Gå til innhold

Hvordan få sexlysten tilbake?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gurojenta

Jeg har sagt det før her noen ganger, men gjentar det gjerne. Dette med lyst kan være en negativ spiral. Man har plutselig mindre lyst noe som gjør at man vil ha mindre sex, noe som igjen gjør at man tenker mindre på sex, som igjen gjør at man får ennå mindre lyst. Og sånn går det nedover.

Jeg tror hele tiden at løsningen er å tenke litt mer på sex jeg, sprite opp forholdet med partneren sin litt og ikke la alt bare bli kjedelig hele tiden. For spiralen kan snus, så positive ting fører til mer lyst også. Men det er bare en selv som skal snu dette, så du får prøve å snu tankene dine til noe psitivt, selv ta initiativ og prøve å få mer lyst igjen.

Men det er normalt at det går litt opp og ned også, det har sikkert alle opplevd.

Gjest lykke til

Noen reagerer slik på hormonprevensjon, kanskje du skal snakke med legen din om å bytte prevensjon?

På den andre siden er man som regel avhengig av helt sikker prevensjon for å slappe av og ha lyst på sex (med mindre man er i en situasjon der man skal lage barn), hvis (en av) dere er redd for uønsket graviditet, er det ingen turn on, akkurat..

I tillegg; sett av tid til å gjøre hyggelige ting sammen, _og_ hver for dere.

Avklar usikkerhet / irritasjonsmomenter ang økonomi, fordeling av husarbeid osv, ting som "gnager" kan ødelegge mye.

Gjør dere litt flid for å gjøre det pent rundt dere, og å pynte dere litt også når det bare er dere to. Hverdagen behøver ikke være kjedelig og grå.

Pass på å få nok søvn, ikke bli sittende lenge foran tv-en.

Ha sex litt ofte en periode selv om dere ikke er supertent, (det betyr ikke at dere ikke skal gjøre noe mot noens vilje!), har man sex, får man ofte lyst på mer.

Begynn å ta et skikkelig tunge kyss hver dag!

Leste det faktisk i et blad her om dagen...

Ellers bør du kanskje ta en sjekk hos legen,om alt er som det skal.

Tenke over livs situasjonen,hvem gjør hva?

Det sies jo at vil man ha en kvinne til sengs,så ta oppvasken.. ;0)

Snakk sammen,men ikke snakk ihjel alt..

Og lek sammen! Finn på noe moro,noe nytt, noe spennende!

Gå på date?

Lage middag tilo hverandre! (spis nakne da vel;0)

Om det er en ond sirkel,så gjør avtaler om når dere skal ha sex.

Bare for å komme i gang..

Bare noen tanker fra meg da.. :0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...