Gå til innhold

Konge på haugen

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert-til-1000

Hei - jeg trenger råd fra dere kloke menn og damer!

Vårt ekteskap er alt annet enn idyll om dagen. Det er ingen høylytte krangler, men en god del stille mumling av misnøye.

Aldersforskjellen er ganske stor, og følelsen jeg har er at mannen i huset ser seg selv som litt konge på haugen.

Kanskje synes han at han vet best fordi han er eldst og har mest livserfaring? Ikke vet jeg.

Det jeg VET, er at jeg har prøvd å ta opp problemene ved flere anledninger. Fortalt han at jeg elsker han, men at

følelsene kjølner siden vi ikke fungerer som par. Svarene jeg får, er at joda - han ønsker og at det skal fungere.

-Men for at det skal fungere, må JEG vise mer kjærtegn, jeg gjøre ditt og jeg gjøre datt. Det er mao kun jeg som

skal forandre væremåte. Når jeg så forteller at vi faktisk er to som må jobbe sammen for å få det til å fungere, er svaret som regel et sukk og himling med øynene..

Jeg har foreslått samlivsterapi, men han nekter plent.

Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre?

(og ja - det er barn inne i bildet, så å "bare" avslutte ekteskapet er ikke et alternativ enda.)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298297-konge-p%C3%A5-haugen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest frustrert-til-1000

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1201789120' post='3794712]

Har det vært slik over lang tid, eller har det blitt slik den siste tiden? Kanskje han har en livskrise - føler seg gammel og litt utbrent, mens du er på toppen og er sprek som et uvær? Det er ikke lett når den ene parten nekter å søke hjelp. *klem*

Det har blitt gradvis verre de siste tre åra. Barnefødsler med påfølgende slitne foreldre - som har vært for dårlige begge to til å vise partneren omsorg og kjærlighet - kan ta litt av æren at det har blitt som det har blitt. -Men vi bryr oss fortsatt om hverandre, og jeg mener og tror at denne krisen bør være mulig å løse.

-Men å bare skylde på den andre parten for at ting ikke er helt som det burde være, det blir for enkelt synes jeg...vi må jobbe begge to :-S

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298297-konge-p%C3%A5-haugen/#findComment-2410613
Del på andre sider

Det har blitt gradvis verre de siste tre åra. Barnefødsler med påfølgende slitne foreldre - som har vært for dårlige begge to til å vise partneren omsorg og kjærlighet - kan ta litt av æren at det har blitt som det har blitt. -Men vi bryr oss fortsatt om hverandre, og jeg mener og tror at denne krisen bør være mulig å løse.

-Men å bare skylde på den andre parten for at ting ikke er helt som det burde være, det blir for enkelt synes jeg...vi må jobbe begge to :-S

Tips - reis på en tur bare dere to. Da får dere tid til å være bare kjærester..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298297-konge-p%C3%A5-haugen/#findComment-2410663
Del på andre sider

Du kan oppsøke rådgivning alene.

Iblant kan man ved ensidig innsats klare å skape en god sirkel som den andre etter hvert blir delaktig i. Det betyr ikke at det er bare du som bør forandre deg. Og slettes ikke at du skal være selvutslettende. Det handler først og fremst om hvordan _du_ kan gjøre det beste ut av denne situasjonen.

God rådgivning kan være uvurderlig i en slik sammenheng.

Om min mann hadde sukket og himlet med øynene, ville jeg nok fått lyst til å filme dette så han kunne se hvor teit det er...

;-)

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298297-konge-p%C3%A5-haugen/#findComment-2411171
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...