Gå til innhold

oppsatt hår, hvordan???

Anbefalte innlegg

Gjest hårfin34

Hvordan setter man opp håret med spenne bak slik at det blir pent, at liksom alt håret er samlet sammen, som en selskapsfrisyre, oppsatt. Langt hår...får det liksom aldri noe særlig pent til..noen triks? Fins det spesialspenner ellernoe de bruker, eller er det tusen nåler og en evighet på badet for å få det pent?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299140-oppsatt-h%C3%A5r-hvordan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvordan er et du mener, med en stor spenne sånn at det blir en slags hestehale, eller mange små sånn at det blir en "knute"? Det spørs litt hvordan jeg skal ha det, men jeg pleier bare å snurre det litt sammen og feste med en del små klyper \ hårnåler. og spraye med hårspray. MASSE hårspray. Sånn at når du akkrat syns du har tatt på litt for mye tar du på enda mer. Da holder frisyren seg hvertfall;)

Men husker jeg strevde litt med å sette det opp når jeg var tenåring, så det kan være lurt å øve før man skal ut.

Gjest Elextra

For meg er det gjort på 2-3 minutter med 10 sånne bittessmå klyper. Men jeg har ganske mye krøller, veit ikke om det har noe å si.

Det er mye lettere å sette opp hår med krøller, det har mer spenst og holder seg oppe selv. Glatt hår bare sklir ned nesten uansett hva man gjør :/

Gjest hårfin34

hvordan er et du mener, med en stor spenne sånn at det blir en slags hestehale, eller mange små sånn at det blir en "knute"? Det spørs litt hvordan jeg skal ha det, men jeg pleier bare å snurre det litt sammen og feste med en del små klyper \ hårnåler. og spraye med hårspray. MASSE hårspray. Sånn at når du akkrat syns du har tatt på litt for mye tar du på enda mer. Da holder frisyren seg hvertfall;)

Men husker jeg strevde litt med å sette det opp når jeg var tenåring, så det kan være lurt å øve før man skal ut.

ja, det er sånn at alt liksom skjules, i en slags knute, så det ser så pent ut som mulig..skjønner nemlig ikke åssen man får skult alle spennenne, men er vel sikkert mulig med litt tolmodighet...er så fint, men sååå vanskelig:(

Annonse

ja, det er sånn at alt liksom skjules, i en slags knute, så det ser så pent ut som mulig..skjønner nemlig ikke åssen man får skult alle spennenne, men er vel sikkert mulig med litt tolmodighet...er så fint, men sååå vanskelig:(

Oisann, sette det opp sånn at ingen spenner synes? Nei, det vet jeg ikke helt hvordan man skal gjøre, når jeg setter det opp synes jeg det er fint hvis klypene synes, de er jo litt fine i seg selv... Du må kanskje prøve å få "snurret" litt på håret sånn at spennen blir under håret på en måte? Men som sagt, tror hårspray er rådet her. (Eli hagen får jo håret sitt til å stå uten noenting, bare ved hjelp av hårspray.. Kanskje ikke i like store mengder som henne da men..;)

Ser at du nedenfor nevner knute. Dette kan du gjøre hvis du har langt hår - det var noe ala dette frisøren gjorde på min brudepynting:

Gre håret sammen i en hestehale litt høyt på hodet og fest med en strikk (min frisør sa at hun best likte gammeldags buksestrikk her - klipp av en bit og knyt sammen).

Det håret som kommer ut av hestehalen deles i to, hvorav en bolk er tykkere enn den andre. Ta så den tykkeste bolken, tvinn lett, surr forsiktig rundt som en snurrebolle og fest med hårnåler. Deretter gjør du det samme med den minste bolken, men surrer den utenpå den største snurren.

NB: Du får et bedre resultat hvis håret er litt bølgete først. Du kan evt sette noen hårruller i (gjerne bare i selve hestehalen), eller du kan bruke en krølltang.

Hårspray er også et must.

Med hårnåler mener jeg noe ala dette, men uten pynten på. Kjøp nøytrale - brune, svarte eller "blonde" - alt etter din egen hårfarge.

http://www.lunabead.com/images/bridal/hair/0700H360.JPG

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...