Gjest Frustrert jente 22 Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 Hei! Jeg har fortsatt kviser (er 22 år), men jeg bruker nå Skinoren krem om morgenen og blander Differin med Obagi blender om kvelden. I tillegg bruker jeg Obagi Clear på pigmentflekker. huden har blitt litt bedre med dette etter noen måneders behandling, Jeg lurer på om Clear også virker på røde "aknearr". Jeg har røde merker som er jevne med huden, altså ikke groper. I tillegg har jeg porer i t-sone- området, noen sprengte blodkar, litt diffus rødhet. Jeg har en link jeg gjerne vi du skal se: http://www.estetisklaserkirurgi.no/site/index.php?option=com_content&task=view&id=2&Itemid=22 Disse bildene er utrolig bra syns jeg og lurer på om du kan uttale deg om dette er et realistisk resultat med den type laser. (Jeg ser flere klinikker legger ut de samme bilder og det er dumt). Jeg har prøvd kjemisk peel før, epic phytic peel, men vil helst bruke laser da det virker mer sikkert. Hvor dypt må man ned i huden for å fjerne disse problemene jeg har? Har du noen forslag til behandling av mine problemer? PS! Jeg har spurt en hudlege om jeg kunne få en mindre kur av Roaccutan for mine kviser siden det tar så lang tid før de går bort (hatt kviser siden jeg var 10-11 år). Men det fikk jeg ikke. Er det effektivt med en slik mini-kur? Har sett Ole Fyrand sier vanlig Roaccutankur varer 4 måneder, men lest om andre som har tatt den i opp mot et år. Jeg vet jeg hadde fått den for noen år siden, men da turte jeg ikke siden jeg var usikker på om den ville virke. Jeg er veldig lei kviser og syns jeg burde få Roaccutan etter alle de år jeg har vært plaget med kviser. Hva er dine erfaringer med Roaccutan? Hilsen frustrert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298792-aknearr-og-generell-r%C3%B8dhet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Hei til Frustrert jente på 22 ! Er helt enig med deg i at du har gått med kviser altfor lenge. Vet jo ikke hvordan det ser ut nå , men varigheten av acneplagene i mer enn 10 år og spesielt når det fortsetter etter puberteten er det noe som bør vektlegges med tanke på Roaccutanebehandling selv om det ikke er kontinuerlige og utbredte byller. Det er også svært nedslående og se at man får flere og flere arr i huden uten å kunne gjøre noe eller få tilstrekkelig hjelp.. . Det er greit nok at du benytter de forskjellige hudproduktene, men de kan bare delvis dempe plagene. Roaccutanetablettene gir først og fremst tørr hud og neseslimhinne og av og til støle muskler under behandlingen. Sjeldne bivirkninger er utslag på leverprøver og depresjon. Svangerskap må unngås når man spiser pillene da det vil være stor risiko for alvorlig fosterskade, så man må ikke risikere å bli gravid under beh eller 1 måned etterpå. Jeg har forskrevet Roaccutane og fulgt pasienter med slik behandling i over 20 år og i den perioden kun vært borti enkelttilfeller av bivirkninger som har vedvart etter stans av tablettene. Etpar av disse har hatt tørrhet i øynene og huden etter behandlingen og kan muligens ha hatt en form for latent predisposisjon. Vi føler oss såpass trygge på dette medikamentet at vi bruker det når det trenges og det har uten tvil betydd svært mye for hardt rammete acnepasienter. Etter at du er blitt kvitt kvisene, kan det være aktuelt med karlaser for å dempe rødheten, dessuten Fraxel Restore for å bedre arrene. Vi har akkurat startet med Fraxel restore behandling og kan ikke innestå fullt ut for resultatene på bildene. Imidlertid har jeg nylig på møte i USA sett andre bilder og også snakket personlig med legene som har utført behandlingen. De er gjennomgående veldig positive og forteller at pasientene også er svært fornøyde med det som oppnås. Tror du bør oppsøke hudlege for å få orden på dette. Gå gjerne til en som har erfaring med laserbehandling. Med riktig veiledning og behandling bør du kunne få stor forandring både i huden og i din livskvalitet . Lykke til . Med hilsen fra Hudlegen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298792-aknearr-og-generell-r%C3%B8dhet/#findComment-2416404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.