Gå til innhold

Sexlyst på avveie

Anbefalte innlegg

Fortvilet kone

Hei. Jeg er en dame i midten av 20 årene. Jeg er gift med en fantastisk mann som vet hva jeg liker og ikke er redd for å prøve nye ting. Han kan kunsten å tilfredsstille meg på alle mulige måter og er snill og kjærlig. Men det siste året er et problem blitt mer og mere markant. Jeg klare ikke å bli tent mer. Vi har snart prøvd alt. Erotisk deilig massasje, stimulering av leketøy alt mulig. det er i og for seg deilig. men jeg blir ikke tennt, ikke kåt. Ikke på egenhånd lenger heller. Vi har ingen problemer verken i forhold eller økonomi. ikke noen stressende hverdag eller noe sånnt. Vi er livsnytere i et fantastisk forhold, og jeg har fått det problemet. Min mann vil ikke ha samleie med meg heller lenger, han sier bare at jeg ser du ikke nyter og jeg veit du ikke er kåt.og sex skal man bare ha viss man nyter. Og jeg vil så gjerne ha sex med mannen min og være kåt og nyte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299393-sexlyst-p%C3%A5-avveie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frustrert kone

Har du kanskje p-piller som sluker lysten din? Muligheter for å bytte merke?

Har sluttet med all hormonell prevensjon for et halvt år siden for å se om det kunne være det. Det er det ikke.Jeg trener og spiser riktig. Så eg er tom for ideer.

Jeg eide omtrent ikke sexlyst i mange år og fikk en skikkelig vekker da jeg ble sterilisert og hormonene fikk flyte fritt! Du store min!

Du Lillemus, litt sånn apropos: Synes du steriliseringen var et greit inngrep? Er det veldig dyrt? Jeg vurderer å gjøre det, skjønner du.

Det er vel egentlig adskillig enklere for menn, men det sitter litt langt inne hos min mer pysete halvdel. ;o)

Du Lillemus, litt sånn apropos: Synes du steriliseringen var et greit inngrep? Er det veldig dyrt? Jeg vurderer å gjøre det, skjønner du.

Det er vel egentlig adskillig enklere for menn, men det sitter litt langt inne hos min mer pysete halvdel. ;o)

Veldig, veldig, veldig greit! Det koster i overkant av 6000,- om du ikke får det dekket (det fikk jeg), men jeg synes det er vel investerte penger. :o) Dessuten er det så lang ventetid at du rekker fint å spare til det. :o(

Da jeg satte meg på liste var det 3 års ventetid (!), nå tok det bare halvannet år for min del da, men det er jo alt for lenge det også, egentlig.

Annonse

Gjest Silver Fairy

Jeg tror Kalevala er inne på noe når hun nevner stress. Det er skapt store forventninger om kåthet og fantastisk sex fordi dere til nå har hatt et veldig bra sexliv. Derfor vil denne downperioden bli veldig synlig. Kåthet og sexliv kan gå i bølgedaler. Legg mindre vekt på sex en periode så merker du nok at kåtheten kommer tilbake av seg selv.

Har du forresten begynt på andre medisiner enn hormonprevansjon? Antidepressiva kan bl.a påvirke sexlysten.

Fortvilet kone

Jeg tror Kalevala er inne på noe når hun nevner stress. Det er skapt store forventninger om kåthet og fantastisk sex fordi dere til nå har hatt et veldig bra sexliv. Derfor vil denne downperioden bli veldig synlig. Kåthet og sexliv kan gå i bølgedaler. Legg mindre vekt på sex en periode så merker du nok at kåtheten kommer tilbake av seg selv.

Har du forresten begynt på andre medisiner enn hormonprevansjon? Antidepressiva kan bl.a påvirke sexlysten.

Går ikke på noen medisiner annet enn litt antihistaminer i pollensesongen. Og dette er ikke noe vi egentlig stresser med. Men i det siste har je syntes det har vært litt trist at det er sånn. Uten at jeg finner noen forklaring. Vi har jo et flott liv forde. Forholdet vårt er jo bastert på så mye mer enn det. Og akkurat sterilisering er ikke aktuelt for min del. Vi planlegger å prøve på å lage en baby snart:D

Veldig, veldig, veldig greit! Det koster i overkant av 6000,- om du ikke får det dekket (det fikk jeg), men jeg synes det er vel investerte penger. :o) Dessuten er det så lang ventetid at du rekker fint å spare til det. :o(

Da jeg satte meg på liste var det 3 års ventetid (!), nå tok det bare halvannet år for min del da, men det er jo alt for lenge det også, egentlig.

Oi, det var lang ventetid. Men greit å høre at du synes selve inngrepet var uproblematisk. Hva må evt til for å få det dekket, da tro? Medisinske årsaker?

Oi, det var lang ventetid. Men greit å høre at du synes selve inngrepet var uproblematisk. Hva må evt til for å få det dekket, da tro? Medisinske årsaker?

Jeg gikk gjennom en underlivsoperasjon pga blærefremfall etter fødsel nr. 2 og ettersom jeg har svak bekkenbunn (første fødsel var ganske hard) så vil den ikke tåle et svangerskap til, men sannsynligvis revne fra a til å selv om jeg får keisersnitt. Så legene ga meg streng beskjed om ikke å få flere barn og det var grunn god nok til å få det dekket.

Gro Isachsen, Sexolog

Det høres ut til at sexlysten din har vært under press. At mannen din ikke vil ha sex fordi du ikke er tent, kan dessuten ha gitt deg prestasjonsangst. Du har kanskje følt at du har måttet prestere en tenning. Da kommer den ikke. Tenning og press er to motpoler som er nesten umulig å få til samtidig.

For å kjenne på tenning må du både få til å mobilisere spenning, samtidig som du har behov for en avslappet og aksepterende atmosfære. Det virker som om denne atmosfæren har vært fraværende hos dere.

Ikke jag etter tenningen, men prøv å bli bevisst hva som setter den i gang, kanskje ved at dere blir enige om å kjæle med hverandre, men at dere ikke skal å ha samleie etterpå – da kjenner du mindre på presset om tenning. Bli på denne måten kjent med tenningsmønsteret ditt. Finn ut hvilke sanser bruker du for å få i gang startmotoren din? Forsterk det som virker og bruk tid til å nyte uten å tenke på at dette skal ende i noe eller at du kjenner på at nå MÅ du tenne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...