Gå til innhold

Om festantrekk og sjalusi

Gjest vil pynte meg uten å få vondt i magen

Anbefalte innlegg

Jeg skal på festmiddag med jobben, alle pynter seg med fine kjoler og dresser. Jeg skal ha en sort silkekjole med stropper som går til kneet, skal ha bolero over så det ikke blir så bart. Kjæresten min blir sjalu fordi jeg skal "pynte meg for andre menn" som han sier. Og han liker ikke at den er så kort, selv om den ikke er lårkort.

Har kjøpt meg nytt sexy undertøy jeg skal ha på og stay ups strømper, ikke fordi jeg skal vise undertøyet til noen, men fodri jeg rett og slett føler meg bedre med litt fint undertøy enn en bomullsboxer under en sånn kjole. Jeg har rett og slett ikke turt å vise han det, for tror han kommer til å bli sur og mistenksom. Begynner nesten å grue meg til middagen pga. hans kommentarer som ditt og datt. Er det ikke vanlig at man pynter seg fra innerst til ytterst da? Jeg føler meg i hvert fall bedre med litt fint undertøy som er litt sexy under.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298582-om-festantrekk-og-sjalusi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen menn blir håpløst sure og sjalu pga sånt. Jeg er glad min ikke er sånn, for jeg gidder ikke ubegrunnet mistenksomhet.

Jeg tror ikke det er så mye å gjøre med den saken, for personligheten hans nytter det ikke å endre.

Jeg hadde neppe endret antrekket. God fornøyelse! :)

Gjest ikke sansen

Hvis du vet han blir sjalu av det, ville jeg heller ikke "vist meg frem" i det nye undertøyet før du går avgårde på festen.

Men ja, det er helt normalt å ha pent undertøy under pentøyet.

Jeg ville passet på å pynte meg ofte for ham også. Kan du ikke feks bruke det pene undertøyet en vanlig dag noen dager før du skal ut? Det er jo hyggelig at han får glede av å se deg i det, en dag du ikke skal ut?

Og pynte deg når du skal til en venninne osv også, hvis han trenger å lære at vi mange av oss kvinner pynter oss minst like mye for nettopp andre kvinner, enn for mennene.

Sjansen for at det er en kvinnelig (hetrofil) kollega som ser at jeg har gjort meg ekstra flid med hår, sminke og detaljer ved klær en slik kveld, er større enn at det er noen som "attrår" meg gjør det..

Jeg har svært lite til overs for sterk sjalusi, så jeg hadde nok ikke taklet det på en veldig god måte uansett..

Annonse

Du får sørge for at han føler seg elsket :) Gå med det du vil du. Jeg tror han må jobbe med sjalusien sin. (du har hatt innlegg om skjørtelengde tidligere?)

Men han føler seg elsket sier han. Jeg sier det ofte, og vi har det kjempefint ellers. han sier han er så glad for at han møtte meg, og at han synes vi har det kjempefint sammen. Er denne forbanna sjalusien hans som begynner å gå meg på nervene. Begynner å bli skikkelig slitsomt.. : (

Hvis jeg går med skjørt, så blir han sur fordi han tror jeg ha pynta meg for andre, men hvis jeg går med det samme mens vi er sammen er det greit. Han blir sur for ting jeg aldri har sagt eller gjort, som han finner på selv oppi hodet sitt. begynner som en fleipekommentar fra hans side, så blir han småirritert etterhvert, så sitter han til slutt og ugleglor på meg som om jeg har gjort noe. helt håpløst!

Vil ikke miste han, men tar ikke dette slutt kommer jeg til å bli overnervøs og ikke tørre ha på noen annet enn høyhalsa genser og boblebukse. :(

Selvsagt skal du pynte deg fra innerst til ytterst:-)

Skal si han virkelig sliter med sjalusi når han blir sjalu på grunn av dette. Han burde heller være stolt av å ha ei flott og pent pyntet kone, som han kan vise frem. I tillegg burde han kjenne spenningen ved å vite hva du har under og hvordan det ser og ikke minst tenke på hvordan han kan "pakke" deg opp når kvelden er omme og være glad for at det er akkurat han som kan nyte synet av deg:-)

Hvis du vet han blir sjalu av det, ville jeg heller ikke "vist meg frem" i det nye undertøyet før du går avgårde på festen.

Men ja, det er helt normalt å ha pent undertøy under pentøyet.

Jeg ville passet på å pynte meg ofte for ham også. Kan du ikke feks bruke det pene undertøyet en vanlig dag noen dager før du skal ut? Det er jo hyggelig at han får glede av å se deg i det, en dag du ikke skal ut?

Og pynte deg når du skal til en venninne osv også, hvis han trenger å lære at vi mange av oss kvinner pynter oss minst like mye for nettopp andre kvinner, enn for mennene.

Sjansen for at det er en kvinnelig (hetrofil) kollega som ser at jeg har gjort meg ekstra flid med hår, sminke og detaljer ved klær en slik kveld, er større enn at det er noen som "attrår" meg gjør det..

Jeg har svært lite til overs for sterk sjalusi, så jeg hadde nok ikke taklet det på en veldig god måte uansett..

Rekker ikke å få brukt det før middagen med jobben, men bruker sexy undertøy ellers også. Har ikke tenkt til å vise han det for å vise hva jeg skal bruke ute uten han heller, men han oppdager jo det når vi våkner i samme seng dagen etter da. Blir for dumt å bruke fint undertøy i smug synes jeg. Og jeg føler meg som en dass i boxer under sånne klær.

Men han føler seg elsket sier han. Jeg sier det ofte, og vi har det kjempefint ellers. han sier han er så glad for at han møtte meg, og at han synes vi har det kjempefint sammen. Er denne forbanna sjalusien hans som begynner å gå meg på nervene. Begynner å bli skikkelig slitsomt.. : (

Hvis jeg går med skjørt, så blir han sur fordi han tror jeg ha pynta meg for andre, men hvis jeg går med det samme mens vi er sammen er det greit. Han blir sur for ting jeg aldri har sagt eller gjort, som han finner på selv oppi hodet sitt. begynner som en fleipekommentar fra hans side, så blir han småirritert etterhvert, så sitter han til slutt og ugleglor på meg som om jeg har gjort noe. helt håpløst!

Vil ikke miste han, men tar ikke dette slutt kommer jeg til å bli overnervøs og ikke tørre ha på noen annet enn høyhalsa genser og boblebukse. :(

''Han blir sur for ting jeg aldri har sagt eller gjort, som han finner på selv oppi hodet sitt. begynner som en fleipekommentar fra hans side''

Ta en alvorsprat med han. Bli enige om at du skal kunne si stopp når du synes han går for langt. Si til han at det er vondt for deg at han reagerer slik når du er så glad i han, og bare han.Si også at den dårlige følelsen følger deg der du drar. Han får ikke ødelegge deg med sjalusien. Han selv får finne en metode for å stoppe den negative tankegangen. Jeg føler meg ganske sikker på at han selv ikke _vil_ være sjalu, og at han helst vil sende deg avgårde med smil. Kanskje tilogmed at terapi kan være tingen her siden dere er så glade i hverandre? Det er lurt å ta det nå, eller så kan det utvikle seg og bli verre med tiden.....

Kåre Kruttlapp

Rekker ikke å få brukt det før middagen med jobben, men bruker sexy undertøy ellers også. Har ikke tenkt til å vise han det for å vise hva jeg skal bruke ute uten han heller, men han oppdager jo det når vi våkner i samme seng dagen etter da. Blir for dumt å bruke fint undertøy i smug synes jeg. Og jeg føler meg som en dass i boxer under sånne klær.

Kanskje han rett og slett synes du er så flott og kler deg så bra at han synes han ikke selv strekker til.Han er en kjempeheldig kar som i seg selv kanskje synes han kommer til kort. Hvis du skal klare å endre denne adferden før den tar knekken på deg så fortell ham hvor flott han egentlig er i dine øyne.

Min mann er stolt av meg når jeg pynter meg. Enten han skal være med eller ikke. Han liker å ha en kone som andre synes er pen. Jeg kler meg alminnelig 'anstendig' om jeg kan si det slik.

Den innerste pynten ville min mann rolig og forventningsfullt gått ut fra var til ham.

;-)

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skulle klart å leve med den graden av kontroll og sjalusi du beskriver. Høres ikke godt eller riktig ut.

mvh

''Han blir sur for ting jeg aldri har sagt eller gjort, som han finner på selv oppi hodet sitt. begynner som en fleipekommentar fra hans side, så blir han småirritert etterhvert, så sitter han til slutt og ugleglor på meg som om jeg har gjort noe. helt håpløst!''

Det der høres rett og slett ikke helt friskt ut. Slikt kunne nok få meg til å stille ultimatum om at han oppsøker hjelp.

mvh

Annonse

Gjest Sjokoladeplaten

Mannen min har hatt problemer med sykelig sjalusi. Dette synes jeg ligner på noen av hans problemer.

Det har vært innlegg tidligere her om jenter som ikke får kle seg i skjørt. Hva blir det neste? Hijab?

Jeg blir trist når jeg leser slike innlegg. Mannen din burde være stolt over at han har en dame som tar seg ut. Du pynter deg jo for deg selv, og for alle de andre gjestene, ikke bare for "andre menn"!

Dessuten pynter du deg for han! Han får jo se hvor flott du ser ut før du går, og hvor fin du er når du kommer hjem. Og den som virkelig får glede av undertøyet, er vel han.....? Satt litt på spissen? Så kan di vise han undertøyet før du går, og fortelle han at om han orker kan han få mer glede av det når du kommer hjem.....

Dette er en tillittssak. Jeg blir gal og sliten når jeg merker at mannen min ikke har tillitt til meg. Det tærer på et forhold.

Ta en prat med han, evnt sammen med en familieveileder. Og pynt deg med glede!

"bruker sexy undertøy ellers også."

Da trengte du kanskje ikke å kjøpe nytt hvis du allerede har.

Du trenger jo ikke å strø salt i sårene hans vel?

For hva skjer når du kommer hjem fra festen og han ser det nye undertøyet?

Jeg vet lite om sjalusi, men jeg tror kanskje jeg ville begrenset meg litt for og ikke gjøre det vanskeligere enn det er.

"bruker sexy undertøy ellers også."

Da trengte du kanskje ikke å kjøpe nytt hvis du allerede har.

Du trenger jo ikke å strø salt i sårene hans vel?

For hva skjer når du kommer hjem fra festen og han ser det nye undertøyet?

Jeg vet lite om sjalusi, men jeg tror kanskje jeg ville begrenset meg litt for og ikke gjøre det vanskeligere enn det er.

Det er ikke for å strø salt jeg kjøpte nytt undertøy, men rett og slett fordi jeg trenger mer undertøy, og den bhen jeg skulle bruke er ødelagt (begge spilene har falt ut i vask). Og når jeg først kjøper bh vil jeg gjerne ha trusa som følger med. Synes han burde tåle at jeg har nytt undertøy når jeg skal på festmiddag..

Gjest Angela26

Jeg spurte mannen min om dette i gaar. Han svarte at han liker aa se meg pyntet, kanskje med en sexy kjole. Han vet at det er bare han for meg, og at jeg pynter meg for aa foele meg vel, og fordi det er forventet, som feks. en fest, en bedre middag paa restaurant,o.l.

Han ville vaert svaert begeistret om jeg hadde paa meg noe sexy under kjolen. Som han sa, saa ville han ventet utaalmodig til vi hadde kommet hjem...:-)

Jeg tror det er det som er normal oppfoersel, ikke det aa skulle bli sjalu slik som du beskriver mannen din...

Han foeler seg helt klart usikker, og sliter kanskje med daarlig selvtilitt? Kanskje mangler han tillit til deg? Men hvorfor?

Hva med aa ta deg en skikkelig prat med han, der han kan aapne seg og fortelle hvorfor han har det slik? Det er viktig at alle kort kommer paa bordet for at dere skal kunne loese dette.

Dette er ikke helt bra, synes jeg. Skal man pynte seg, så selvfølgelig gjør man dette fra innerst til yttertst, slik at man vet selv at det er bra. Føler man seg pen så blir man penere:-)

Min mann vet at jeg pynter meg for min egen del. Jeg liker å føle meg bra når jeg skal ut på noe og dette vet han. Hvis jeg har på meg noe slik som du beskriver, kommer det tross alt en "sexy lady" utpå kvelden/natten, til glede for mannen:-)

Hei. Kan ikke si noe annet enn at du bør kle deg som du vil. Jeg har en kjæreste med akkurat samme problem. 2 ganger har det blitt bråk pga. mitt antrekk. Begge gangene har han til og med vært med på festen. Han mener at jeg pynter meg for andre menn. Så lenge du ikke kler deg vulgært så er det han som har et problem. Det blir ikke mindre av at du føyer deg. Jeg sliter skikkelig med mitt forhold pga. sjalusien hans. I går hadde jeg gjort i stand en kosekveld med god mat og vin. Så fikk jeg en tlf. av min eks (vi har et barn sammen, og denne samtalen gjaldt barnet Samtalen tok 5 min. og han kunne overhøre hele samtalen fordi jeg holdt meg i samme rom.) Da var kvelden ødelagt. Han ble sjalu pga denne uskyldige samtalen og det endte med at han dro i sinne.

Jeg spurte min kjære om noe lignende forleden, tror det dreide seg om hvordan han ville reagere om jeg fant på noe uten ham, det var søstra mi som lurte på det. Vi ble like forundret begge to - selvfølgelig er det helt greit at vi gjør ting på egenhånd!

Og hadde han blitt sur om jeg pyntet meg for å dra i selskap eller for å gå ut med venninner så hadde jeg virkelig begynt å lure! Hadde han stivpyntet seg for selskap som jeg ikke var med i så hadde jeg bare sittet hjemme og ventet på at kjekkasen min skulle komme hjem så jeg skulle få nyte deilighetene etterpå! ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...