Gå til innhold

Lærerlønningene - hvor mye er normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært litt snakk om økonomi her nå, og dette er noe som absolutt er veldig interessant å snakke om.

Er utdannet allmennlærer med noen tilleggsfag, er vel derfor adjunkt med opprykk. Er ansatt som lærer i vikariat, årslønn er 330.000. Har 6 års ansennitet pga tidligere sommerjobber i samme kommune. Er dette Ok lønn ? Er relativt nyutdannet, så har ikke mye å sammenligne med.

Lurer også på hva en lærer med feks 20 års ansennitet tjener?

Holder for tiden på med en mastergrad i pedagogikk, og det kunne vært interessant å vite hvor stort utslag dette vil få på lønnsslippen på sikt.

Bare så det er sagt; er IKKE lærer og kommunalt ansatt for i bli rik, kom bare til å tenke på dette nå i forbindelse med stor gjeld og rente som kryper stadig oppover...

Noen som har kloke ord å komme med? Evt link til tabeller over lærerlønninger?

Tusen takk for svar.

Skrevet

Dette vet jeg egentlig litt for lite om til å uttale meg....

MEN foreldrene mine var lærere, de gikk av med pensjon for tre år siden og hadde da jobbet i 30-40 år. Min far var inspektør og hadde godt over 400000, muligens 450.000, min mor var vel adjunkt med opprykk tror jeg, og hadde vel rett i underkant av 400.000.

Uff, kanskje dette var litt vel mye tipping..... Håper du får noen litt klarere svar.

Skrevet

Mannen er lektor med oppykk, og har ca like lang ansennitet som deg, han tjener rett over 360 000 tror jeg. Tror adjunkt med opprykk ligger rundt 340 000? Njæ, jeg vet egentlig ikke :o)

Gjest lektorer tjener ganske godt
Skrevet

Mannen er lektor med oppykk, og har ca like lang ansennitet som deg, han tjener rett over 360 000 tror jeg. Tror adjunkt med opprykk ligger rundt 340 000? Njæ, jeg vet egentlig ikke :o)

Jeg er lektor med tilleggsutdanning og16 års ansienitet (dvs topplønn)

Jeg tjener 440,000

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...