Gjest Amiraa Skrevet 8. februar 2008 Del Skrevet 8. februar 2008 Jeg er en 41 år gammel dame det begynte å klø i kroppen når jeg var gravid i 5e måneden......da var det mere intensiv..allergi testen hos fastlegen avslørte ikke noe heller...blod prøvne viste ikke noe graviditets forgiftning....nu er banet er 6.5 måneder gammel.og det kommer fortsat kløe anfall nesten hver dag .det kan være krafige anfall eller svagere.det blir røde pricker i hendene.og ansiktet...men i ¨øvrige deler av kroppen blir hudet hevet og rødt også,når anfallet er igang får jeg rødme ,varme og kløe når noen tar på meg ....samme ting skjer hvis jeg kammer meg...symtomene forsvinner hvis jeg tar en tablett polarmin 2mg......jeg er engstlig å bruke tablettene fordi jeg ammer. det er plagsomt....hva kan årsaken være...er det noe behandling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298893-det-kl%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hei Amiraa ! Du høres ut til å ha en form for utslett som vi kaller for elveblest . Det er en utbredt oppfatning at en slik type utslett med kløe alltid er allergisk betinget, men det er svært ofte ikke tilfellet. Imidlertid kan symptomene være relativt like med vablete hevelser i huden og med ganske uttalt kløe samt bra effekt av antihistaminer. Utslettene kan imidlertid komme variabelt og spontant uten spesiell foranledning og må sees på som en ømfindtlighet i huden som kan starte f eks ifm svangerskap , en infeksjonssykdom eller annet. Det kan være større eller mindre innslag av fysikalsk utløsende årsak som direkte kontakt med huden(dermografisme) eller utslag ved temperaturforskjeller ( f eks "kuldeallergi"). Trøsten er at dette går over spontant hos de fleste, på et år hos ca 75% dersom det har vart over 3md. Polaramin er et velprøvet antihistamin som i de små dosene som kommer i melken, har minimal påvirkning på barnet. Dersom du trenger tablettebe, kan du bruke ved behov og la det være når du er symptomfri. Du kan også forsøke å ta litt solarium evt lysbehandling hos hudlege, det kan "stabilisere" huden og redusere utbruddene. Lykke til ! Mvh Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/298893-det-kl%C3%B8r/#findComment-2419118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.