MeredithGrey Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Har hatt plager med hodepine på ene siden av hodet (mest høyre), kvalme, lys- og lydskyhet og kvalme. Kastet opp senest i dag, og dette er svært nytt for meg. Begynte med første anfall i januar, rett etter en svært sterk stressperiode. Legen var nesten 100 % sikker på at jeg hadde migrene og ga meg Maxalt. Den hjelp ekstremt bra, og alle plager var borte i en fjorten dagers tid. I helgen så kom det et nytt anfall, men denne gangen litt annerledes enn sist. Samme lys- og lydskyhet, men nå også ekstrem kvalme med oppkast, samt aura før utbruddet. Tror kanskje det er mensen som har utløst det, for jeg fikk en blødning i dag.... Dere som har migrene: Når bør man ta triptaner? Kun ved begynnelsen av hvert anfall? Er det medisiner man kan ta som forebygger anfall? Det anfallet jeg har hatt nå har vært helt jævlig -hvor kvalmen og den "elektriske følelsen" i hjernen har vært aller verst. Selve hodepinen er på en måte "grei", for jeg har hatt spenningshodepine som er verre. Noen som har tips til hva jeg må gjøre? Livsstilsendringer, leger som er flinke på migrene osv....Er såååå lei av å ha fysiske sykdommer, og trist at jeg skulle få migrene i en alder av 31 år -rett etter to graviditere....noen andre som har fått migrene etter graviditet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299150-nettopp-f%C3%A5tt-migrene-tror-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 17. februar 2008 Del Skrevet 17. februar 2008 Beklager sent svar. Ta medisinene på begynnelsen av et anfall. Klassiske migrenemedisiner skal IKKE brukes forebyggende, det kan være helsefarlig. Det finnes forebyggende medisiner som kan brukes, men dette er siste mulighet og er bare aktuelt om du har migreneanfall svært ofte. Forebyggende tiltak som du selv kan gjøre er: Regelmessig søvn og måltider. Nok søvn, lite stress. Hold deg unna alkohol (spesielt rødvin), sjokolade og andre matvarer du tror kan være utløsende. Når du får et anfall burde du ta medisin og legge deg ned på et mørkt rom inntil den fungerer ordentlig, om du har mulighet til det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299150-nettopp-f%C3%A5tt-migrene-tror-jeg/#findComment-2423198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.