Gå til innhold

Manglende orgasme

Anbefalte innlegg

Gjest milskil

Jeg er en jente på 32 år. Jeg har ikke noe problem med å få orgasme når jeg onanerer på egenhånd. Men sammen en partner så har jeg aldri fått orgasme!! Da jeg først begynte å onanere følte jeg meg litt skamfull etter hver gang jeg hadde gjort det. Den følelsen har jeg aldri lenger. Føler ikke noe skam relatert til noe sexuelt nå lenger, men tenker at det kanskje kan være en underliggende faktor likevel? Jeg er ikke veldig flink til å kommunisere seksuelt, men jeg jobber med saken og har blitt flinkere enn jeg var før. Spørsmålet mitt er: er det noen bøker eller annet du vil anbefale meg som kan "lære meg" å få orgasme sammen en partner. Jeg vet at det lureste kanskje er å be han om å lære meg det, ved å utforske sammen, men jeg har lyst til å prøve å komme litt videre med dette på egenhånd før jeg involverer han. takker for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298713-manglende-orgasme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg vet at det lureste kanskje er å be han om å lære meg det"

Nei, tvert imot er det du som skal lære ham!

Det er DU som vet hva du liker, og hva som kjennes godt for deg. Jenter liker jo forskjellige ting. Og partneren din kan jo ha erfaringer fra før som ikke samsvarer med hva DU liker.

De færreste jenter oppnår orgasme ved samleie alene. Så hvis det er dette du mener med "sammen med en partner" så er du antagelig i godt selskap.

Flertallet trenger stimulans av klitoris i tillegg for å få orgasme under samleiet, og må dermed hjelpe til med fingre, eller "leketøy"

Hvis du aldri har hatt orgasme med en partner TILSTEDE, så blir det jo noe annet.

Men siden du oppnår orgasme ved onani, har du nok gode odds for å klare det med en partner også! Du kjenner jo kroppen din og vet hva som skal til, så det beste er vel om du ber ham gjøre det samme som du pleier å gjøre selv?

Ellers er vel oralsex ganske "bankers" for de fleste jenter da...

Den følelsen er jo bare helt spesiell!!

Du må selvsagt tørre å rettlede ham litt underveis hvis det behøves. Og du må tørre å slappe av såpass at du greier å nyte behandlingen.

Men dette går seg jo til når du har blitt godt kjent med partneren din.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298713-manglende-orgasme/#findComment-2415226
Del på andre sider

Gjest kjøp egget

tar han på klitoris under samleiet da? Gjør det selv, eller be han gjøre det! Det som gjør skikkelig susen for meg (har litt av det samme problemet selv, synes sex er godt men kommer ikke helt i mål alltid)

Vil anbefalled eg å kjøpe et vibrerende egg på kondomeriet og bruk den på klitoris mens dere holder på, da kommer du garantert! Ikke tenk så mye, bare nyt og slapp av. Stress forhindrer orgasmen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298713-manglende-orgasme/#findComment-2415230
Del på andre sider

Ta saken i egen hender, gjør det samme som du gjør når du oppnår orgasme alene, bare sammen med partneren din. Orgasme er like mye noe du "tar" så som du får.

Etterhvert som du er trygg på i gi deg selv orgasme sammen med en partner, kan dere sammen finne ut av hva han må gjøre for å få deg til å komme. Det kan være bruk av tunge, hender eller ett sex leketøy.

Min erfaring er at du må være trygg på din egen lyst og seksualitet, før du er klar for å nå nye høyder sammen med en partner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298713-manglende-orgasme/#findComment-2415259
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Bra du har lagt bort skammen! Å gi seg selv nytelse er da så visst ikke noe å skjemmes over! Vi har dessverre en lang historie på at kvinners nytelse ikke har vært “lovlig” noe som kan forklare det skambelagte rundt kvinners onani og glede over sexlivet.

Ser du har fått mange gode råd fra kvinner på DOL som råder deg til å ta klitoris i egne hender og kjæle med deg selv på samme måte som du gjør når du onanerer – også under samleiet. For de fleste kvinner, er det den beste og enkleste måten å få til den samme nytelsen som de har når de onanerer.

De færreste kvinner får orgasme av samleiet alene. Inn og ut gir ikke den samme nytelsen for kvinner som den gir menn, noe som skjer siden skjeden er temmelig ufølsom, mens mannens penis er det mest følsomme punktet på kroppen hans.

At menn og kvinner har ulike forutsetninger for å nyte må legges til grunn for den gode sexen. Før både kvinner og menn er klar over dette, vil vi ikke få seksuell likestilling. Kvinner har da like stor rett og glede av den gode sexen som det menn har? De færreste menn hadde vel syntes de hadde hatt supersex om penis ikke hadde blitt kjælt med, slik mange forventer at kvinner skal gjøre – uten at hennes lystpunkt klitoris har vært med hele tiden hun har hatt sex.

Vil anbefale at du leser boka mi, “Sex – ja takk!” som også har kommet ut i pocketutgave - for å kjenne på tillatelsen til den gode sexen! Du får også lånt boka på de fleste biblioteker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298713-manglende-orgasme/#findComment-2418419
Del på andre sider

Gjest Skulle gjerne hatt orgasme....

Bra du har lagt bort skammen! Å gi seg selv nytelse er da så visst ikke noe å skjemmes over! Vi har dessverre en lang historie på at kvinners nytelse ikke har vært “lovlig” noe som kan forklare det skambelagte rundt kvinners onani og glede over sexlivet.

Ser du har fått mange gode råd fra kvinner på DOL som råder deg til å ta klitoris i egne hender og kjæle med deg selv på samme måte som du gjør når du onanerer – også under samleiet. For de fleste kvinner, er det den beste og enkleste måten å få til den samme nytelsen som de har når de onanerer.

De færreste kvinner får orgasme av samleiet alene. Inn og ut gir ikke den samme nytelsen for kvinner som den gir menn, noe som skjer siden skjeden er temmelig ufølsom, mens mannens penis er det mest følsomme punktet på kroppen hans.

At menn og kvinner har ulike forutsetninger for å nyte må legges til grunn for den gode sexen. Før både kvinner og menn er klar over dette, vil vi ikke få seksuell likestilling. Kvinner har da like stor rett og glede av den gode sexen som det menn har? De færreste menn hadde vel syntes de hadde hatt supersex om penis ikke hadde blitt kjælt med, slik mange forventer at kvinner skal gjøre – uten at hennes lystpunkt klitoris har vært med hele tiden hun har hatt sex.

Vil anbefale at du leser boka mi, “Sex – ja takk!” som også har kommet ut i pocketutgave - for å kjenne på tillatelsen til den gode sexen! Du får også lånt boka på de fleste biblioteker.

Mener du at man ikke kan ha god sex uten orgasme? jeg har aldri hatt orgasme - hverken "med meg selv" eller med partner. Men jeg har hatt masse god sex, likevel.

Og for ordens skyld - jeg har ingen skyld/skam følelse ovenfor nytelse. Skulle gjerne fått orgasme, men det får jeg altså ikke, uansett hvor mye jeg prøver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298713-manglende-orgasme/#findComment-2418431
Del på andre sider

Annonse

Gjest Får skjedeorgasmer

''De færreste kvinner får orgasme av samleiet alene.''

Jeg får det. Er det gjort noen undersøkelse på hvor mange det er av oss? Jeg har vanskelig for å tro at jeg er i en særstilling her.

''Inn og ut gir ikke den samme nytelsen for kvinner som den gir menn, noe som skjer siden skjeden er temmelig ufølsom, mens mannens penis er det mest følsomme punktet på kroppen hans.''

Jeg får mange flere orgasmer på denne måten enn min mann (han får bare en til slutt etter at jeg kan ha hatt mange underveis), så hvordan kan min skjede da være ufølsom?

Jeg påstår ikke at skjeden er det mest følsomme punktet mitt (det er det klitoris som er), men at den er "temmelig ufølsom" stemmer absolutt ikke!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298713-manglende-orgasme/#findComment-2418454
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...