Gå til innhold

Ang. "Kliner dere mye"-tråden på "åpent"

Anbefalte innlegg

Gjest lurer også

''hvordan de i bunn og grunn er som personer og i forhold til sin partner''

Jeg fant meg i mye. Det ble en vane. Han ville og ønsket meg alt godt, men det må ha vært en eller annen svikt et sted.

Men fordi han var en person som ville sine nærmeste så godt, ble jeg blind for hvor mye jeg svelget unna. Han virket snill, uten at han var det likevel, på viktige ting som det å høre etter, det å ha respekt for andres meninger som han synes er irrelevant og betydningsløse.

Det er som å få en beskrivelse av min eksmann. Han ville ikke trykke meg ned og klarer ikke forholde seg til i hvor stor grad han gjorde det. Det er det som er problemet med folk som mangler evne til å la andre være likeverdige, gi plass til andre, respektere andre, de vet ikke selv at de ikke gjør det. Eksmannen min så bare uforstående på meg når jeg sa disse tingene til han. Alle i vår omkrets er enige i at det så slik ut også fra utsiden og fra innsiden for de som kjente oss godt. Men han så det ikke. Og mente ikke å trykke meg ned. Jeg tror på det, men det var likevel det som skjedde. Det gjør ikke saken bedre, gjør det vel? At han ikke mente å skade meg.

Man sitter igjen og lurer på hvorfor en ikke kunne få mere plass, bli repektert. Hva var galt med en selv når den som sa han elsket deg ikke gav rom for deg?

Etterhvert så jeg ikke hvor utvisket jeg ble. Og hans respekt ble om mulig enda mindre etterhvert som jeg ble utvisket og passiv. Da er det ikke lenge igjen før hele skipet synker.

Fortsetter under...

En ytterst intressant tråd. Bare lurer på hvordan den gikk så raskt fra å føle en ståpikk under kyssing til diskusjon om enkle primitive gamle grisemenn uten respekt for medmennesker, høy i hodet og som ubesvist trykker kvinner ned i dritten uten å bry seg. Tror jeg stikker før jeg blir lynsjet for å ha y-kromoson gitt.

Gjest Ulvinnen

''handler om respekt for den andre, eller manglende respekt for den andre. ''

Jeg tror han var døv. Han hadde nok mest høy(sånn som på låven altså) i hodet sitt. Det var ikke mulig å få kontakt, liksom hallo, er det noen hjemme her inne?

Åååååååå... jeg er så sint. Håper jeg har lært av dette!

''Jeg tror han var døv. Han hadde nok mest høy(sånn som på låven altså) i hodet sitt. Det var ikke mulig å få kontakt, liksom hallo, er det noen hjemme her inne?

Åååååååå... jeg er så sint. Håper jeg har lært av dette!''

Hvorfor var du sammen med ham i flere år når du reagerte så kraftig på oppførselen hans? Det rimer ikke.

Gjest Ulvinnen

Folk forteller meg stadig, som nysingle, at menn er primitive. Jeg vet ikke helt, men jeg går igjennom en fase hvor jeg prøver å forstå noe av hvem mannen, sånn generelt, er. Og jeg er veldig forvirret, da jeg i hele mitt voksne liv har forholdt meg til bare et eksemplar av arten, og det gikk ikke særlig bra for å si det mildt.

Så nå snakker jeg med folk, menn og kvinner, om menn på en måte som man bare gjør når en er single, og stadig vekk forteller folk meg at "slik er menn, og slik er menn". "Primitive, enkle" er de visstnok i en mye større grad enn jeg har valgt å tro. Jeg vil ikke helt gå med på det kjenner jeg. Håper jeg kan finne et ekemplar som er klokt og ikke så enkelt og primitivt.

''Så nå snakker jeg med folk, menn og kvinner, om menn på en måte som man bare gjør når en er single, og stadig vekk forteller folk meg at "slik er menn, og slik er menn". "Primitive, enkle" er de visstnok i en mye større grad enn jeg har valgt å tro.''

Noen få menn er primitive og enkle, men det er da noen få kvinner også.

Ikke gå i den fella at du generaliserer alle menn til være noen svin. De fleste er heldigvis oppegående og tenkende.

Gjest Ulvinnen

En ytterst intressant tråd. Bare lurer på hvordan den gikk så raskt fra å føle en ståpikk under kyssing til diskusjon om enkle primitive gamle grisemenn uten respekt for medmennesker, høy i hodet og som ubesvist trykker kvinner ned i dritten uten å bry seg. Tror jeg stikker før jeg blir lynsjet for å ha y-kromoson gitt.

''Bare lurer på hvordan den gikk så raskt fra å føle en ståpikk under kyssing til diskusjon om enkle primitive gamle grisemenn uten respekt for medmennesker, høy i hodet og som ubesvist trykker kvinner ned i dritten uten å bry seg. ''

Enig, denne tråden havnet veldig fort rett i grøfta. Det gjenspeiler vel bare at dette er et kvinnedominert forum.

På et mannsdominert forum blir det veldig fort at alle kvinner manipulerer og herser med menn, er skikkelig bitchy og bare bryr seg om å shoppe.

Sannhetsgehalten er vel omtrent den samme.

Gjest feil kommunikasjon?

''Så nå snakker jeg med folk, menn og kvinner, om menn på en måte som man bare gjør når en er single, og stadig vekk forteller folk meg at "slik er menn, og slik er menn". "Primitive, enkle" er de visstnok i en mye større grad enn jeg har valgt å tro.''

Ikke gå i den fella at du generaliserer alle menn til være noen svin. De fleste er heldigvis oppegående og tenkende.

''De fleste er heldigvis oppegående og tenkende.''

Ja. Men de er ofte enklere enn kvinner. Kvinner er mer kompliserte. Det er vel begge kjønn enige om rett og slett.

Annonse

'' for han er det nok normalt''

Men hva får noen til å oppføre seg slik da, hvorfor blir det normalt liksom? Er det en fiks idé? Er det for å vise at man er mann? Er det fordi man tror jenta liker det (selv om hun sier at hun ikke gjør det). Tror man jenta dåner eller noe slikt? Eller er det for å onanere seg selv?

Jeg kan tenke meg at det er fordi han ville at du skulle gjøre flere fremstøt selv? Vise at han faktisk kunne tatt deg når som helst? At han var mann nok? Ikke godt å vite. For meg hadde det bare vært irriterende. Men slikt bør det vel som partnere gå an å snakke om?

Gjest Ulvinnen

''De fleste er heldigvis oppegående og tenkende.''

Ja. Men de er ofte enklere enn kvinner. Kvinner er mer kompliserte. Det er vel begge kjønn enige om rett og slett.

Tja, jeg vet ikke jeg. Så lenge menn hører etter hva vi sier og ikke prøver å overtolke oss, så tror jeg ikke vi er så kompliserte.

Oppskrifter i Vi Menn og lignende blad a'la "Når kvinnen sier xxxx, så mener hun YYYY" er bare med på å skape avstand og misforståelser.

Gjest lurer også

Jeg vil virkelig ikke generalisere. Og jeg har alltid tenkt at menn ikke er slik. Jeg håper du har rett og at det er mulig å finne en slik en en gang.

Gjest Ulvinnen

Jeg vil virkelig ikke generalisere. Og jeg har alltid tenkt at menn ikke er slik. Jeg håper du har rett og at det er mulig å finne en slik en en gang.

''Og jeg har alltid tenkt at menn ikke er slik. Jeg håper du har rett og at det er mulig å finne en slik en en gang.''

Min mann er ikke slik, og jeg har flere gode mannlige venner som heller ikke er det. Så du finner sikkert en av arten du også :-)

(Han ene vennen min er singel, men jeg bør vel ikke leke giftekniv)

Kåre Kruttlapp

Folk forteller meg stadig, som nysingle, at menn er primitive. Jeg vet ikke helt, men jeg går igjennom en fase hvor jeg prøver å forstå noe av hvem mannen, sånn generelt, er. Og jeg er veldig forvirret, da jeg i hele mitt voksne liv har forholdt meg til bare et eksemplar av arten, og det gikk ikke særlig bra for å si det mildt.

Så nå snakker jeg med folk, menn og kvinner, om menn på en måte som man bare gjør når en er single, og stadig vekk forteller folk meg at "slik er menn, og slik er menn". "Primitive, enkle" er de visstnok i en mye større grad enn jeg har valgt å tro. Jeg vil ikke helt gå med på det kjenner jeg. Håper jeg kan finne et ekemplar som er klokt og ikke så enkelt og primitivt.

Leser og tar inn hva som er problemet her og kan nok si at fyren her er "overloaded" av testoteron og mangel på antenner! Noen av min egen "art" er faktisk slik! Kall det "skjevt kvinnesyn" De tror alle er klare hele tiden.Han har mistet balansen som skal eksistere mellom kvinner og menn tror jeg.

Aliza1365380759

Tror jeg hadde syntes det var slitsomt.. Men så er ikke jeg glad i offentlige uttrykk for følelser (som å kysse/kline/klå på hverandre i rulletrappa f.eks), så samboeren min har skjønt for lenge siden at å "gni seg oppetter meg" i offentlighet kan han bare glemme. (nå høres jeg helt ufyselig ut, men det får så være..)

Noen har sterkere seksualdrift enn andre. Denne mannen var nok eksempel på en person med sterkere seksualdrift en gjennomsnittet, uten at man nødvendigvis kan kalle ham unormal av den grunn. Men det kan nok uansett oppleves slitsomt (for begge to) så lenge dere ikke er på samme nivå.

Annonse

Det har kanskje litt med at mannen hovedinnleggeren beskriver gav blanke i at kjæresten syntes adferden hans var motbydelig og krenkende.

Å fort bli heit er en ting. Det gjør deg ikke til gris. Når du bryr deg katta om andres grenser, blir du en egoistisk gris. Menn og kvinner som ikke en gang klarer å respektere andres fysiske grenser, er sjeldent de mest respektfulle på andre områder heller.

mvh

''Bare lurer på hvordan den gikk så raskt fra å føle en ståpikk under kyssing til diskusjon om enkle primitive gamle grisemenn uten respekt for medmennesker, høy i hodet og som ubesvist trykker kvinner ned i dritten uten å bry seg. ''

Enig, denne tråden havnet veldig fort rett i grøfta. Det gjenspeiler vel bare at dette er et kvinnedominert forum.

På et mannsdominert forum blir det veldig fort at alle kvinner manipulerer og herser med menn, er skikkelig bitchy og bare bryr seg om å shoppe.

*Hehe*

Husk at dol er ganske kvinnedominert ;-)

Den var ment til maglor :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...