Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nikolaj26

Jeg vet ikke om dette er et riktig forum, men i går (fredag) fikk jeg årets sjokk. Bestekameraten min gjennom godt over tyve år forteller mellom to pils at han er homofil. Helt rett frem. At han hadde fått seg kjæreste nettopp. og derfor ville si det. Han har visst det selv i noen år, men fornektet det.

Jeg, som alltid har sagt at jeg er tolerant overfor homoer, ble satt helt ut. Det kom veldig, veldig nært. Jeg tenker på alle turene vi har hatt. Delt hotellrom, hytter, sovet nesten oppå hverandre i fylla, badet sammen, klemmer, filmtitting i sofaen etc... Har han følt noe da? Jeg tror ikke det, men jeg vet ikke lenger...

Jeg vet han ikke tenner på alt og alle... og jeg tror (håper?) han ikke har tent på meg... men jeg ble fryktelig satt ut. Det var både fint at han sa det, men det var og er tungt for meg å svelge.

Det jeg skriver her for er for å høre om noen har hatt samme erfaring. Jeg kjenner at jeg er ukomfortabel med tanken på å besøke ham hjemme hos ham, hvis han bor sammen med en annen mann, men jeg kan ikke si at jeg ikke vil komme heller...

Er det noen med samme historie som meg, så vil jeg gjerne høre din erfaring.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299011-%C3%A5rets-sjokk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vær der !

Har flere kamerater/venninner som "kom ut av skapet" etter å ha blitt voksne. Noen har hatt forhold til damer/gutter tidligere. De har masse gutte/jente - venner som de har overnattet sammen med når de bl.a. har vært på hytteturer, hotellturer o.l.

Etter at de åpnet seg om sin legning har de heldigvis ikke mistet en eneste kompis/venninne. Vi har alle støttet de. Tenker som så at endelig kan de få leve uten å skjule noe, og da er det det siste de trenger at vi nærmeste snur de ryggen.

Vær der for din kompis ! Når du skal på besøk så oppfør deg normalt, burde ikke være vanskelig, han er tross alt din kompis.

Om han har følt noe for deg når dere har "nesten har ligget oppå hverandre".... vel det er det bare han som kan vite, ingen andre, ikke tenk på det.

Takk og lov at de fleste ikke går å bærer på dette inni seg lenger som de gjorde før i tiden !!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299011-%C3%A5rets-sjokk/#findComment-2417545
Del på andre sider

Har en del homofile bekjente.

Tenkte på det med at du er ukomfortabel med hensyn til besøk, guttekjæreste og lignende; det er bare en vanesak. Det er noe nytt og noe uvant omtrent som å bli ukomfortabel når man for første gang omgåes mørkhudede eller noen i rullestol eller venninna di har fått kreft og er uten hår - altså ting man ikke er vant til. Det går over.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299011-%C3%A5rets-sjokk/#findComment-2417766
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg - så flott at han anser deg som en så god venn at han kan si at han er homo "rett ut" sånn helt uten videre! Det må bety at han stoler på deg, og anser deg som en å stole på.

Så - til det du tenker på - han vet jo at du ikke er homo, og har heller aldri på noen som helst måte "prøvd seg på deg". Han har behandlet deg som den vennen du er. Dermed er det ingen grunn til å tenke noe mer over det. Du la deg vel ikke opp i sexlivet hans da du trodde han var hetero? Da er det vel ingen grunn til å legge deg opp i det nå, heller?

Når det er sagt: Det er naturlig å reagere, fordi du lenge har trodd en ting om din venn (at han var hetero) mens du nå lærer at han var noe annet (homo). Det tar kanskje ei tid å venne seg til denne nye virkeligheten - men når det er gjort, vil du oppdage at ingenting er forandret. Han er jo fremdeles den samme, gode vennen du alltid har hatt!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299011-%C3%A5rets-sjokk/#findComment-2418364
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Heisann,

Jeg har ingen erfaringer med det selv, men jeg råder deg på det sterkeste å være like åpen med kompisen som han var mot deg. Tenk litt over hva du tenker om saken, og hvis du føler det er ubehagelig - så ta en prat med ham om det. Dersom dere virkelig er så gode venner, så skal dere kunne gjøre nettopp de samme tingene sammen fremover - fremdeles som venner!

For å si det slik - det er null problem for meg å ligge inntil ei venninne selv om jeg er gutt og hun er jente, UTEN å tenke på sex eller bli kåt :)

Prøver ikke å si du bør legge deg inntil ham sånn uten videre, men prøv å være den samme vennen fremover også :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299011-%C3%A5rets-sjokk/#findComment-2437901
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...