ohlea Skrevet 16. juni 2001 Del Skrevet 16. juni 2001 Jeg har gjennomgått mitt 2 IVF forsøk og tok en test i dag morges. Jeg er på 13 rugedag, og skal ifølge RIT ikke teste før i morgen. Men jeg klarte selvfølgelig ikke å holde meg. Testet først på torsdag, og då fikk jeg såvidt en lys, tynn blå strek. Den ble sterkere og sterkere jo lengre den lå. Tok derfor en ny i dag morges og regnet med at den skulle være mye tydeligere, men det er den ikke. Riktignok litt tydeligere med en gang, men fortsatt ikke så sterk som når jeg hadde positiv test forrige gang. Klarer derfor ikke helt å slippe gleden løs. Er jeg gravid eller ikke? Burde ikke testen vært helt klar nå? Har ellers litt sporblødninger, men også dette hadde jeg ved forrige graviditet og den gang gikk det bra. Håper du har noen gode råd til meg om hva jeg skal gjøre. Klem - ohlea 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29857-2-ivf-fors%C3%B8k-hva-betyr-dette/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 17. juni 2001 Del Skrevet 17. juni 2001 Det står på flere av disse testene at tydeligheten på den blå streken ikke har noen betydning, hovedsaken er at den er der. Det positivie svaret kommer av at du er i ferd med å produsere hCG, et viktig svangerskapshormon. Hvis du lar testen ligge en stund, vil streken kanskje bli sterkere, men det har heller ingen betydning. Du bør strengt tatt kaste testen etter noen minutter. Du har igjen testet positivt, og er m.a.o. fremdeles gravid. I.o.m. at du egentlig ikke skulle teste før i morgen, kan du heller ikke regne med noen knallblå strek skulle åpenbare seg. Jeg synes du skal huske på at testen du tok på torsdag var en meget lys blå strek. I dag var den altså tydeligere med en gang, og det er det som gjelder. Hva som skjer etterhver, er altså uvesentlig. Jeg tror helt klart at du kan begynne å glede deg over å være gravid. Hvis du begynner å blø mer etterhver, er det selvfølgelig en fare for at du aborterer, men små blødninger er ikke uvanlig tidlig i svangerskapet, som du selv har erfart. Hvis du ønsker det, kan du selvfølgelig ta en ny test om noen dager, men uansett vil den nok være positiv. I hovedsak skal man altså ikke legge vekt på styrken av blåfargen, selv om jeg skjønner at du tenker på at dette evt. kan være tegn på at noe er galt. Er du veldig urolig, synes jeg du kan kontakte en lege med forespørsel om du kan ta et par blodprøver for å sjekke om hCG-nivået stiger som det skal. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29857-2-ivf-fors%C3%B8k-hva-betyr-dette/#findComment-119401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.