Gjest Frustrert eksemoffer Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg har slitt veldig med hudproblemer som sår og eksem med intens kløe, lenge. På tirsdag var jeg hos hudlege igjen. Og hva feiler det dem??!!! Jeg prøver å fortelle hvordan såren og eksemen oppfører seg, men det virker som om de allerede har gjort seg opp en mening på forhånd og ikke er interessert i å høre etter. Denne gangen som før, får jeg en salve og skal gå i lysterapi. Men det som irriterer meg så j**** er at de alltid sier at du må IKKE klø deg, for da vil det ikke hjelpe og sårene kommer ikke til å gro. Akkurat som jeg ikke vet det?? Men når en har intens kløe i over 12 timer i døgnet, 7 dager i uken, 4 uker i mnd, hvordan er det da mulig å ikke få svake øyeblikk???Jeg mener at når jeg nesten ikke sover og våkner flere ganger mens jeg sover, så blir en veldig sliten og uttafor. Jeg får veldig vondt i hodet, blir kvalm, svimmel og får hjertebank etter lengre tider med bare et par timer søvn i døynet. Hvor tar de det fra??? Har de noen gang prøvd det selv??? "Det er bare å la vær å klø" BARE????!!!!! De skulle f*** visst hvordan det er. Å ligge våken natt etter natt. Bli mer og mer fortvilet. Jo mindre en sover, jo mer desperat blir en. Akkurat nå har jeg lyst å skjelle leger huden full og aldri mer gå tilbake. Jeg har vurdert å bare slipe en kniv og skjære bort disse sårene selv. Det er faktisk bedre med arr en de stygge, væskende sårene. og siden de er på hendene, så er de veldig synlige for andre. Jeg føler meg som den smittekilden! Nå er jeg utolig sliten. Leger kan være noen arrogante autoritære drittsekker. Jeg er vanligvis en snill og blid jente som ikke lager noe oppstyr. Men akkuratt nå kunne jeg tenke meg å be legen tra til h******. Nå er vi kommt til 2008, og er kommet langt i vitenskapen. Det må da finnes noe som kan hjelpe mot kløe, noe bedøvelse eller noe. Jeg har atarax, men det hjelper ikke noe særlig. Og hvorfor har mange leger denne arrogante holdningen?? Som om de er noe bedre enn andre, bare fordi de har en autoritær stilling?Fordi de har gått mange år på skolen og vet hva som er rett for alle??? Ikke alle opplever det samme som fagboken sier. Jeg spurte forsiktig om jeg heller kunne få krem i plassen for salve siden jeg opplever at salve blir veldig fett og tett og dermed klør mer. Men da sa han at det var bare i begynnelsen. vet ikke jeg, men har brukt salver i lengre peioder over flere år, og nå lurer jeg på om alle disse årene bare er begynnelsen. Når går begynnelsen over?? Jeg mener ikke at alle hudleger er på denne måten. Jeg har nok bare vært uheldig. Og så er jeg dum som klør. Uff, måtte bare få det ut. Hva er deres erfaringer med hudleger og det med kløe? Vet dere om noe som kan ta bor kløen eller dempe den en del?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299345-n%C3%A5-orker-jeg-ikke-mer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.