Gå til innhold

Hodepine med krystalsyn

Anbefalte innlegg

Gjest Engstelig og arbeidsom

Hei! Jeg er en mann på 36 som driver et lite firma med 4 ansatte. Jeg jobber velidig mye i en stressete bransje. På fredag etter et møte i 12 tiden fikk jeg veldig vondt i nakken på høyre side. Det føltes som en svak strekk, og det forverret seg med sterk hodepine utover dagen. I 4 tiden men jeg satt å skrev på Pc begynte jeg å få krystal lignende flimring på høyre side av synsfeltet. Dette ble større og større. Jeg ble også samtidig litt kvalm. Jeg vurderte å legge meg ned på jobb, men valgte og komme meg hjem ettersom jeg var alene på jobb og ble litt engstelig. Men jeg kjørte bil hjemover så jeg til tider kun venstre side av bilene foran. Vel hjemme la jeg meg til å sove. Etter 2 timer søvn var flimeringen borte, ca i 19 tiden. Det er nå søndag og jeg har att litt kbvalme, og store hodesmerter som har beveget seg rundt hele helgen. Ved å presse på nakken der hvor det startet er det stråler det smerter opp i hodet. Hva kan dette være, jeg er litt engstelig. Jeg har hatt mye hodepine i livet så jeg vet hva det er, dette virker litt andeledes??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299037-hodepine-med-krystalsyn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var et litt lite uttdypende svar??

Ja, det var kanskje det :-) Jeg er ingen lege, men det som er typisk for migreneaura er jo nettopp en synsforstyrrelse som han beskriver. Ved å søke på "scintillating scotoma" på f.eks. Google, så vil han kunne finne mer om dette. Synsforstyrrelsen kan følges av hodepine/kvalme, men det behøver ikke å være slik.

Men kombinasjonen av "krystallsyn"/hodepine/kvalme, peker vel i retning av migrneanfall. Tror jeg da :-)

Gjest AuraErFarligITrafikken

Neste gang du får migrene med aura så må du IKKE (og jeg mener virkelig IKKE!!!!!!!!) kjøre bil!

Når du har migrene med aura så har du meget sterkt nedsatt konsentrasjonsevne, reaksjonsevne, og du kan være nesten blind på ett av øynene som du selv beskriver. Stopp bilen, slå ned setet, og slapp av til det gir seg - det tar sjelden lang tid!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...