Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Marie

Huff, det er vanskelig..

Har ei venninne som hadde det samme problemet. Hun og samboeren hadde värt sammen i 8 är, og det meste av denne tiden visste hun at han ikke ville ha barn. Til slutt gikk hun fra ham - selv om de elsket hverandre like mye som för.

Nä, 3 är etter, er hun lykkelig sammen med en annen mann - som vil ha barn. Hun sier hun ikke kunne tenke seg tilbake til eks'en, men at hun bryr seg om ham som en venn.

Hvorfor er mannen din sä imot ä fä barn?

Hadde jeg värt i din situasjon hadde jeg nok blitt like frustrert som deg. Jeg vet ikke om du kan bli lykkelig med ham resten av livet dersom han "nekter deg" ä fä barn - dersom du har veldig lyst pä barn.

Dersom min mann eller jeg ikke kunne fä barn hadde det värt annerledes. Jeg hadde ikke gätt fra ham da. Men hvis han ikke ville... Det er en stor forskjell.

Lykke til iallfall - häper du fär noen mer vettuge svar.

Beklager ä'ene og ö'ene. Jeg er i utlandet:)

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg forstår at du er i en vanskelig situasjon, også mht din alder. Skal du velge en mann og et liv uten barn eller jakte på en mann som du kan lage barn med.

Jeg tror du må starte med å finne ut av ditt eget ønske om barn og morsrolle. Hvor sterkt er det? Kan du motsatt tenke deg et liv uten barn?

Kjenner du til bakgrunnen for din manns ønske om ikke å ville ha barn? Jeg håper du kan snakke med han mye om dette.

Har du også en fortrolig du kan drøfte saken med, en som er følelsesmessig utenfor dere to? Det kan være en venn, lege, helsesøster etc. Slik kan du se saken fra ulike vinkler og sortere dine egne behov og ønsker.

Etter en slik grundig vurdering, blir vel saken kanskje satt på spissen. Og du må ta en avgjørelse.

Hvis det er overordnet viktig for deg å få barn, og din partner fortsatt motsetter seg barn, har du vel ikke annet å gjøre enn å velge han vekk, til fordel for en mann du også kan dele et foreldreskap med. Det kan bli sårt og vanskelig. Men på sikt vil du kanskje bli mer lykkelig med å følge ditt høyeste ønske.

Huff, det er vanskelig..

Har ei venninne som hadde det samme problemet. Hun og samboeren hadde värt sammen i 8 är, og det meste av denne tiden visste hun at han ikke ville ha barn. Til slutt gikk hun fra ham - selv om de elsket hverandre like mye som för.

Nä, 3 är etter, er hun lykkelig sammen med en annen mann - som vil ha barn. Hun sier hun ikke kunne tenke seg tilbake til eks'en, men at hun bryr seg om ham som en venn.

Hvorfor er mannen din sä imot ä fä barn?

Hadde jeg värt i din situasjon hadde jeg nok blitt like frustrert som deg. Jeg vet ikke om du kan bli lykkelig med ham resten av livet dersom han "nekter deg" ä fä barn - dersom du har veldig lyst pä barn.

Dersom min mann eller jeg ikke kunne fä barn hadde det värt annerledes. Jeg hadde ikke gätt fra ham da. Men hvis han ikke ville... Det er en stor forskjell.

Lykke til iallfall - häper du fär noen mer vettuge svar.

Beklager ä'ene og ö'ene. Jeg er i utlandet:)

Takk for svar begge to.

Vet ikke helt hvorfor han ikke vil ha barn - tør heller ikke ta spørsmålet opp for alvor. På den andre siden vet jeg heller ikke hvorfor jeg vil ha barn. Det er kanskje mer ut fra sosialt press enn noe annet. I det hele tatt får kanskje folk ofte barn ut fra "feil" motiveringer, men det er vel en annen diskusjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...