Gå til innhold

Til alle dere som tror han er gift

Anbefalte innlegg

Hei jenter! jeg ser at de fleste av dere som har svar på innlegget mitt "har dere noen kloke tanker til meg" tror at han er gift.

Han er ikke gift, jeg har sjekket de opplysningene på jobben (selv om jeg egentlig ikke har lov til det)

Så når det er sagt, hva er det da med denne mannen? Kan det tenkes at han er redd? Han har flere ganger sagt ; "tenk at du vil ha meg!" Han sier jo til meg at han er redd for at han ikke skal være bra nok. Kanskje han er redd for nærhet, eller det å bli glad i, er ikke mange menn det?

Prøver bare å problematiser det litt mer, siden dere alle svarer mye av det samme......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298828-til-alle-dere-som-tror-han-er-gift/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia.

Leste innlegget i går, og tenkte på ei venninne av meg.

Hun traff en helt "super" fyr. Gav omtrent like mye som du forteller i begynnelsen. Hun var drømmedama hans. Han kunne tenke seg å giftse seg med henne. Savnet henne, når de ikke var sammen.

Hun var litt skeptisk til å begynne med og han kjørte på med diverse komplimenter og ønsker.

Men da hun begynte å tine litt, reagerte han med å dytte henne bort litt. Bad om luft og frihet.

Altså, han kunne øse ut, men når hun gjorde det samme, trakk han seg unna.

Etter et halv år dro de på tur sammen. Han kjørte henne hjem etter turen og sa hadet og snakkes. Hun hørte ikke et ord mer fra ham.

Men en helt annen ting...

At han tar mer avstand på telefonen, kan jo hende er hans væremåte. Ikke alle som liker å snakke mange timer i telefonen. Noen som ikke liker det i det hele tatt, og da kan de jo fort virke kalde. Og om du har behov for litt koseprat, og kanskje til og med er litt modigere på telefon når det gjelder å betro deg, virker han i dine øyner også kanskje mye kaldere.

Heia.

Leste innlegget i går, og tenkte på ei venninne av meg.

Hun traff en helt "super" fyr. Gav omtrent like mye som du forteller i begynnelsen. Hun var drømmedama hans. Han kunne tenke seg å giftse seg med henne. Savnet henne, når de ikke var sammen.

Hun var litt skeptisk til å begynne med og han kjørte på med diverse komplimenter og ønsker.

Men da hun begynte å tine litt, reagerte han med å dytte henne bort litt. Bad om luft og frihet.

Altså, han kunne øse ut, men når hun gjorde det samme, trakk han seg unna.

Etter et halv år dro de på tur sammen. Han kjørte henne hjem etter turen og sa hadet og snakkes. Hun hørte ikke et ord mer fra ham.

Men en helt annen ting...

At han tar mer avstand på telefonen, kan jo hende er hans væremåte. Ikke alle som liker å snakke mange timer i telefonen. Noen som ikke liker det i det hele tatt, og da kan de jo fort virke kalde. Og om du har behov for litt koseprat, og kanskje til og med er litt modigere på telefon når det gjelder å betro deg, virker han i dine øyner også kanskje mye kaldere.

ja, han har sagt det, at han ikke liker å snakke på tlf og at han vil se meg, og holde rundt meg, når han sier vakre ting til meg.

Jeg tror det er noe i det. Men det som er litt mer vanskelig for meg, er følelsen av at han kan si ting og ikke jeg. Vi får se hvordan det utvikler seg og om jeg orker å ha det sånn.

ja, han har sagt det, at han ikke liker å snakke på tlf og at han vil se meg, og holde rundt meg, når han sier vakre ting til meg.

Jeg tror det er noe i det. Men det som er litt mer vanskelig for meg, er følelsen av at han kan si ting og ikke jeg. Vi får se hvordan det utvikler seg og om jeg orker å ha det sånn.

Jeg merker nok at jeg ville hatt litt problemer med å ha det slik. Men alle er forskjellige.

En annen ting du gjerne kan huske på, er at enkelte mannfolk liker å være jegeren i et forhold. Så lenge de bestemmer tempoet, går ting fint, men føler de at du overtar jegerrollen, blir det gjerne skummelt for dem og de føler de mister kontrollen litt.

Jobber sammen med en kar som møtte dama i fem min i slutten av november 06. Traff hverandre igjen i midten av desember og den 21 flyttet han inn. Den 28. februar i fjor forlovet de seg. Sammen fremdeles.

Jeg har sagt at jeg ville fått panikk av et slikt tempo, men for dem fungerte det.

Gift, samboer, kjæreste whatever. Han virker som han har fokus andre steder enn deg, når han ikke er med deg hvertfall.

hei politikkkker... føler at jeg må forsvare han litt nå. Vi har akkurat truffet hverandre og denne ferien, med hans barn, har han planlagt lenge. han fortalte det til meg med gang og spurte også om det var ok for meg, hva skulle jeg si...

Annonse

Hvorfor har du ikke skrevet noe om alderen mellom dere...?

Føler det er "noe" du har utelatt med vilje for å få de svarene

du ønsker deg?! Kan være alder eller noe annet.

hjelp, har ikke fått de svarene jeg vil ha. Jeg er jo forelsket og alle sier at jeg må løpe fort som bare det... Han er 11 år eldre enn meg. Hva mener du med at jeg har utelatt noe, hva skulle jeg ha hatt med mer?

Gjest Elextra

Det ringte varselklokker og jeg ante déjà vu'er når jeg leste det du skrev. Det minnet for mye om venniners tidligere kjærester, som bestandig har vist seg å holde noe skjult. Har heldigvis vært spart for typen selv.

Umiddelbart minnet det meg mest om en venninnes eks, som i utgangspunktet var FOR perfekt, med den utdannelsen, utseendet, sjarmen, jobben m.m.m. Min venninne var den eneste rette et års tid. Helt til hun fant ut at det var også en annen, og at han hadde holdt dem begge for narr i et nettverk av løgner.

Får håpe jeg tar feil - men jeg ville i hvertfall holdt igjen ørlite her.

Gjest Valnøtt

Hei igjen. Jeg troode han var gift ja...:-)

Men selvom han da ikke er gift, så høres han likevel ikke helt ledig ut. Og om han nå likevel ikke har noen andre, så høres han ganske slitsom ut. Han virker som han klenger seg på deg og vil ha deg til å forplikte deg overfor ham fordi du skal ha som jobb å bygge hans selvbilde og stryke ut hans komplekser med din kjærlighet. En slik mann kan neppe ha så mye å gi til deg?

Det ringte varselklokker og jeg ante déjà vu'er når jeg leste det du skrev. Det minnet for mye om venniners tidligere kjærester, som bestandig har vist seg å holde noe skjult. Har heldigvis vært spart for typen selv.

Umiddelbart minnet det meg mest om en venninnes eks, som i utgangspunktet var FOR perfekt, med den utdannelsen, utseendet, sjarmen, jobben m.m.m. Min venninne var den eneste rette et års tid. Helt til hun fant ut at det var også en annen, og at han hadde holdt dem begge for narr i et nettverk av løgner.

Får håpe jeg tar feil - men jeg ville i hvertfall holdt igjen ørlite her.

''Det minnet for mye om venniners tidligere kjærester, som bestandig har vist seg å holde noe skjult. ''

Tror nok det ofte er slik at slike menn har noe skjult, ja, men jeg rotet meg borti et slikt eksemplar i min pure ungdom, og jeg tror faktisk ikke han hadde noe skjult. Det var vel helst bare det at jeg var "kjekk å ha" i bakhånd av mangel på noen andre, kombinert med frykt for å binde seg (til _meg_) .

Jeg må si at jeg kjente meg litt igjen i den scenen i "Da Han møtte Henne", der Meg Ryan sitter i morgenkåpa og gråter over at eksen hennes skal gifte seg, og Billy Crystal spør om hun ville ha hatt han tilbake, hvorpå hun svarer "NE!! Men hvorfor ville han ikke gifte seg med _meg_?!!" LOL

Gjest Elextra

''Det minnet for mye om venniners tidligere kjærester, som bestandig har vist seg å holde noe skjult. ''

Tror nok det ofte er slik at slike menn har noe skjult, ja, men jeg rotet meg borti et slikt eksemplar i min pure ungdom, og jeg tror faktisk ikke han hadde noe skjult. Det var vel helst bare det at jeg var "kjekk å ha" i bakhånd av mangel på noen andre, kombinert med frykt for å binde seg (til _meg_) .

Jeg må si at jeg kjente meg litt igjen i den scenen i "Da Han møtte Henne", der Meg Ryan sitter i morgenkåpa og gråter over at eksen hennes skal gifte seg, og Billy Crystal spør om hun ville ha hatt han tilbake, hvorpå hun svarer "NE!! Men hvorfor ville han ikke gifte seg med _meg_?!!" LOL

Hehe, kjente meg også igjen i den, ja.

''Han sier jo til meg at han er redd for at han ikke skal være bra nok''

Jeg var en av dem som følte at han var gift. Men du må jo være enig i at det er noe rart her? (Ellers hadde du ikke laget forrige tråd)

Vel, som jeg sier til alle som spekulerer i andre personers væremåte. Snakk med han, han sitter med svarene. Det kan vise seg at han har elendig selvtillit pga tidligere forhold. Og så er han redd for å komme for nær en ny person, så derfor bremser han opp, og det merker du ved at han tar avstand.

Så dette ser ut til å bli et forhold der du må jobbe sammen med han og ordne hans tidligere problemer. Samtale er et nøkkelord.

Igjen, jeg bare _føler_ at det er gruunnen til hans oppførsel.

Annonse

''Han sier jo til meg at han er redd for at han ikke skal være bra nok''

Jeg var en av dem som følte at han var gift. Men du må jo være enig i at det er noe rart her? (Ellers hadde du ikke laget forrige tråd)

Vel, som jeg sier til alle som spekulerer i andre personers væremåte. Snakk med han, han sitter med svarene. Det kan vise seg at han har elendig selvtillit pga tidligere forhold. Og så er han redd for å komme for nær en ny person, så derfor bremser han opp, og det merker du ved at han tar avstand.

Så dette ser ut til å bli et forhold der du må jobbe sammen med han og ordne hans tidligere problemer. Samtale er et nøkkelord.

Igjen, jeg bare _føler_ at det er gruunnen til hans oppførsel.

hei pekkaline..... han er i afrika nå, fikk en sms i går om at han sakte beveger seg vekk fra meg.. Kan ikke si annet enn at en lettelse spredde seg i meg. Er ganske sjokka i følelsene, men mange brikker faller på plass....Kjenner at jeg har intet mer å si han, heller ikke når han kommer hjem. Forrige lørdag skulle han gifte seg med meg og kjøpe diamanter i Afrika.... nå er han borte. phuuu......det jeg er mest opptatt av nå er hva dette kan ha gjort med min tillit til andre menn...

Har en hyggelig beiler, som har vært interessert i meg siden før jul, vi har tatt opp tråden, allerede før sms fra Afrika.... men jeg vet ikke helt hvilket ben jeg skal stå på og hva jeg skal si.... min mor formaner en pause... jeg kjenner at det vil jeg ikke... det vil jeg ikke gi han i Afrika, det fortjener han ikke....

hei pekkaline..... han er i afrika nå, fikk en sms i går om at han sakte beveger seg vekk fra meg.. Kan ikke si annet enn at en lettelse spredde seg i meg. Er ganske sjokka i følelsene, men mange brikker faller på plass....Kjenner at jeg har intet mer å si han, heller ikke når han kommer hjem. Forrige lørdag skulle han gifte seg med meg og kjøpe diamanter i Afrika.... nå er han borte. phuuu......det jeg er mest opptatt av nå er hva dette kan ha gjort med min tillit til andre menn...

Har en hyggelig beiler, som har vært interessert i meg siden før jul, vi har tatt opp tråden, allerede før sms fra Afrika.... men jeg vet ikke helt hvilket ben jeg skal stå på og hva jeg skal si.... min mor formaner en pause... jeg kjenner at det vil jeg ikke... det vil jeg ikke gi han i Afrika, det fortjener han ikke....

''det jeg er mest opptatt av nå er hva dette kan ha gjort med min tillit til andre menn... Har en hyggelig beiler, som har vært interessert i meg siden før jul''

Akkurat når det gjelder din tillit, så var jo ikke den 100% for ham fra din side.(siden du la innlegg om det) Så det tror jeg skal gå fint. Men jeg ville tenkt meg om et par ganger før jeg innlot meg med enda en mann. Jeg synes at du skal la flørten gå litt rolig fremover. "Det ordner seg for snille jenter"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...