Gå til innhold

re sterilisering

Anbefalte innlegg

Gjest Jonny1234

Hei,, Jeg er en mann på 47 år som har 4 barn fra tidligere ekteskap, ble sterilisert i 96. Har nå giftet meg på nytt, hun er ung og har ikke barn. Barn ønsker hun seg veldig og jeg vil prøve å få dette til.Vi har vært hos min lege og han har prøvd å søke det offentlige om de kunne hjelpe men fikk avslag der.Vet dere om det er andre muligheter i det offentlige..? vist ikke er det noen private sykehus som utfører dette..? har hørt at det er mulig i Trondhjem men vet ikke hvor. Og til slutt, hvordan er muligheten til å få barn etter så mange år etter steriliseringen..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298970-re-sterilisering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror at dere kan oppgi å søke behandling innen det offentlige (heller ikke i Trondheim), dere må søke privat hjelp. Man kan enten forsøke å operere og gjenetablere sædstrengen som er overkuttet. Man kan også utføre ICSI, en slags prøverørsbehandling hvor man henter ut sædcelle fra testikkelen og setter den direkte inn i egget man har hentet ut fra kvinnens eggstokk. Det er gode muligheter ved slikt inngrep, men menns sædkvalitet er også noe redusert ved høyere alder, men at kvinnen er ung er absolutt en fordel. Ta kontakt med privat senter for barnløshet som finnes i Oslo, Haugesund og Trondheim. Prisen er sannsynligvis omkring 30.000 kr.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298970-re-sterilisering/#findComment-2417764
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...