Gå til innhold

Fuktskader og mugg

Anbefalte innlegg

Gjest kakeklovn

Jeg har et spørsmål angående fuktskader og mugg i leiligheten til meg og min samboer.

Vi oppdaget fukt i leiligheten vår på lørdag kveld, og mandag formiddag ble det åpnet opp i taket og rundt vann- og avløpsrørene for å finne skaden. De fant ingen skade på rørene, men at det sannsynligvis kommer vann fra etasjen over som forårsaker fukten. Det drypper til stadighet vann inni vegg/skap, vi ser det ikke, men hører det. Der de åpnet opp var det klissvått, råttent og de fant grønn mugg. Dette har tydeligvis stått en stund før det ble oppdaget.

Nå er det et åpent område i taket inn til trebjelker. Dette er vått og det ligger mugg på oversiden av en del av gipsen i taket. Vi merker en ekkel og råtten lukt hele tiden. Er det helsefarlig for oss å oppholde oss her når det er åpent på denne måten?

Vi får ikke gjort noe med skadene enda, fordi vi og beboeren over prøver å finne ut av hvordan vi skal løse problemet forsikringsmessig etc. Vi føler oss veldig hjelpesløse og synes det er ubehagelig å oppholde oss i duften av råttent materiale. Har vi krav på et annet sted å bo til dette er rettet opp? Hvem dekker i tilfelle det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299208-fuktskader-og-mugg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...