Gå til innhold

Insekt-bitt??

Anbefalte innlegg

Gjest Vesle lerka

I juni 2007 våknet jeg en morgen med kløe på ryggen. Det vistes bare et lite rødt merke og kløen gikk fort over når jeg lot være å klø på det. Men hver gang punktet ble berørt startet det å klø igjen. Antok at det bare var et insektbitt. Men enda etter flere måneder er kløen der fortsatt og flekken ser mest ut som en liten blemme som er rød omkring. Hva kan dette være? Prøvde å legge med et bilde, men det gikk ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298159-insekt-bitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei , hadde nok vaert mye lettere dersom jeg kunne se det , men kan ogsa forsoeke uten bilde. Du kan ha hatt et insektbitt der det har dannet seg en varig irritasjon ("fremmedlegemereaksjon", "bindevevsknute" eller fortykket arr). En annen mulighet er at kloen dukket opp if m en celleforandring eller foeflekk som har endret seg. Derfor boer en slik flekk undersoekes naermere og evt fjernes . I alle fall er det fornuftig at en lege eller kanskje helst hudlege undersoeker den og tar standpunkt til dette. Det er en god regel aa faa undersoekt og evt fjernet flekker som sitter der man ikke kan se dem relativt raskt dersom det kan mistenkes at de ikke er helt i orden. Lykke til . Med hilsen fra Hudlegen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298159-insekt-bitt/#findComment-2411967
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...