Gå til innhold

utroskap

Anbefalte innlegg

Gjest tøffelmannen

Hei, jeg lever i samboerskap med to barn. Nå mistenker jeg henne for å være utro: For en stund siden fant jeg et par hete teksmeldinger på hennes tlf, nå har jeg funnet ut at hun i det siste har overnattet en natt på hotell, med samme person. Følelsesmessig er jeg knust. Hva anbefaler du å gjøre? Hva skal jeg si til barna hvis jeg flytter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298316-utroskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kåre Kruttlapp

Du skal ikke flytte! Basta bom! jeg har opplevd det samme! Du er nå ute på åpen is som "bambi" var! Følelsen kjenner jeg igjen! Ta opp samtalen med sambo og legg frem din frustrasjon på en reell måte! ikke vær sint men åpenhjertig og ærlig i din engstelse! Du vil merke om hun lyver! Ikke la deg "bortforklare" ha en sunn skepsis men ikke truende og sjalu! kom tilbake hvis du vil ha mer "input" All sympati med deg! Og behold verdigheten i anklagene!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298316-utroskap/#findComment-2411685
Del på andre sider

Du skal ikke flytte! Basta bom! jeg har opplevd det samme! Du er nå ute på åpen is som "bambi" var! Følelsen kjenner jeg igjen! Ta opp samtalen med sambo og legg frem din frustrasjon på en reell måte! ikke vær sint men åpenhjertig og ærlig i din engstelse! Du vil merke om hun lyver! Ikke la deg "bortforklare" ha en sunn skepsis men ikke truende og sjalu! kom tilbake hvis du vil ha mer "input" All sympati med deg! Og behold verdigheten i anklagene!

Utropstegnene, Kåre, utropstegnene...!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298316-utroskap/#findComment-2411751
Del på andre sider

Toril Hepsø, familieterapeut

Det er et sjokk for mange å få bekreftet at partner er utro. Mange går og bekymrer seg en stund, føler det på seg at noe er galt. Det høres ut som du vet dette med sikkerhet og da kommer gjerne en rekke sterke følelser opp. Skuffelse, sinne og sorg - alt er et stort følelsmessig kaos.

Jeg får ikke tak i om du har snakket med henne om dette? Det er veldig viktig at du forteller henne hva du vet og hører hva hun har å si. Hvis dette er en mann hun er forelsket i og vil fortsette å utvikle et forhold til, er vel bruddet mellom dere to et faktum.

Hvis hun blir fortvilet og angrer på at hun har såret og sveket deg, ber om å fortsette samlivet, da er det viktig for deg å kjenne etter om du har vilje nok og kjærlighet nok til å prøve det.

Endel par opplever en ny start etter en real oppvask som det blir i kjølvannet av utroskap, det kan være verdt å kjempe for - med to barn også involvert.

Hva som sies til barna er avhengig av alder. Det er veldig viktig å huske på at for barna er det avgjørende viktig at de får ha bilde av moren sin slik det er nå. Det er ikke bra for barn at en av foreldrene helt ensidig må ta på seg skylden for samlivsbruddet, da blir han eller hun fort til en egoist som ikke tar hensyn til de andres følelser.

Generelt skal man ikke involvere barna for konkret i hva som er grunnen til et samlivsbrudd. Det viktigste for barna er å få vite om samlivsbruddet og at mamma og pappa skal ta godt vare på dem i fortsettelsen. Barn blir redd for å miste en eller begge foreldre og det er det viktig å si og vise at de ikke gjør. Fortell dem raskt hvordan dere vil løse dette praktisk slik at de slipper å bekymre seg unødig over det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298316-utroskap/#findComment-2414104
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...