Gjest vil pynte meg uten å få vondt i magen Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg spurte mannen min om dette i gaar. Han svarte at han liker aa se meg pyntet, kanskje med en sexy kjole. Han vet at det er bare han for meg, og at jeg pynter meg for aa foele meg vel, og fordi det er forventet, som feks. en fest, en bedre middag paa restaurant,o.l. Han ville vaert svaert begeistret om jeg hadde paa meg noe sexy under kjolen. Som han sa, saa ville han ventet utaalmodig til vi hadde kommet hjem...:-) Jeg tror det er det som er normal oppfoersel, ikke det aa skulle bli sjalu slik som du beskriver mannen din... Han foeler seg helt klart usikker, og sliter kanskje med daarlig selvtilitt? Kanskje mangler han tillit til deg? Men hvorfor? Hva med aa ta deg en skikkelig prat med han, der han kan aapne seg og fortelle hvorfor han har det slik? Det er viktig at alle kort kommer paa bordet for at dere skal kunne loese dette. Jeg har snakket med han om dette, og sagt jeg sier jeg synes det begynner å tære på. Han har ikke dårlig selvtillit, men er redd for å miste meg sier han. Jeg aner ikke hvorfor, for jeg bekrefter hele tiden at det er han jeg elsker og vil være sammen med. Nå hører det til historien at begge eksene han har hatt et seriøst forhold til var utro, så han er vel brent. Vi vi to er jo en ny historie, selv om jeg skjønner han er litt redd for gjentakelse i historien. Han har ingen grunn til å ikke stole på meg heller, aldri løyet eller skjult noe for han. Han sier han synes jeg er naiv og litt flørtete av meg, men flørtete er jeg av personlighet mot begge kjønn. Flørter ikke for å sjekke opp, men har glimt i øyet og fleiper masse med folk. Har stort sett god tone med de fleste. Og det mener nå jeg er positivt!? Grunnen til han sier at jeg er naiv er at jeg ikke skjønner når menn vil noe mer. Men det er vel kanskje fordi jeg ikke tenker tanken selv? Ser ikke noe i veien for å være hyggelig mot folk. Nå skal det sies at jeg IKKE ofte prater med andre menn, og møter ikke nye menn heller. Er stort sett på jobb, eller hjemme med han. Ikke sender jeg meldinger med andre menn, og ikke snakker jeg med andre menn per telefon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298582-om-festantrekk-og-sjalusi/page/2/#findComment-2414345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Men han føler seg elsket sier han. Jeg sier det ofte, og vi har det kjempefint ellers. han sier han er så glad for at han møtte meg, og at han synes vi har det kjempefint sammen. Er denne forbanna sjalusien hans som begynner å gå meg på nervene. Begynner å bli skikkelig slitsomt.. : ( Hvis jeg går med skjørt, så blir han sur fordi han tror jeg ha pynta meg for andre, men hvis jeg går med det samme mens vi er sammen er det greit. Han blir sur for ting jeg aldri har sagt eller gjort, som han finner på selv oppi hodet sitt. begynner som en fleipekommentar fra hans side, så blir han småirritert etterhvert, så sitter han til slutt og ugleglor på meg som om jeg har gjort noe. helt håpløst! Vil ikke miste han, men tar ikke dette slutt kommer jeg til å bli overnervøs og ikke tørre ha på noen annet enn høyhalsa genser og boblebukse. Dette høres ut som tegn til sykelig sjalusi. At han blir sjalu og sint for ting som kun foregår "i hans eget hode" betyr at det ikke er din adferd det er noe i veien med, - men hans fantasi. Dermed er det svært lite du kan gjøre for å forhindre at han blir sjalu. For uansett hvor mye du "innretter" deg, vil han stadig fantasere frem noe å bli sjalu for. Han vil tvert imot tolke dine evt. tilpasninger, som en bekreftelse på at hans sjalusi var berettiget, og dermed kanskje bli enda mer urimelig og mistenksom. I ytterste konsekvens ender du opp med å bli utrygg og selvutslettende, og være konstant redd for å si eller gjøre noe "galt." Og hvis du er typen til å "stå på din rett" må du nok regne med et turbulent forhold med hyppige konflikter og krangler. Mange som lider av sykelig sjalusi, forstår selv, i klare øyeblikk, hvor urimelig sjalusien deres er. Men når sjalusien overmanner dem og fantasien løper løpsk, er de allikevel ikke istand til å sette fornuften foran følelsene. Dette var litt off topic i forhold til emnet i tråden. Men jeg har opplevd lignende selv i tidligere forhold, så jeg vet godt hvor nedbrytende det kan være. Unner ingen å måtte unnskylde seg for å gjøre helt normale ting, eller måtte forsvare seg mot urimelige beskyldninger det ikke er hold i.. Så vær obs! Og tenk på deg selv! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298582-om-festantrekk-og-sjalusi/page/2/#findComment-2414349 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Hei. Kan ikke si noe annet enn at du bør kle deg som du vil. Jeg har en kjæreste med akkurat samme problem. 2 ganger har det blitt bråk pga. mitt antrekk. Begge gangene har han til og med vært med på festen. Han mener at jeg pynter meg for andre menn. Så lenge du ikke kler deg vulgært så er det han som har et problem. Det blir ikke mindre av at du føyer deg. Jeg sliter skikkelig med mitt forhold pga. sjalusien hans. I går hadde jeg gjort i stand en kosekveld med god mat og vin. Så fikk jeg en tlf. av min eks (vi har et barn sammen, og denne samtalen gjaldt barnet Samtalen tok 5 min. og han kunne overhøre hele samtalen fordi jeg holdt meg i samme rom.) Da var kvelden ødelagt. Han ble sjalu pga denne uskyldige samtalen og det endte med at han dro i sinne. ''Så lenge du ikke kler deg vulgært så er det han som har et problem. Det blir ikke mindre av at du føyer deg.'' Der har du et veldig viktig poeng. Denne type sjalusi vokser om man "mater" den ved å gi etter. Mye vil ha mer. En detaljregulering skaper bare krav om flere. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298582-om-festantrekk-og-sjalusi/page/2/#findComment-2414799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg har snakket med han om dette, og sagt jeg sier jeg synes det begynner å tære på. Han har ikke dårlig selvtillit, men er redd for å miste meg sier han. Jeg aner ikke hvorfor, for jeg bekrefter hele tiden at det er han jeg elsker og vil være sammen med. Nå hører det til historien at begge eksene han har hatt et seriøst forhold til var utro, så han er vel brent. Vi vi to er jo en ny historie, selv om jeg skjønner han er litt redd for gjentakelse i historien. Han har ingen grunn til å ikke stole på meg heller, aldri løyet eller skjult noe for han. Han sier han synes jeg er naiv og litt flørtete av meg, men flørtete er jeg av personlighet mot begge kjønn. Flørter ikke for å sjekke opp, men har glimt i øyet og fleiper masse med folk. Har stort sett god tone med de fleste. Og det mener nå jeg er positivt!? Grunnen til han sier at jeg er naiv er at jeg ikke skjønner når menn vil noe mer. Men det er vel kanskje fordi jeg ikke tenker tanken selv? Ser ikke noe i veien for å være hyggelig mot folk. Nå skal det sies at jeg IKKE ofte prater med andre menn, og møter ikke nye menn heller. Er stort sett på jobb, eller hjemme med han. Ikke sender jeg meldinger med andre menn, og ikke snakker jeg med andre menn per telefon. ''Flørter ikke for å sjekke opp, men har glimt i øyet og fleiper masse med folk. Har stort sett god tone med de fleste.'' Det er vel ikke helt det jeg assosierer med å flørte. Vil det nytte å fortelle ham at den sikreste måten å miste deg på er å fortsette med denne sjalusien, misstilliten og kontrollen. Ville det gå å fortelle ham at fra og med neste uke skal du i to uker fremover behandle ham på samme måte som han behandler deg? Slik at han kan få kjenne hvordan det føles. Så kan dere diskutere saken på nytt etter dette. Jeg tror ikke det går å forhandle med denne type "oppslukende" sjalusi. Det eneste som nytter er å sette absolutte grenser. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298582-om-festantrekk-og-sjalusi/page/2/#findComment-2414836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Jeg synes du skal ta på deg det du vil. Og jeg synes du skal ta en alvorlig prat med ham om at han må få hjelp for sjalusien sin fordi dette er et problem for dere begge som du ikke kan leve godt med. Si at du gruer deg og har vondt i magen for at han skal oppdage at du pynter deg, og at dette skal han gjøre noe med hvis han vil at forholdet deres skal vare. Så skal du tenke grundig over hva du vil gjøre videre hvis han ikke gjør noe med sjalusiproblemet sitt. Slike problemer har det ikke med å blir mindre med årene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298582-om-festantrekk-og-sjalusi/page/2/#findComment-2415051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirami Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Rekker ikke å få brukt det før middagen med jobben, men bruker sexy undertøy ellers også. Har ikke tenkt til å vise han det for å vise hva jeg skal bruke ute uten han heller, men han oppdager jo det når vi våkner i samme seng dagen etter da. Blir for dumt å bruke fint undertøy i smug synes jeg. Og jeg føler meg som en dass i boxer under sånne klær. Hva med å overraske han når du kommer hjem? Si at du kjøpte undertøyet med tanke på at dere skulle kose dere når du kom hjem? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298582-om-festantrekk-og-sjalusi/page/2/#findComment-2417373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.