Gå til innhold

MR av kjeveledd

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå få rekvisisjon til MR av høyre kjeveledd, fordi jeg har skikkelig problemer i det området. Mitt spørsmål er hvor stort område tar de da MR av? Hvis jeg ønsker at de skal se på hele området fra øret og opp til øyet og bort til nesen, hvis du kan se for deg en sirkel rundt der, må jeg da be om mer? Det er området i nevnte "sirkel" som jeg føler problemet ligger et sted.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29823-mr-av-kjeveledd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt uten bakgrunn til å kunne vurdere din lege/tannleges behov for omfanget av undersøkelsen du skal gjennom. For å få klarhet i dette må du ta det opp med dem som behandler deg.

Takk for svar, men jeg tror nok du misforsto meg litt. Eller rettere sagt, det var jeg som ikke forklarte godt nok. Saken er at min tannlege er veldig usikker på hva hun skal gjøre, og ber meg om informasjon. Jeg har prøvd og forklare henne hva som er problemet, men det ser ikke ut som om hun helt er med. Derfor er jeg interessert i å vite mer om MR røntgen, eller for å si det helt klart. Hvis du skulle henvise en pasient til MR røntgen av området jeg nevnte i forrige innlegg. Altså området rundt kjeveleddet fra nesen bort til øret og opp til øyet, hva ville du da ha skrevet på henvisningen.

Hun har prøvd og sende en henvisning en gang, men røntgeninstituttet skjønte ikke hva hun ville, og ba henne sende en ny. Og jeg har ikke nok kunnskap om dette til å si noe bombastisk, så jeg tenkte at kanskje du kunne komme med et forslag. Eller om du vet noen andre som vet mer. Jeg har spurt legen min, men han sier at dette kan tannlegen gjøre selv. Så da står jeg der da, helt rådløs.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29823-mr-av-kjeveledd/#findComment-119311
Del på andre sider

Erik Johannessen, Tannlege

Takk for svar, men jeg tror nok du misforsto meg litt. Eller rettere sagt, det var jeg som ikke forklarte godt nok. Saken er at min tannlege er veldig usikker på hva hun skal gjøre, og ber meg om informasjon. Jeg har prøvd og forklare henne hva som er problemet, men det ser ikke ut som om hun helt er med. Derfor er jeg interessert i å vite mer om MR røntgen, eller for å si det helt klart. Hvis du skulle henvise en pasient til MR røntgen av området jeg nevnte i forrige innlegg. Altså området rundt kjeveleddet fra nesen bort til øret og opp til øyet, hva ville du da ha skrevet på henvisningen.

Hun har prøvd og sende en henvisning en gang, men røntgeninstituttet skjønte ikke hva hun ville, og ba henne sende en ny. Og jeg har ikke nok kunnskap om dette til å si noe bombastisk, så jeg tenkte at kanskje du kunne komme med et forslag. Eller om du vet noen andre som vet mer. Jeg har spurt legen min, men han sier at dette kan tannlegen gjøre selv. Så da står jeg der da, helt rådløs.

Tannlegen din må stille en diagnose eller en foreløpig diagnose og rekvirere røntgen ut fra dette. Når jeg ikke aner hva som feiler deg er jeg selvfølgelig avskåret for å kunne uttale meg om dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29823-mr-av-kjeveledd/#findComment-119699
Del på andre sider

Tannlegen din må stille en diagnose eller en foreløpig diagnose og rekvirere røntgen ut fra dette. Når jeg ikke aner hva som feiler deg er jeg selvfølgelig avskåret for å kunne uttale meg om dette.

Da kan jeg bare gi opp.

Hvis man først trenger en diagnose, så er det ikke noe å gjøre, for det er det hun er usikker på og derfor vil hun ha MR, for å se om noe kan påvises.

Hadde jeg bare ikke vært så ung, jeg må nå gå med dette kanskje i 40-50 år, og det vet jeg ikke om jeg orker.

Eneste muligheten nå er å dikte opp en diagnose. Vet noen om en diagnose jeg kan finne på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29823-mr-av-kjeveledd/#findComment-119706
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...