Gjest Syv måneder Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hei! Jeg fikk mitt tredje barn for syv måneder siden. Var i fin form under svangerskapet,men nå lurer jeg på om jeg kan ha fått bekkenløsning i etterkant av svangerskapet? Jeg begynte å trene pilates når babyen var 4 måneder gammel. Merket at jeg fikk voldsom "gangsperre" etter treningene, og etterhvert ble liksom denne "gangsperren"konstant. Den siste måneden har jeg våknet opp og vært stiv og støl i lårene både fremme og bak, i rumpa og i nedre del av ryggen. Det eneste som hjelper er å varme opp og tøye ut. Jeg klarer nesten ikke reise meg igjen etter å ha ligget på gulvet med babyen. Jeg har også vondt i nederste del av korsryggen/rumpa, og det svir i senefestene til knærne og i den ene albuen, men albuen tror jeg kommer av for mye babybæring. Jeg kommer meg i løpet av dagen, men er fortsatt stiv og støl. Jeg har ikke røde, hovne eller bankende ledd. Jeg lå i senga en dag for noen måneder siden og skulle vri meg, og da strakk jeg noe fremme ved skambenet, lurer på om det kunne være da et eller annet galt skjedde. Jeg har også plager i halebeiinet etter første fødsel for seks år siden, har problemer med å reise meg etter å ha sittet på hardespisestuestoler (rett opp og ned) lenge, men det merker jeg ikke noe til ellers. Jeg var på revmatisk poliklinikk for fire uker siden fordi jeg hadde betennelse i handleddet for to år siden med uklare funn på MR som gjorde at de ikke kunne utelukke leddgikt, det var en rutinesjekk og da ble leddgiktsprøver, hvite blodlegemer, trombocytter etc sjekket, så jeg regner med atdette var i orden. Nevnte for legen min at jeg var så stiv og støl, han sa det var bare å mosjonere. BMI en min er på 26 nå og| jeg jobber med saken, men jeg synes ikke det virker som om trening hjelper. Er det noe jeg kan gjøre annet enn å vente på at det skal gå over? Må reise 12 mil for å finne fysioterapaut, kiropraktor, akupunktør med ledige timer, så jeg vil gjerne ha noen tips om hva som kan være best. Er det noen blodprøver jeg bør ta utover de jeg tok på revm.pol? Jeg ammer ennå. ellers kan jeg nevne at jeg mistet masse blod under fødselen pga livmora ikke trakk seg sammen, blodprosenten var på grensen for blodoverføring, men valgte å få den opp ved hjelp av jerntabletter etc. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299033-stivhet-og-ryggsmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Synes du skal få fastlegen til å måle både stoffskiftet og jernlageret. Særlig lavt stoffskifte KAN bidra til mer muskel/skjelett-smerter og vansker med vektnedgang. Synes også du kan få fastlegen til å undersøke rygg- og bekken for sikker diagnose. Det høres mest ut som bekkensmerter du har. Noen blir betydelig bedre etter ammeslutt. Kanskje har pilates-øvelsene vært uheldig for deg, selvom det generelt er fin trening. De fleste har nytte av veiledet trening i slynge-apparat, Terapimaster ( SET=sling exercise therapy, søk evt. på SET-klinikken)). Vanligvis trenger man veiledning av fysioterapeut. Det finnes instruksjonsvideoer, og apparatene er til salgs. Mange som har vansker med å komme seg til fysioterapeut, og som har jevnlig behov for trening som stabiliserer rygg/bekken har glede av å trene hjemme i dette apparatet. Kanskje du kan henvende deg telefonisk til en fysioterapeut, og høre om de kan veilede deg videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299033-stivhet-og-ryggsmerter/#findComment-2420727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.