Gå til innhold

Morsdagsgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er neppe første tråden med dette temaet, men jeg trenger hjelp! Hva skal man gi? Er student og bor på andre siden av landet, så det må være ganske billig og ikke så dyrt å sende?

Samtidig vil jeg jo at det skal være noe, liksom... heh.. vanskelig,jeg?!!? =)

Forslag fra dere o'så kreative dolere?

Fortsetter under...

Skrevet

Her i familien driver vi ikke med morsdagsgaver, men hva med å brenne en Cd med sanger du vet hun har sansen for og vt legge ved et pent, lite dikt?

Gjest Angela26
Skrevet

Om du har veldig daarlig raad, saa anbefaler jeg deg aa sende et kort til mora di. Skriv hva hun betyr for deg, alt hun har gjort, hun som person, osv osv... Skriv det som et brev altsaa.

Kjoep et nydelig kort:-) Husk aa skrive at du er glad i henne! Jeg lover deg at det vil glede henne enormt! Mer enn hva en vanlig gave ville gjort!

Morning Glory
Skrevet

Skriv et kort:)

Eller kjøp en sånn liten diktbok der det står små, søte dikt om bl.a. livet og nære relasjoner. Jeg fikk en av min mor som het "til deg som jeg setter så høyt". De koster under 100-lappen og er lette, så de koster ikke spesielt mye å sende.

Du kan jo også sende blomster (f.eks. www.interflora.no)

Skrevet

Kjøp et kjempefint kort eller lag et selv. Det er slikt mødre setter pris på:o) De aller fleste mødre har alt og trenger ikke flere ting og duppeditter, men fine ord fra barna varmer!

Annonse

Skrevet

Kjøp et kjempefint kort eller lag et selv. Det er slikt mødre setter pris på:o) De aller fleste mødre har alt og trenger ikke flere ting og duppeditter, men fine ord fra barna varmer!

Ja, vet det og skal selvfølgelig sende et kort også. Hadde bare så lyst å sende noe i tillegg. Men ser at det blir vanskelig. Men som noen nevnte er blomster en god ide'- hun er svært glad i blomster.

Hmm.. vanskelig dette, ja. Man vil jo gjerne gi- selv om både min mor og jeg vet at det ikke er nødvendig og jeg vet hun blir glad for alt.

Skrevet

Det beste er det som kommer fra hjertet. Skriv et dikt davel :) Kjøp et fint papir eller kort. Det setter hun helt sikkert pris på.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202229244' post='3798681]

Et par ullsokker eller en pen strømpebukse?

''Et par ullsokker'' Ikke for å "ta deg" altså, men jeg gruer meg til jeg blir så gammal at jeg får

ullsokker fra alle mulige folk hver bursdag, jul eller også morsdag. Husker juletrådene, der det var masse råd om ullsokker til alle som er så gamle at de "har alt" og omtrent bare skal sitte og se tv resten av livet.

Men altså - dette er _ikke_ spesielt til deg, mer noe jeg ikke fikk sagt rundt juletider.

*Humre*... før i tiden strikket alle bestemødre ullsokker og ga til barnebarna - skal se det er hevnen som er kommet .. hehe.. :))

Skrevet

Om du har veldig daarlig raad, saa anbefaler jeg deg aa sende et kort til mora di. Skriv hva hun betyr for deg, alt hun har gjort, hun som person, osv osv... Skriv det som et brev altsaa.

Kjoep et nydelig kort:-) Husk aa skrive at du er glad i henne! Jeg lover deg at det vil glede henne enormt! Mer enn hva en vanlig gave ville gjort!

Hvor gamle må _sønner_ være før de kan skrive noe slikt tror du? (Jeg venter i håpet, men regner med at det tar noen år.....) :))

Skrevet

''Et par ullsokker'' Ikke for å "ta deg" altså, men jeg gruer meg til jeg blir så gammal at jeg får

ullsokker fra alle mulige folk hver bursdag, jul eller også morsdag. Husker juletrådene, der det var masse råd om ullsokker til alle som er så gamle at de "har alt" og omtrent bare skal sitte og se tv resten av livet.

Men altså - dette er _ikke_ spesielt til deg, mer noe jeg ikke fikk sagt rundt juletider.

*Humre*... før i tiden strikket alle bestemødre ullsokker og ga til barnebarna - skal se det er hevnen som er kommet .. hehe.. :))

Jeg er noenogtredve, og blir kjempeglad for hjemmestrikkende raggsokker! Men nå er bestemødrene mine ute av stand til å strikke, så jeg må kanskje finne fram strikkepinnene selv :o)

Mormor blir forresten veldig glad for å få Ulvangsokker (men vi er ikke 30 barnebarn som gir et par hver til enhver anledning, da. Vi er kun 4).

Gjest Angela26
Skrevet

Hvor gamle må _sønner_ være før de kan skrive noe slikt tror du? (Jeg venter i håpet, men regner med at det tar noen år.....) :))

Hehe:-) Ja gutter har nok stoerre vanskeligheter med aa vise eller si sin kjaerlighet til en foreldrer, men den er nok der fordet:-)

Annonse

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1202240485' post='3798838]

Jeg er noenogtredve, og blir kjempeglad for hjemmestrikkende raggsokker! Men nå er bestemødrene mine ute av stand til å strikke, så jeg må kanskje finne fram strikkepinnene selv :o)

Mormor blir forresten veldig glad for å få Ulvangsokker (men vi er ikke 30 barnebarn som gir et par hver til enhver anledning, da. Vi er kun 4).

''Jeg er noenogtredve, og blir kjempeglad for hjemmestrikkende raggsokker!''Ja, nå er det så få som strikker, at nå setteer man ekstra pris på hjemmestrikk. Særlig hvis fargen er ok. Og det er mye fint garn nå. Fler og fler finner frem stikkepinnene igjen, jeg synes håndarbeid er flott, og det kan kombineres med tv-titting. Men ikke så ofte jeg gjør det, pulsvarmere var siste, og ellers har det gått i gensere.

Skrevet

''Jeg er noenogtredve, og blir kjempeglad for hjemmestrikkende raggsokker!''Ja, nå er det så få som strikker, at nå setteer man ekstra pris på hjemmestrikk. Særlig hvis fargen er ok. Og det er mye fint garn nå. Fler og fler finner frem stikkepinnene igjen, jeg synes håndarbeid er flott, og det kan kombineres med tv-titting. Men ikke så ofte jeg gjør det, pulsvarmere var siste, og ellers har det gått i gensere.

Jeg skal lære gutta i huset å strikke, de er 5 og 7. Her er det obligatorisk å strikke ei lue på barneskolen..! :)

hare1365380455
Skrevet

Gavekort på cd (om de har samme butikk der hun bor).

Kort og sjokolade.

Bestille en blomsterbukett som hun får på døra.

En pakke god te eller kaffe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...