøpe seksuelle tjenester… den er drøy. Det sier mye om hva slags verdier han ihvertfall har hatt tidligere. Jeg har vondt av deg som har fått dette å slite med. Mange setter likhetstegn mellom sex og kjærlighet, andre ikke.

Trøsteklem

Annonse

Det der hadde jeg fått problemer med.

'Gutter er gutter' er da slett ingen sannhet, tviler på at dette er noe gutter/menn flest gjør eller synes er helt ok.

'Gutter er gutter' er da slett ingen sannhet....

Enig. 'Gutten' jeg er gift med ville blitt dødelig fornærmet over å bli assosiert med noe slikt.

mvh

Er helt enig med venninna de, dette var FØR dere ble sammen. Du har helt sikkert gjort ting som du ikke vil fortelle noen selv en gang i livet. Aller har gjort feil. Har du bevis på at akkurat din samboer også betalte for sex? Var det av helt fri vilje eller full/gruppepress, ikke at man skal gjøre alt fordi noen andre foreslår det, men det er altfor lett å bli lurt med på ting man ikke vil på slike fylleturer.

Og hva han synes om sex med deg har absolutt ikke noe med hva han eventuelt har gjort før å gjøre. Han er sammen med DEG for en grunn, fordi han liker deg, fordi han liker kroppen din (ellers ville dere jo bare vært venner). Har dere et sexliv som bærer preg av at han bruker deg som et objekt for sine egne lyster? Eller bærer det preg av at begge 2 er glade i hverandre? Og liker den andres kropp? Prøv å ro deg selv ned litt og tenk over disse spørsmålene.

Hvorfor er det du sammen med ham? Må jo være et skjørt forhold om noe som har skjedd for "lenge siden" ødelegger alt.

Selvom dette har skjedd for lenge siden så sier det jo mye om hans moral og holdninger. Hadde han ikke hatt kjæreste nå så tror jeg han nok kunne gjort det igjen, og kameratene reiser jo på disse turene enda..eller?

Jeg hadde aldri taklet det!

Gjest Ulvinnen

Jeg synes det er helt utrolig at mange i denne tråden sier "fortid er fortid" når det gjelder kjøp av sex. Jeg hadde absolutt hatt problemer med å godta noe slikt.

Helt enig!

Kjøp av sex sier veldig mye om en persons holdninger. Det kan ikke sammenlignes med det å ha hatt andre elskere/elskerinner tidligere.

Helt enig!

Kjøp av sex sier veldig mye om en persons holdninger. Det kan ikke sammenlignes med det å ha hatt andre elskere/elskerinner tidligere.

Ja, jeg synes som sagt det er merkelig at såpass mange her inne synes dette går i kategorien "alle har vi en fortid, men fortid er fortid".

PieLills parallell til å oppdage at kjæresten har en fortid som prostituert passet fint.

Gjest Ulvinnen

Ja, jeg synes som sagt det er merkelig at såpass mange her inne synes dette går i kategorien "alle har vi en fortid, men fortid er fortid".

PieLills parallell til å oppdage at kjæresten har en fortid som prostituert passet fint.

Enig, det blir på samme nivå.

Annonse

Jeg har vært i samme situasjon som deg. Samboeren min innrømmet at han en gang hadde kjøpt sex en gang han var ung og dum og i utlandet. Jeg syntes og synes fortsatt det er svært moralsk forkastelig og alt det der, men jeg valgte å se på de gode sidene hans i stedet for og lærte meg å leve med det. Det tok lang tid før jeg orket å ha sec med ham igjen og kunne ha det uten å se ham for meg sammen med en prostituert. Det er ikke noe jeg tenker over lenger, og jeg vet han ikke ville gjort det igjen i dag hvis han skulle bli singel igjen. Poenget er at jeg forstår svært godt at du reagerer som du gjør, men det er ikke verdens undergang.

Jeg synes hun har all grunn til å reagere!

At alle har en fortid, er en sak! Men det er slett ikke alle som har en fortid med å KJØPE sex!

Og enda færre igjen som reiser på PLANLAGTE turer med dette som formål!

Dette mener jeg også er adskillig værre, enn om en guttetur utarter seg etter en fuktig kveld, og man lar seg friste ved et engangstilfelle til å teste "tilbudet" fordi det er der.

For svært mange vil dette kun blitt den ene gangen! Og mange ville til og med angret etterpå.

Men hvis man bevisst oppsøker prostituerte gang på gang, synes jeg det sier noe om personlighet og holdninger..

Jeg synes det er helt utrolig at mange i denne tråden sier "fortid er fortid" når det gjelder kjøp av sex. Jeg hadde absolutt hatt problemer med å godta noe slikt.

Helt enig.

Dessuten tror jeg kanskje samboeren mener det samme også?Han har jo valgt å holde tett om dette i en årrekke, sant.

Gjest anonym for anledningen

Jeg synes hun har all grunn til å reagere!

At alle har en fortid, er en sak! Men det er slett ikke alle som har en fortid med å KJØPE sex!

Og enda færre igjen som reiser på PLANLAGTE turer med dette som formål!

Dette mener jeg også er adskillig værre, enn om en guttetur utarter seg etter en fuktig kveld, og man lar seg friste ved et engangstilfelle til å teste "tilbudet" fordi det er der.

For svært mange vil dette kun blitt den ene gangen! Og mange ville til og med angret etterpå.

Men hvis man bevisst oppsøker prostituerte gang på gang, synes jeg det sier noe om personlighet og holdninger..

Jeg har ikke sagt at hun ikke har grunn til å reagere. Jeg synes absolutt hun har grunn til å reagere. Jeg sier bare at det ikke er verdens undergang, og så vidt jeg forstår vet hun ikke om det er noe han har gjort gang på gang eller om det har vært et engangstilfelle. Dessuten kan alle forandre seg.

Jeg har ikke sagt at hun ikke har grunn til å reagere. Jeg synes absolutt hun har grunn til å reagere. Jeg sier bare at det ikke er verdens undergang, og så vidt jeg forstår vet hun ikke om det er noe han har gjort gang på gang eller om det har vært et engangstilfelle. Dessuten kan alle forandre seg.

Jeg skulle sendt svaret til "Noortje" og ikke til deg...

Bomma litt..

Det var "Noortje" som skrev på en måte som fikk dette til å høres ut som en bagatell..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...