Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest usikker08

Kan man noen gang vite det, det lurer jeg på?

Jeg har elsket min partner tidligere, men er ikke sikker på hvor sterkt det er lenger. Så selvom man der og da elsker et menneske trenger det ikke vare. Dessuten tror jeg at om man i utgangspunkt er i tvil om man elsker noen eller ikke, da elsker man ikke personen sånn som man bør.

Jeg vet at jeg elsker min kjære, kan ikke helt forklare hvordan, men jeg bare vet det. :o) Og jeg vet at han elsker meg like høyt tilbake.

Vi vil bli gamle sammen og ha hverandre, ta vare på hverandre og gjøre det beste vi kan for at den andre skal ha det bra.

Det vet man når man ikke lurer på forskjellen mer ;) Hadde et forhold hvor jeg lurte på om jeg elsket han, men tvilen ble feid til side når jeg møtte mannen min.

Den største forskjellen er kanskje at jeg irriterte meg veldig over diverse småting med første samboeren. Mannen min er heller ikke "perfekt" men jeg elsker de små tingene også med han. Det er bare sånn han må være for at alt skal være rett.

Tror det bare er noen man vet. Hadde et 7 år langt forhold, med barn og det hele. Men jeg sa aldri til ham at jeg elsket ham. Vi hadde det bra sammen og var glad i ham ja, men... Hadde f.eks aldri et stort ønske om å gifte meg med han. Mens jeg nå er i et helt annet forhold, der jeg vet jeg kan være meg selv helt og fullt og han vil alikevel være like glad i meg. Jeg tenker tanken på at vi skal gifte oss en dag og ja jeg elsker ham virkelig fordi han er den han er og ingen andre :-)

Annonse

Kan man noen gang vite det, det lurer jeg på?

Jeg har elsket min partner tidligere, men er ikke sikker på hvor sterkt det er lenger. Så selvom man der og da elsker et menneske trenger det ikke vare. Dessuten tror jeg at om man i utgangspunkt er i tvil om man elsker noen eller ikke, da elsker man ikke personen sånn som man bør.

Hvordan vet man at man elsker kjæresten sin, og ikke bare føler seg ensom i hjertet?

Vi visste det begge to, fra 2. gangen vi møttes. Nå er vi sammen på 10. året, er gift og har 3 barn sammen. Jeg elsker ham, og han elsker meg. Det er trygt og deilig! :)

Siden du stiller spørsmålet, så tror jeg ikke at du elsker. Du finner nok den rette om en stund. Lykke til!

Gjest Valnøtt

Jeg vet at jeg elsker ham fordi jeg en dag innså at jeg ser ham slik han er, ikke bare som et bilde av noe vakkert jeg har forelsket meg i. Jeg ser hans sterke og svake sider, og jeg vet i dypet av min sjel at jeg vil at han skal være akkurat den han er resten av livet. Han gjør at jeg ønsker å være vakker for ham og han får meg til å ønske å være snill og god mot verden. Han tar frem det som er fint i meg, og han ser hele meg slik at jeg ikke trenger å skjule en eneste liten brøkdel av meg selv.

Jeg vet det fordi jeg livet uten ham virker gørrkjedelig og trist. Fordi han får meg til å le så jeg griner, og fordi hver gang jeg tenker på noe morsomt, får en god idé, opplever noe fint eller noe dumt, er det han jeg vil fortelle det til. Fordi jeg liker den jeg er sammen med ham, og fordi jeg beundrer ham, selv om jeg ser at han er langt fra fullkommen.

Jeg vet det fordi jeg aldri har hatt lyst til å skille meg fra ham, selv om jeg av og til har hatt lyst til å denge ham sønder og sammen med balltre. ;o)

Gjest Sillesnurre

Jeg kjenner jeg blir litt såret når jeg leser "man bare vet" - mange mennesker har opplevd ting i livet som gjør det utrolig vanskelig å komme til den erkjennelsen "at man bare vet". For meg er det en like gammeldags klisjesetning som "han utfyller meg på alle punkter".

Jeg tror opplevelsen av kjærlighet er ulik hos mennesker, fordi mennesker er ulike. Og kjærlighet handler også om valg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...