Gå til innhold

Usikker på hva kjæresten føler for meg

Anbefalte innlegg

Gjest rik og dum?

Jeg håper jeg er litt paranoid og er fullt klar over at det er vanskelig for dere her å gi meg råd siden dere ikke kjenner meg personlig og ikke vet hvordan forholdet vårt egentlig er.

Saken er den at jeg er usikker på hva kjæresten min virkelig føler for meg! Det høres kanskje dumt ut men.. Vi har vært sammen over et halvt år men aldri hatt sex. Det er greit det. Hun sier hun er sjernert fortsatt, jeg godtar jo det, selv om jeg kanskje synes det er litt rart, er jo godt over 20 begge to. Men ikke noe problem for meg egentlig. Vi er heller ikke så veldig fysiske, kosete osv, har vel egentlig aldri vært det. Hun sier det er fordi hun er litt sjernert, og ikke liker å kose. Det er jo greit det, men synes det er litt rart at hun ikke vil vi skal ta på hverandre når vi er alene en gang. (Jeg prøver ikke å få det til å ende i sex. Virkelig) Men har jo godtatt det. Så har hun vært på ferie sammen med noen venninner, og tilfeldig overhørte jeg på byen noen bekjente (ikke de som hadde vært på tur) som snakket om ferieturen og hvordan min kjæreste hadde kost seg. Flørtet osv. Men det er jo egentlig ikke noe problem for min del at hun har hatt det gøy bare det er uskyldig flørting. Og så var det en som sa noe liknende: "Ja, klart hun må få litt spenning hun også. Er ikke rart hun må være litt utagerende når hun er sammen med (mitt navn) Det er jo ikke for kjærligheten hun er sammen med han, det er jo noe alle vet" Jeg tenkte først at det var ondskapsfullt sladder, at de var misunnelige men det har nok godt mer inn på meg enn jeg trodde. For det har seg nemlig sånn at jeg faktisk har en del penger, og jeg kanskje ikke en drømmemann utseendemessig. Jeg vet også at jeg vet hun har hatt andre forhold som har vært mer fysiske enn vårt, har en felles venn som har kjent henne lenge. Og nå har jeg begynt å tenke på om det kanskje er noe i det de sier. Om grunnen til at hun ikke vil være fysisk er fordi hun finner meg frastøtende, om hun bare er sammen med meg for å bli spandert på dyre middager.Det sier seg jo selv at jeg må ta det opp med henne, men hun kommer nok til å blånekte.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Langt ble det også.Kanskje noen har noen gode råd?

Fortsetter under...

Rosalita Evita

Huff. Dette hørtes ikke positivt ut. Jeg tenkte straks med at jenta erute etter pengene dine.

Men det er endel spørsmål som kom frem. Hvordan er hun ellers, men sine venner. Stille og sjenert eller utadvendt og trygg?

Om hun har hatt forhold før deg som har vært mer fysiske så er det neppe jomfruelig sjenerthet hun har. Da er det mer sannsynlig at det er noe med kjemien dere imellom. (Det har jeg opplevd selv. Vært mer sjenert med noen menn enn andre).

Det er viktig at du tar en prat med henne. Dette kan gnage på deg og eventuellt ødelegge forholdet deres. Men ha også det i bakhodet at jenta kan være ut etter pengene dine. Da kan du jo prøve deg på en diskusjon om prenup. Altså hvordan hun står angående giftermål og fraskrive seg formue ved en eventuell skilsmisse. Bare for å se det an....

Jeg er desverre en liten kyniker, som tror det finnes mange jenter der ute som primært er ute etter penger. Nå må du finne ut om jenta di er ei slik ei.

Gjest Gurojenta

Jeg forstår at dette ikke kan være enkelt og det er slett ikke noen god følelse når man overhører en sånn samtale.

Jeg forstår at hun vil nekte på disse uttalelsene om du konfronterer henne med dem. Men hva om du snakker med de du hørte si dette da? Og høre hva de vet og legger i de uttalelsene?

I bunn og grunn må du jo også selv prøve å finne ut hva du vil. Hvis du hele tiden kommer til å gå med en usikkerhet og mistanke, vil det knekke deg til slutt. Jeg synes det er et godt forslag å prøve å snakke med henne om hva hun tenker om fremtiden, du vil kanskje få noen svar av henne bare ved å snakke om dette.

Greit å vente litt med å stupe til køys altså, men et halvt år?! Da hadde jeg trukket meg forlengst. Det får være måte på å være sjenert og tilbakeholden.

Da går jeg ut fra at hun ikke har en overgrepshistorie eller noe bak seg, da blir hele situasjonen en annen selvfølgelig.

Leste bare litt av innlegget ditt isted. Nå når jeg har lest alt blir det litt annerledes.

Jeg synes du skal ta henne for deg, si rett ut hva du overhørte venninnene hennes si og be om en forklaring. Jeg tror jeg hadde dumpa henne, du fortjener noe mye bedre!

Gjest Gunda gravemaskin

Snakk med henne om det. Jeg hadde ei venninne som fortalte kameraten til kjæresten min at jeg kom til å gjøre det slutt med kjæresten, at jeg bare lekte med han, at jeg var for god for han og at jeg aldri var seriøs i mine forhold. Kameraten fortalte det han hadde hørt til min kjæreste og heldigvis kom han litt betutta og spurte meg om det. Det var ikke sant! I hvertfall ikke i dette forholdet, jeg hadde nok vært slik før, og "venninnen" gikk ut fra at jeg fortsatt var slik. Jeg fikk meg også en vekker i forhold til hvordan jeg snakket om kjæresten og vårt forhold ovenfor andre, og har alltid senere vektlagt hvor mye jeg setter pris på han og hvor glad jeg er i han.

Jeg syns du kan ta en prat med kjæresten din om hva hun ser for seg når det gjelder dere to i framtiden, om sex og kjærlighet. Når man venter i lang tid med sex bør man ha en grunn syns jeg. "Sjenerthet" er en grunn, men da bør hun ha et mål om at det skal gå over, og sakte prøve seg fram, eller?

Det KAN hende damen din har de beste hensikter, overhørt sladder er ikke den beste kilden til informasjon.

Annonse

Gjest et lite triks

Hva med å kutte ned på dyre middager og andre ting dere har gjort sammen som koster penger? Ikke spandere alt mulig på henne, for å se reaksjonen. Skikkelig barnslig, men da vil du nok se reaksjoner. Syns Rosalita Evita hadde gode forslag. Jeg er også enig med de som syns det er merkelig med så lang tid uten fysisk nærhet fordi man er sjenert. Klemming og kos skjer 90% av tiden man er sammen når man er nyforelsket!

Høres merkelig ut at hun er så sjenert at hun ikke kan kose med kjæresten sin engang etter et halvt år! Hva er man sammen for da liksom? Hva gjør dere når dere er sammen? Hvor ofte møtes dere? Gjør dere mye sammen, og sammen med andre venner? Eller møtes dere bare en gang i uka for å spise ute, der du spanderer?

Helt greit å vente med sex, men er jeg kjæreste med noen, så får han helt annen behandling enn en hvilken som helst annen venn. Det vises for andre at vi er et par for å si det slik, selv om vi ikke sitter oppå hverandre alikevel.

Jeg tror vel kanskje du ser det selv når du leser over innlegget ditt. Dette høres ikke ut som ekte kjærlighet! Å være sammen i et halvt år uten å kose noe særlig, og ikke ha sex, det høres unaturlig ut. Nei, her kan du nok klare å finne deg noe bedre!

Gjest rik og dum?

Jeg tror vel kanskje du ser det selv når du leser over innlegget ditt. Dette høres ikke ut som ekte kjærlighet! Å være sammen i et halvt år uten å kose noe særlig, og ikke ha sex, det høres unaturlig ut. Nei, her kan du nok klare å finne deg noe bedre!

Ja, ikke sant det er vanlig å hvertfall kose litt selv om det ikke ender i sex? Jeg må ikke på død og liv ha sex, men bare å holde litt rundt hverandre er jo hyggelig. (Vi gjør det av og til altså, men det er ikke så ofte som jeg kanskje kunne ønske)

Gjest rik og dum?

Høres merkelig ut at hun er så sjenert at hun ikke kan kose med kjæresten sin engang etter et halvt år! Hva er man sammen for da liksom? Hva gjør dere når dere er sammen? Hvor ofte møtes dere? Gjør dere mye sammen, og sammen med andre venner? Eller møtes dere bare en gang i uka for å spise ute, der du spanderer?

Helt greit å vente med sex, men er jeg kjæreste med noen, så får han helt annen behandling enn en hvilken som helst annen venn. Det vises for andre at vi er et par for å si det slik, selv om vi ikke sitter oppå hverandre alikevel.

Vi møtes kanskje et par ganger i uka. Jeg har en ganske krevende jobb og hun studier, så det er ikke så ofte vi har tid. Og når vi møtes er vi ganske ofte ute, ja, for å treffe venner eller liknende. Slå to fluer i en smekk for å si det sånn.

Tror nok jeg må ta en alvorsprat for å få høre hva hun virkelig føler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...