Gå til innhold

Menstrasjonssyklus i surr...

Anbefalte innlegg

Gjest -mensen surr ...

Jeg føler meg litt teit, jeg er 26 år. Jeg fikk mensen da jeg var 13. Jeg har fått 3 barn. Jeg går ikke på noe prevensjon av noe slag som skal "klusse" med syklussen min, men jeg lurer på om noe rart... Jeg vet at det "normale" er å ha 28 dagers syklus fra første dag mens til neste gang. Men... siste 4-5 månedene har jeg minsket noe grusomt mye. Jeg har mensen hver 20 dag. Har mensen som vanlig... Dvs fra 2-3 dager, ikke mensen vondt, og blør lite. Akkuart som jeg alltid har hatt når jeg har mensen, men synes liksom at kun 20 dager er litt lite. Jeg har alltid smerter ved eggløsning. Det er så vidt litt over ei uke etter første dag mens, og jeg pleier å ligge "pal" på sofaen og ha vondt og drikke varm te og varmeflaske for å lindre smerten. Og parasett. Men det at det er så kort tid er det som jeg synes er rart og søker "hjelp" om. Sikkert like rart som at alle folk er ulike. Men er det noen med lik eller nesten lik erfaring her...!?!?!

1 dag mensen...9-10 dager eggløsning og så dag 20 mensen.

Dette ble en rotete og litt teit ting, men jeg føler det er litt rart... ;)

Jeg vet jeg kan bestille en legetime, men tenkte å spørre her først da! Gratis og høre hva andre mener!

Takk, håper dere ikke ler dere ihjel av meg! :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299086-menstrasjonssyklus-i-surr/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Min mens har kommet oftere og oftere etter hvert barn. Etter tedjemann da jeg var 36 kom den ca hver 21- 24 dag og det ble mer og mer blod. Fikk derfor satt inn hormonspiral for et år siden, selv om jeg helst ønsket å klare meg uten noe som påvirker kroppen. Belastningen med de store blødningene som kom oftere og oftere var større enn tanken på hormonspiral. Legen min mente det var normalt med alderen/ antall barn at mensen kom oftere og bled rikeligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...