Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 21 uker på vei med tvillinger. Denne uken har jeg hatt vage smerter/ubehag i magen - nærmere bestemt litt nedenfor navlen og ut mot hver hoftekam. Smertene kan stråle nedover mot lårene og varer gjerne noen timer. Det er ikke kynnere, for magen blir ikke hard. Følelsen kommer ofte om kvelden og det hjelper å legge meg ned og masére magen lett.

Hva er kan dette være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29867-magesmerter-uke-21/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Når du sier at smertene stråler ned mot hoftene og lårene, får jeg en mistanke om at du har fått bekkenløsningplager. Når du kjenner at du blir bedre av å massere magen samtidig som du ligger ned, vil jeg anta at det er selve hvilen som gjør deg bedre. Likevel høres dette litt rart ut, siden du har en fornemmelse av at det er i magen, under navelen. Hvis ikke magen blir hard, er det nok neppe kynnere. Det kan selvfølgelig være noe i urinveiene, noe som ikke er uvanlig for gravide. Jeg synes du skal ta med en urinprøve til den lege, helst nå en av dagene. Du bør nok undersøkes, spes. med tanke på at du bærer på tvillinger. Du går nå inn i en veldig aktiv voksefase, og med to stykker i magen, blir det en ekstra belastning. Man får gjerne det vi kaller strekksmerter, og det kjennes gjerne ut mot hoftene og sidene, men skulle ikke kjennes ned i lårene. Jeg blir litt usikker, og vil understreke viktigheten av at du tar opp dette med din lege, så du blir undersøkt skikkelig. Jeg tror uansett ikke at det er noe alvorlig som du behøver å bekymre deg over. Kanskje bør du bare ta det litt mer med ro, noe som understrekes ved at smertene/ubehaget kommer om kvelden, etter en lang dag med aktivitet. Regner med at du enten er sykemeldt eller blir det nå snart. Det er vanlig at tvillinggravide senker tempoet betraktelig fra rundt uke 20.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29867-magesmerter-uke-21/#findComment-119402
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...