Gå til innhold

Må jeg til tannlegen?

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hei,

I to dager nå har jeg hatt vondt i den bakerste jekselen i overkjeven. Det er ikke en konstant smerte - det gjør bare vondt når jeg tygger eller presser på tannen. Kjennes ut som det iser i tannen. Er det et hull? Jeg har ikke hatt hull før - så jeg vet ikke helt hva jeg skal "kjenne etter"... Var hos tannlegen like før jul - da var alt i orden, kan et hull oppstå så fort? Grunnen til at jeg plager deg med dette er at jeg er student og VIRKELIG IKKE har råd til tannlege med mindre jeg må - så vær så snill...kan du svare meg?

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29871-m%C3%A5-jeg-til-tannlegen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Det er da ingen grunn til at du skal går rundt å ha smerte ?

Dette kan være fra et hull, fra tannkjøttet, fra en visdomstann eller skyldes årsaker som bør undersøkes nærmere.

Det vil koste 300 - 600 å få undersøkt og evnetuelt få rette på dette, - altså omtrent det samme som man betaler hos frisøren, for en kveld på byen, for et par jeans. Altså ikke mere enn folk flest kan klare.

Lykke til.

Gjest Mimex

Det er da ingen grunn til at du skal går rundt å ha smerte ?

Dette kan være fra et hull, fra tannkjøttet, fra en visdomstann eller skyldes årsaker som bør undersøkes nærmere.

Det vil koste 300 - 600 å få undersøkt og evnetuelt få rette på dette, - altså omtrent det samme som man betaler hos frisøren, for en kveld på byen, for et par jeans. Altså ikke mere enn folk flest kan klare.

Lykke til.

300-600 for å undersøke og få rettet på feilen ? Det synes jeg høres veldig billig ut. Min tannlege tar 300 bare for undersøkelsen, og å ta et hull m bedøvelse varierer fra 600 - 1100 kroner i tillegg til dette.

Er det min tannlege som er svindyr, da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...