Gå til innhold

Vil så gjerne fri men....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dyre ringer er noe som stammer fra amerikanske filmer. Jeg tror det er mer normalt å ikke ha ring når man frir enn å ha ring. Jeg ville bli svært forundret om kjæresten min kom med en diamantring og fridde, og jeg synes det er litt sløsning med penger, men du kjenner kjæresten din best og vet hva hun vil ha.

Det er klart du kan fri uten ring! Her i landet er det vel mest vanlig med forlovelsesringer (glatte, enkle gullringer - en til hver) - enn en ring med en stor diamant (det hører til i USA og på amerikanske filmer).

For din kjære er jeg sikker på at et fint/romantisk/morsomt (velg det som passer deg og din kjære) frieri fra deg er verdt mer enn alle diamanter i verden :-)

Annonse

Dyre ringer er noe som stammer fra amerikanske filmer. Jeg tror det er mer normalt å ikke ha ring når man frir enn å ha ring. Jeg ville bli svært forundret om kjæresten min kom med en diamantring og fridde, og jeg synes det er litt sløsning med penger, men du kjenner kjæresten din best og vet hva hun vil ha.

Jeg synes fint du kan fri uten ring. Jeg er litt enig med Sofline under her at det er sløsing med dyr ring, og hvis du ikke har god råd, ville ikke jeg ønsket at du brukte mye penger på en uviktig ting som en ring.

Gjest Elextra

Jeg synes overhodet ikke det er nødvendig med ring når man frir. Tross alt bør budskapet bety mer enn en fysisk ring på fingeren :-).

Når jeg tenker etter fikk jeg heller ikke ring selv da jeg ble fridd til, og det reflekterte jeg overhodet ikke over. Ville nesten føltes litt rart og gammeldags for meg å gå med forlovelsesring.

Jeg må nok innrømme at jeg helst ville blitt fridd til med ring.

Men hvis alternativet er at jeg ikke hadde blitt fridd til i det hele tatt så ville jeg heller valgt frieri uten ring :)

Haster det med å fri da? Hva med å prøve å spare noen måneder til du får råd? Det trenger jo ikke være en diger diamantring du frir med. Jeg har jobbet i gullsmedbutikk (Mestergull) og vet at det er veldig vanlig å fri med glatte ringer her i Norge.

www.lykkeringene.no

Her kan du designe egen ring. Det billigste alternativet blir å velge profil 7 og bredde 2,5 i gult gull, blank overflate. Da kommer ringen på 1165kr per ring (du vil sikkert ha forlovelsesring du også og da blir det totalt 2330kr)

Ellers kan jeg også si at dersom du ikke vil kjøpe glatt ring, så kan du fint få gullringer til 1000kr, og da litt mer spennende ringer enn en enkel glatt ring.

Lykke til :-)

Jeg synes overhodet ikke det er nødvendig med ring når man frir. Tross alt bør budskapet bety mer enn en fysisk ring på fingeren :-).

Når jeg tenker etter fikk jeg heller ikke ring selv da jeg ble fridd til, og det reflekterte jeg overhodet ikke over. Ville nesten føltes litt rart og gammeldags for meg å gå med forlovelsesring.

Helt enig med deg - syntes det var best å sette på seg ring på bryllupsdagen.

Gjest Elextra

Jeg må nok innrømme at jeg helst ville blitt fridd til med ring.

Men hvis alternativet er at jeg ikke hadde blitt fridd til i det hele tatt så ville jeg heller valgt frieri uten ring :)

Haster det med å fri da? Hva med å prøve å spare noen måneder til du får råd? Det trenger jo ikke være en diger diamantring du frir med. Jeg har jobbet i gullsmedbutikk (Mestergull) og vet at det er veldig vanlig å fri med glatte ringer her i Norge.

www.lykkeringene.no

Her kan du designe egen ring. Det billigste alternativet blir å velge profil 7 og bredde 2,5 i gult gull, blank overflate. Da kommer ringen på 1165kr per ring (du vil sikkert ha forlovelsesring du også og da blir det totalt 2330kr)

Ellers kan jeg også si at dersom du ikke vil kjøpe glatt ring, så kan du fint få gullringer til 1000kr, og da litt mer spennende ringer enn en enkel glatt ring.

Lykke til :-)

Har egentlig ikke peiling, men om man først skal fri med ring, synes ikke jeg det er naturlig med glatt ring, slike ringer kjøper man sammen.

Men jeg synes egentlig ikke man behøver å ha ring ved frieri i det hele tatt, og kjenner vel egentlig få som har fått det, så her har jeg er jeg vel kanskje ikke meningsberettiget! :ø)

Annonse

Har egentlig ikke peiling, men om man først skal fri med ring, synes ikke jeg det er naturlig med glatt ring, slike ringer kjøper man sammen.

Men jeg synes egentlig ikke man behøver å ha ring ved frieri i det hele tatt, og kjenner vel egentlig få som har fått det, så her har jeg er jeg vel kanskje ikke meningsberettiget! :ø)

Det er veldig mange menn som frir med én glatt ring, også går paret sammen og kjøper ring til han dagen etter.

Men det er også mange som frir uten ring, og kjøper glatte ringer sammen senere.

Også har du de som frir med store én-stens diamantringer :0)

Med andre ord, alt er egentlig lov nå, og jeg tror ikke noe er mer vanlig enn det andre :)

Vi har forlovelsesringer, men intet frieri. ;o) Har ikke dato i ringene heller vi. For oss føles det riktig på denne måten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...