Gå til innhold

Noen som har peiling hva dette kan vere??Hjelp!

Anbefalte innlegg

Har den siste tiden hatt synsforstyrrelser i form av "små fluer" som flyr rundt på netthinnen. Ser jeg mot en hvit flate eller mot himmelen kommer de spesielt til syne. Håper noen forstår hva jeg mener... Altså så er det mange små dyr som svømmer rundt foran begge øynene mine. Har ikke vondt i hodet eller øynene forresten!

Fortsetter under...

Gjest ok å sjekke det ut

Kanskje du har noe betennelse på øyet? Ellers så er jo det et av tegnene som vi skal være obs på med tanke på slag. Du nevner ikke noe mere symptomer så det er nok ikke det. Ring en optiker å spør hva de tror og hva du bør gjøre.

Det er sannsynligvis noe som kalles "The Entoptic Phenomenon" eller "floaters". Helt ufarlig, og til og med et normalt fenomen. Men jo mer du tenker på det/legger merke til det, jo mer vil du se det.

Du kan lese mer om det her:

http://www.eye-floaters.com/floaters-entopticphenomenon.php

Hvis det er mange bør du ta deg en tur til legen _snarest_! Det kan nemlig være et tegn på netthinneløsning og det blir fort akutt!

Nå i kveld mener du?? Har fått time hos optikker i morgen for å sjekke synet. Jeg ser ingen "fluer" akkurat nå, men alt "henger fortsatt fast" på netthinnen og ser jeg lenge på en ting får jeg svarte skygger fra kantene.

Annonse

Kanskje du har noe betennelse på øyet? Ellers så er jo det et av tegnene som vi skal være obs på med tanke på slag. Du nevner ikke noe mere symptomer så det er nok ikke det. Ring en optiker å spør hva de tror og hva du bør gjøre.

Slag tror jeg ikke det er. Jeg er bare 28 år. Skal til optiker i morgen å sjekke det ut. Fikk time med en gang.

Nå i kveld mener du?? Har fått time hos optikker i morgen for å sjekke synet. Jeg ser ingen "fluer" akkurat nå, men alt "henger fortsatt fast" på netthinnen og ser jeg lenge på en ting får jeg svarte skygger fra kantene.

Det går sikkert bra til i morgen. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...