Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mumimamma

Jeg har kjøpt madrass og seng og venter nå mitt andre barn.

Så får jeg høre at brukte madrasser kan føre til at barnet dør i krybbedød???Jeg har kjøpt en fast god madrass som har vært brukt til et barn før. Selvsagt var madrassen ren og flekkfri. Kan det finnes soppsporer i madrassen som gjør den farlig å bruke?

Er det vanlig å annbefale foreldre å skifte til ny madrass mellom hvart barn?

Jeg trodde det skulle gå greit å bruke denne madrassen siden den var i fast kvalitet og den ser ut som ny, men nå er jeg veldig i tvil..Madrassen er laget av skumplast.

Burde jeg kjøpe en helt ny?

Takk for eventuelle svar...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29924-madrassvalg-og-krybbed%C3%B8d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Du kan helt trygt bruke den madrassen du har kjøpt. Man vet i dag at det ikke er holdepunkter for å anta at madrassen barnet sover på kan disponere for krybbedød. Derimot vet man at det er en viss sammenheng mellom de barna som dør på denne tragiske måten og røyking i hjemmet, høy temperatur i rommet som barnet sover (overoppheting) og mageleie. Hvis du har mer du lurer på i denne sammenhengen, kan du helt sikkert få mer informasjon på helsestasjonen der du hører til. Det finnes bl.a. en folder med informasjon som gis til alle vordende foreldre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...