Gjest Nei - ikke i dag.... Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Vi var hos en sexolog, og han foreslo berøringstrening. (Vi har vært der noen ganger, og nå har han kommet fram til dette.) Det innebærer at vi skal sette av to kvelder i uka. (1-1 1/2 time). Vi skal bruke tiden nakne til å ta på hverandre. Men ikke på kjønnsorganene. På den måten skal vi lære oss å nyte, og også programmere hjernen til å fostå at dette er positivt. Jeg har blitt helt asexuell og nyter nå ingenting. Alt er et ork. Noen med erfaring på om dette kan virke? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299361-ber%C3%B8ringstrening/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ildfruen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Skal dere være helt nakne fra begynnelsen av? Eller kan dere f.eks massere hverandre uten å være helt nakne? Bruk olje og sett på avslappende musikk. Demp lyset. Kanskje dere skal gjøre det om til en massasjetime i begynnelsen. Helt uten sexuelle aspekter og på en sånn måte at du blir trygg på berøringen. Etter hvert som du syns det er ok med ryggmassasje lar du ham begynne berøring andre steder. For at denne treningen skal fungere er det viktig at dere tar det i tempoet til den som er mest skeptisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299361-ber%C3%B8ringstrening/#findComment-2421192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nei - ikke i dag.... Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Skal dere være helt nakne fra begynnelsen av? Eller kan dere f.eks massere hverandre uten å være helt nakne? Bruk olje og sett på avslappende musikk. Demp lyset. Kanskje dere skal gjøre det om til en massasjetime i begynnelsen. Helt uten sexuelle aspekter og på en sånn måte at du blir trygg på berøringen. Etter hvert som du syns det er ok med ryggmassasje lar du ham begynne berøring andre steder. For at denne treningen skal fungere er det viktig at dere tar det i tempoet til den som er mest skeptisk. Ja, vi skulle være nakne. Vi skulle ikke ha noe lyd som musikk eller å prate. Annet enn å gi enkle positive tilbakemeldinger. Ligge på magen først med berøring av baksiden av kroppen. Det skulle heller ikke være masasje, men berøring. Og ikke noe sex på en mnd. mens vi startet dette prosjektet. (For at det ikke skulle bli noen krav eller forventninger) Kjenner at jeg er helt grønn på dette området, og er veldig spent på om det kan virke. Så derfor hadde jeg håpet at noen hadde gode erfaringer med det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299361-ber%C3%B8ringstrening/#findComment-2421199 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ildfruen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Ja, vi skulle være nakne. Vi skulle ikke ha noe lyd som musikk eller å prate. Annet enn å gi enkle positive tilbakemeldinger. Ligge på magen først med berøring av baksiden av kroppen. Det skulle heller ikke være masasje, men berøring. Og ikke noe sex på en mnd. mens vi startet dette prosjektet. (For at det ikke skulle bli noen krav eller forventninger) Kjenner at jeg er helt grønn på dette området, og er veldig spent på om det kan virke. Så derfor hadde jeg håpet at noen hadde gode erfaringer med det. Dette hørtes veldig klinisk ut for meg! Ikke musikk, dempet belysning eller andre ting som gjør at man slapper av. For å bli tatt på når man er helt naken, må i alle fall jeg føle meg trygg. For meg høres det ut som problemet ligger før det å ha sex. Kanskje du skal ta en ny prat med sexologen og fortelle hva som er vanskelig og hvorfor. Har du egne tanker om hvordan en sånn trening vil kunne komme til å fungere? Hvordan ville du gjort det for at du skal føle deg trygg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299361-ber%C3%B8ringstrening/#findComment-2421220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nei - ikke i dag.... Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Dette hørtes veldig klinisk ut for meg! Ikke musikk, dempet belysning eller andre ting som gjør at man slapper av. For å bli tatt på når man er helt naken, må i alle fall jeg føle meg trygg. For meg høres det ut som problemet ligger før det å ha sex. Kanskje du skal ta en ny prat med sexologen og fortelle hva som er vanskelig og hvorfor. Har du egne tanker om hvordan en sånn trening vil kunne komme til å fungere? Hvordan ville du gjort det for at du skal føle deg trygg? Jeg føler meg trygg, men nyter ikke sex. Kunne klart meg helt greit uten. Vi har snakka masse. Vi har hatt to fellestimer, jeg har hatt to timer alene, og gubben en time. Vet ikke helt hva jeg tror. Er vel kanskje på randen til å gi opp hele forholdet, men har jo egentlig ikke lyst til det heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299361-ber%C3%B8ringstrening/#findComment-2421308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xbellax Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg føler meg trygg, men nyter ikke sex. Kunne klart meg helt greit uten. Vi har snakka masse. Vi har hatt to fellestimer, jeg har hatt to timer alene, og gubben en time. Vet ikke helt hva jeg tror. Er vel kanskje på randen til å gi opp hele forholdet, men har jo egentlig ikke lyst til det heller. Berøringstrening kan faktisk være svært nyttig, virker som om dere har funnet en dyktig sexolog. Man lærer å stimulere sansene, slappe av, og være helt tilstede med sin partner og på den måten vil (forhåpentligvis) sexlivet gradvis våkne på nytt. Jeg har sett mange par som har hatt glede av denne "behandlingsformen". Det viktige her er å avstå 100% fra sex og stimulering av kjønnsorganer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299361-ber%C3%B8ringstrening/#findComment-2422837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nei - ikke i dag Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Berøringstrening kan faktisk være svært nyttig, virker som om dere har funnet en dyktig sexolog. Man lærer å stimulere sansene, slappe av, og være helt tilstede med sin partner og på den måten vil (forhåpentligvis) sexlivet gradvis våkne på nytt. Jeg har sett mange par som har hatt glede av denne "behandlingsformen". Det viktige her er å avstå 100% fra sex og stimulering av kjønnsorganer. Godt å høre at andre har hørt om dette, og at det kan lykkes:-) Vi tok første "time" her om kvelden. Det var faktisk veldig OK. T.o.m. han synes det (selv om han har vært VELDIG skeptisk til totalt sex-avhold) Etter det har jeg faktisk følt for mer nærvær enn jeg har følt på veldig lenge. Han var også veldig positiv etterpå. Var fornøyd med at han klarte å gjøre det godt for meg, og koste seg selv også:-) Gleder meg faktisk til neste gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299361-ber%C3%B8ringstrening/#findComment-2423071 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.