Gå til innhold

Hvordan deles barnetrygd ved brudd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan dere sjøl avgjøren uten å koble inn Nav, ta utgangspunkt i foreldrenes inntekter og forsørgerbyrde for eventuellt andre barn.

Eg ville også lagt vekt på om far eller mor, har ny samboer/ektefelle med egen inntekt.

Så kommer dere frem til at h*n som tjener mest skal betale differansen på kroner xxxx til den andre part, ta gjerne utgangspunkt i en viss prosent (fks. 10% for ett barn, 15 for to osv.).

Dette verktøyet kan dere bruke (tror eg) for å få en viss peikepinn.

http://tjenester.nav.no/bidragsveileder/servlet/dispatcher/

Ps! Husk å ta med hvem som får skattefordelen, barnetrygden osv. i regnestykket, eller del disse inntektene 50/50.

Lykke til.

Gjest ved brudd

Det kan dere sjøl avgjøren uten å koble inn Nav, ta utgangspunkt i foreldrenes inntekter og forsørgerbyrde for eventuellt andre barn.

Eg ville også lagt vekt på om far eller mor, har ny samboer/ektefelle med egen inntekt.

Så kommer dere frem til at h*n som tjener mest skal betale differansen på kroner xxxx til den andre part, ta gjerne utgangspunkt i en viss prosent (fks. 10% for ett barn, 15 for to osv.).

Dette verktøyet kan dere bruke (tror eg) for å få en viss peikepinn.

http://tjenester.nav.no/bidragsveileder/servlet/dispatcher/

Ps! Husk å ta med hvem som får skattefordelen, barnetrygden osv. i regnestykket, eller del disse inntektene 50/50.

Lykke til.

Snakker om barnetrygd ikke barnebidrag. Ved delt omsorg. Hvordan blir det med barnetrygd og skatteklasse to og sånt?

Snakker om barnetrygd ikke barnebidrag. Ved delt omsorg. Hvordan blir det med barnetrygd og skatteklasse to og sånt?

I utgangspunktet deler dere barnetrygden, og dere får en ekstra barnetrygd på deling. Altså en vanlig barnetrygd på hver.

Hvis den som har særkullsbarn har omsorgen for dette, vil h*n få en hel ekstra barnetrygd. Altså en halv for delt omsorg-barnet, og to hele for særkullsbarnet. Mens den andre får en halv for delt omsorg-barnet, pluss halvparten av den ekstra barnetrygden.

Dette gjelder til man eventuelt får ny samboer eller ektefelle.

Klasse 2 får man annehvert år. Men igjen er det sånn at hvis den som har særkullsbarn har omsorgen for dette alene, får h*n klasse 2 hvert år uansett.

Annonse

Beklager, her var det eg som var sløv og ikkje las innlegget ditt godt nok.

Anbefaler deg å "lytte til" Atene.

Dette vet eg ikkje nok om.:)

Dere kan få delt barnetrygden. (Vi har det)

Dersom begge er single får dere en ekstra barnetrygd på deling også. Vet om enkelte som spekulerer litt i dette. Dersom den ene er singel, og ikke den andre, så velger man at den som er singel skal få utbetalt barnetrygd da de da får dobbel barnetrygd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...