Gjest Kanskje hypokonder Skrevet 5. februar 2008 Del Skrevet 5. februar 2008 Jeg har en stor kul på høyre side, rett under ribbebeinet.Det er enten en muskel som er veldig hard eller noe annet. Smertene har vært der siden rett før jul, før det har jeg ikke hatt slike plager men har vært mye sliten.Kulen sitter godt fast, det vil si, jeg klarer ikke å flytte på den. Man gjør seg selvfølgelig tanker om kreft, spesielt siden jeg har hatt HPV infeksjon i 15 måneder og ikke har følt meg bra på et år. Det kan kanskje være brokk eller gallestein? Jeg har også leamus på begge øynene og er generelt veldig sliten. Hadde jeg vært i jobb og ikke student ville jeg vært sykemeldt for lengst. Men det går fordi jeg kan sove mye og jobbe lite. I det siste har smertene ved kulen (som er moderate) blitt verre og stråler ut mot ryggen. Jeg har vært hos legen noen ganger, og han sier det er muskelsmerter og at jeg bør bevege meg mer. Det har han sikkert rett i, men det er ubehagelig å bevege seg. Jeg er redd han har stemplet meg som hypokonder uten å ta en eneste prøve. Jeg var også hjemme i julen og smertene ble slik at jeg svettet. Da dro jeg til legen, men han sa det var bare muskelsmerter. Jeg slo meg til ro med det en måneds tid, men det har bare blitt verre. Jeg trener ikke, men går mye i byen og er flink til å tøye ut. Jeg vet du kommer til å si det du også, at sjansen er veldig liten for at det er kreft og at jeg bør slappe av fordi de aller fleste tilfellen er det bare innbillning. Det stemmer sikkert, men det hjelper ikke meg. Det jeg lurer på er hvilke undersøkelser jeg bør få tatt for å avkrefte det? Og eventuelt finne ut hva det er? Hva kan et slikt problem skyldes, kan det være sammensatt? Og hvordan kan det fikses 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298720-kul/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.