Gjest bekymra/ (hypokonderklinikken neste??) Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg er ei jente som blir 23 år i år, har ei jente på 3,5 år. Jeg fjernet hormonspiralen for to uker siden, i håp om å bli gravid på nytt. I den forbindelse tok legen mange blodprøver, og undersøkte underlivet. Hun sa det såg fint ut, og eg slo meg da til ro med det. to dager senere fikk eg mensen, som varte i 6 dager. Etter dette har vi hatt sex jevnlig, jeg rekner med eggløsningen kommer på torsdag eller fredag, så vi stresser ikke med noe.. men, jeg har den siste tiden hatt noen smerter i underlivet... de er rare syns jeg. Det er ikke sånn at jeg går å kjenner på det hele dagen, men det er på en måte en blanding mellom kvalmende og stikkende følelse, uten at det egentlig gjør særlig vondt. Smertene sitter i magen, under navlen og nedover. Har og opplevd ubehag under samleie, men vet ikke om det er noe sammenheng der, da det ikke har forekommet ofte. før og under graviditeten med jenta mi hadde jeg en "tvillingcyste" på eggstokkene som jeg fjerna 4 mnd etter jeg fødte jenta. jeg husker ikke på hvilken side den var, men det er på en måte det samme ubehaget jeg har. selv om det er over 3 år siden jeg hadde de smertene der. Det som er litt ekkelt, er at hvis jeg setter meg ned, så kjenner eg et slags trykk i magen, en ømhet eg og kjenner hvis jeg ligger på ryggen og klemmer meg på magen. Føler og litt ubehag i endetarmen... Har du noe ide hva dette kan være? er så redd for kreft at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Er dette noe jeg skal bekymre meg mer for, eller bør eg bare satse på å bli gravid? Er en aktiv idrettsjente, med normalkroppsbygning - ikke røyker jeg heller... Noen ganger lurer jeg på om jeg bekymrer meg så mye at smertene kommer av seg selv... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298009-endringer-i-kroppen-eller-bare-innbilning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 29. januar 2008 Del Skrevet 29. januar 2008 Det kan være litt uregelmessig menstruasjon rett etter hormonspiralen er fjernet, så du kan ikke helt regne med når du er i syklus. Jeg synes du skal vente til du har fått neste menstruasjon før du forsøker å bli gravid. Smerter i underlivet er ikke tegn på kreft, men kan være godartede forandringer, f.eks, sammenvoksninger etter siste operasjon. Har du tendens til forstoppelse? Det kan også gi smerter som du beskriver. Hvis smertene fortsetter, kan du få legen til å sjekke deg på nytt, evt. henvise til gynekolog. Men ta det med ro og glem tanken om kreft. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298009-endringer-i-kroppen-eller-bare-innbilning/#findComment-2408657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.