Gjest Trist og lyst på elengre sex Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Mannen min er så kjapp at jeg ikke får tid til å tenne en gang før han er ferdig. Dette begynner å bli et problem for meg, og i går kveld sa jeg ifra. Han mente at det var fysisk umulig for han å holde igjen. Dette tviler jeg på, virkelig! Jeg synes han er -har blitt-veldig egosistisk i senga. Kanskje det er sånn man blir med årene? Vi ble samen veldig unge, og både han og jeg har kun hatt oss, dvs ingen andre partnere. Noe som er ganske spesielt i våre dager. Vi er nå i 30-årene, og jeg synes det er for tidlig for meg å gi opp å ha bra sexliv. Jeg mister også helt lysten når jeg føler at det hele går ut på at jeg skal bare ligge å ta imot han, om dere skjønner. Å ikke få noe tilbake selv..... Dette går ut over forholdet. Jeg begynner å synes at han er egoistisk på andre områder også. Han gidder feks nesten aldri å ringe til moren sin. Han gir meg aldri noen form for oppmerksomhet. Han glemer bursdagen min. Og han kan altså ikke vente, sånn at jeg også får orgasme. Og han avfeier det hele med at "sånn er det bare, det går ikke an å gjøre noe med det". Vi har to barn, så jeg vil jo gjerne at det skal holde dette ekteskapet. Men nå er jeg skuffet over han! Trodde det bare var fjortiser som hadde for tidlig sædavgang, som det kalles. *lei meg* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299040-er-det-ikke-mulig-for-menn-%C3%A5-holde-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Komunikasjon... Han kan gjøre knipe øvelser, har hørt det skal hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299040-er-det-ikke-mulig-for-menn-%C3%A5-holde-igjen/#findComment-2418188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Har vært borti en som var over 40 som ikke hadde sjangs til å holde igjen, selv ikke 3 ganger på en time... Men stort sett klarer menn å holde igjen en stund, vil jeg tørre å påstå! Kan det være noe annet som plager ham, han har jo tydeligvis forandret seg på flere områder? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299040-er-det-ikke-mulig-for-menn-%C3%A5-holde-igjen/#findComment-2418224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirana Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ikke bare fjortiser som har det problemet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299040-er-det-ikke-mulig-for-menn-%C3%A5-holde-igjen/#findComment-2418290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silver Fairy Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Det finnes noe som kalles start-stopp teknikken som du kan lese mer om her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=346412 Har dere prøvd at han onanerer før dere går videre til samleie? Mange bruker lengre tid på å komme andre gangen. I tillegg hjelper det å bruke kondom, siden det blir mindre følsomt for ham på den måten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299040-er-det-ikke-mulig-for-menn-%C3%A5-holde-igjen/#findComment-2418610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hamar70 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei, jeg har desverre litt kjennskap til problemet du beskriver. En ting som er helt sikkert er at det ikke er mulig å "holde tilbake" uten trening. Slik trening får man ikke ved å ta seg en kjapp en. Om noe så bidrar det til å forsterke problemet. Det står flere teknikker på disse nettsidene om hvordan man kan trene på å holde lenger. Det høres kanskje ut som en klisje, men det er et poeng å snakke om problemet. For å kunne gjøre noe med det, og kanskje starte treningen som nevnt over, så må man være enige i at det er et problem. Når man så er enige om at det er et problem må man bli enige om at man ønsker og tenker å gjøre noe med det. Det er en ting som er viktig å forstå i denne sammenheng. Det er forskjell på orgasme og utløsning for menn, og slik du beskriver deres forhold høres det ut som om han bare har utløsning. Det er jo greit nok, men ikke spesielt tilfredsstillende. For å oppnå orgasme må man faktisk holde på litt. Dersom han har hatt dette problemet hele livet kan det hende han faktisk ikke har hatt en skikkelig orgasme. Dette fører til dårlig selvtillitt på området, og er selvforsterkende. Personlig har jeg ikke så god erfaring med "klem" teknikken, men jeg har gode erfaringer med å "trene" på å holde lenger. Dette kan man gjøre sammen eller på egenhånd. Her har du jo mulighet til å gi ham insentiver til å ha lyst til å trene. En annen mulighet er kondomer med følelsesdempende middel. (Fåes kjøpt på apoteket. Du beskriver flere problemer med forholdet enn sexlivet, men sexlivet kan jo være en kilde til andre problemer. Du kjenner mannen din best, kanskje er han bare ego. Det er likevel ikke sikkert. Foreslå trening og gjør noe ut av det. Lag litt stemning på soverommet, og gjør noe spesielt for ham. Sørg for at dere har litt tid, og ikke er slitne etter unger og en lang arbeidsdag. Tenk ut hva han kan gjøre for deg, dersom han spør. (Det er da et poeng å be om noe han faktisk kan bidra med). Håper dere finner ut av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299040-er-det-ikke-mulig-for-menn-%C3%A5-holde-igjen/#findComment-2419515 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -trist og lyst på.... Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei, jeg har desverre litt kjennskap til problemet du beskriver. En ting som er helt sikkert er at det ikke er mulig å "holde tilbake" uten trening. Slik trening får man ikke ved å ta seg en kjapp en. Om noe så bidrar det til å forsterke problemet. Det står flere teknikker på disse nettsidene om hvordan man kan trene på å holde lenger. Det høres kanskje ut som en klisje, men det er et poeng å snakke om problemet. For å kunne gjøre noe med det, og kanskje starte treningen som nevnt over, så må man være enige i at det er et problem. Når man så er enige om at det er et problem må man bli enige om at man ønsker og tenker å gjøre noe med det. Det er en ting som er viktig å forstå i denne sammenheng. Det er forskjell på orgasme og utløsning for menn, og slik du beskriver deres forhold høres det ut som om han bare har utløsning. Det er jo greit nok, men ikke spesielt tilfredsstillende. For å oppnå orgasme må man faktisk holde på litt. Dersom han har hatt dette problemet hele livet kan det hende han faktisk ikke har hatt en skikkelig orgasme. Dette fører til dårlig selvtillitt på området, og er selvforsterkende. Personlig har jeg ikke så god erfaring med "klem" teknikken, men jeg har gode erfaringer med å "trene" på å holde lenger. Dette kan man gjøre sammen eller på egenhånd. Her har du jo mulighet til å gi ham insentiver til å ha lyst til å trene. En annen mulighet er kondomer med følelsesdempende middel. (Fåes kjøpt på apoteket. Du beskriver flere problemer med forholdet enn sexlivet, men sexlivet kan jo være en kilde til andre problemer. Du kjenner mannen din best, kanskje er han bare ego. Det er likevel ikke sikkert. Foreslå trening og gjør noe ut av det. Lag litt stemning på soverommet, og gjør noe spesielt for ham. Sørg for at dere har litt tid, og ikke er slitne etter unger og en lang arbeidsdag. Tenk ut hva han kan gjøre for deg, dersom han spør. (Det er da et poeng å be om noe han faktisk kan bidra med). Håper dere finner ut av det. Tusen takk for et godt svar. Dessverre er han ikke så åpen om slike følelsomme ting. Han har også stadig dårlig selvtillitt, og jeg er redd for å gjøre vondt værre av å mase enda mer om dette. Stemmer det virkelig at utløsning ikke er det samme som orgasme? Jeg synes det virker som om han eh...liker det, og er avslappet og rolig og sovner etterpå....(og da ligger jeg og vrir meg og får ikke mer....) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299040-er-det-ikke-mulig-for-menn-%C3%A5-holde-igjen/#findComment-2420350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hamar70 Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Tusen takk for et godt svar. Dessverre er han ikke så åpen om slike følelsomme ting. Han har også stadig dårlig selvtillitt, og jeg er redd for å gjøre vondt værre av å mase enda mer om dette. Stemmer det virkelig at utløsning ikke er det samme som orgasme? Jeg synes det virker som om han eh...liker det, og er avslappet og rolig og sovner etterpå....(og da ligger jeg og vrir meg og får ikke mer....) Hm.. det er sikkert de som vil bestride det. Utløsning er jo en slags orgasme, men det er ganske tamt aleine. Des mer opphisset man er, des bedre er det. Stemning og hvor god tid man har til å bygge den opp er avgjørende for hvor bra det er. Min erfaring er at det er relativt lett å komme fort, og ikke ha en opplevelse av orgasme. Et poeng jeg kanskje ikke var inne på er at det å "holde tilbake" faktisk kan bidra til at man kommer raskere. Det er litt som å fylle en balong med vann, og klemme på den for å holde vannet inne. Han må "klemme ut" istedenfor å "holde tilbake" hvis du forstår... Poenget her er å få kontrol. Det er forsåvidt ikke et krav å snakke om det. En annen tilnærming er at du sier at du vil prøve noe. Jeg tenker på treningen jeg nevnte. Avtal et signal, hvor han gir deg tegn når det begynner å bygge seg opp. Jeg antar at det er lettest å få ham med på "suging", bare handa kan være litt kjipt, hvor han da gir tegn før han kommer, ikke når det er for sent til å stoppe. Gjør dette en 4 - 5 ganger før du lar ham komme. Når dere har gjort dette over en periode vil det være lettere for ham å ha kontrol. Det er et poeng at han over tid blir avslappet. Poenget med trening for å ha kontrol, i motsetning til å holde tilbake, er at man da ikke så raskt kommer til det punktet hvor utløsningen er nær. Når utløsningen er nær er det ingen vei tilbake, om man klemmer, venter et par minutter eller hva.. man er like nær "toppen." Det er nok dette som føles så håpløst for ham, fordi det finnes ingen måte å lykkes med å kontrollere en utløsnig. Man må få kontrol før man kommer dit. Det vil nok kreve litt tolmodighet fra din side for å rette på dette, men jeg mener det kan være værdt det. Det var det for meg. Ikke kritiser ham for det, ikke krev mer av ham enn han klarer, slikt bidrar bare til å forsterke dette. Jeg tror du kommer lenger med forståelse og aksept. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299040-er-det-ikke-mulig-for-menn-%C3%A5-holde-igjen/#findComment-2420386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.