Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal etter planen opereres for cystocele i høst en gang og har vurdert litt frem og tilbake om jeg skal be om å bli satt på liste for sterilisering også. Dette av flere grunner, men også fordi jeg har blitt anbefalt ikke å få flere barn etter en slik operasjon. Jeg må ha denne operasjonen, da det er uholdbart å gå slik jeg gjør nå over lengre tid. Men en sterilisering bør man jo ikke angre på da!

Det jeg lurer på er om det ikke er mulig å få keisersnitt om man er operert for cystocele? Eller utgjør selve svangerskapet også en såpass stor belastning på det opererte området at man ikke anbefaler det? Hva er i så fall det verste som kan skje?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29875-cystocele-og-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

En ny graviditet (og fødsel) kan øke risiko for tilbakefall, derfor anbefales det å vente med operasjon. Ny operasjon blir aldri så vellykket. Har du forsøkt et ringpessar i skjeden? Det kan du bruke til du har bestemt deg for flere barn eller ikke.

En ny graviditet (og fødsel) kan øke risiko for tilbakefall, derfor anbefales det å vente med operasjon. Ny operasjon blir aldri så vellykket. Har du forsøkt et ringpessar i skjeden? Det kan du bruke til du har bestemt deg for flere barn eller ikke.

Ringpessar fungerte overhode ikke, den ene str. ble for liten og den neste så stor at den faktisk gjorde vondt. Dessuten tok det rimelig knekken på alt som het lyst på sex... Ok, da spørs det om jeg prøver å få dem med på å sterilisere meg samtidig alikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...