Gå til innhold

Kompliment til annen jente

Anbefalte innlegg

Satt på kafé med kjæresten min og en jente som han tydeligvis kjente kom bort til bordet og hilste på ham.

Hun spurte om jeg var kjæresten hans og han svarte ja.

"Hun er pen", sa hun.

"Det er du også", var hans svar til henne med et smil.

Litt respektløst overfor meg, synes dere ikke?

Ville dere syntes dette var ok??

Ps; det er ikke første gang han snakker "pent" om andre!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299434-kompliment-til-annen-jente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bare hyggelig synes jeg

Så du skal ha alle komplimentene for deg selv? Den andre jenta hadde sagt du var pen, og mannen din sa at dere begge var pene, er ikke det bare hyggelig, da? Det var en fin måte av ham å takke for komplimentet hun ga (til deg og på en måte til ham).

Hadde han svart "ikke så pen som deg" hadde du hatt grunn til å bli sint.

Ja, jeg synes de begge oppførte seg ganske respektløst ovenfor deg. Ikke bare fordi han tydelig flørtet med henne foran deg, men fordi de snakket om deg på den måten mens du satt der, uten å på en måte involvere deg. Hun burde vel hilst på deg, og snakket TIL deg, ikke snakket OM deg til ham? Og hva slags venninner kommenterer hvor pen kjæreste en "kompis" har? Jeg tenker; bare de som er litt småsjalu, og vil understreke noe. Og det at hun spurte om det var kjæresten, virker som hun har gått rundt og trodd det var håp om noe mer der.

Jeg ville aldri hilst på en kompis uten å hilse på damen hans om jeg traff dem ute. Ville heller ikke spurt hvem han satt der med, det har jo ikke jeg noe med om hun ikke ble presentert som damen hans. Bare det å spørre om det betyr vel at her er det noen som har hatt forventninger.

Min kjære må jo synes hvem han vil er pene, men å gi andre komplimenter foran meg eller kommentere andre damer så jeg hører det, det gjør han heldigvis ikke. Han er voksen nok og har respekt nok for meg til det. Vanlig folkeskikk det da.

Gjest Heltenig!

Ja, jeg synes de begge oppførte seg ganske respektløst ovenfor deg. Ikke bare fordi han tydelig flørtet med henne foran deg, men fordi de snakket om deg på den måten mens du satt der, uten å på en måte involvere deg. Hun burde vel hilst på deg, og snakket TIL deg, ikke snakket OM deg til ham? Og hva slags venninner kommenterer hvor pen kjæreste en "kompis" har? Jeg tenker; bare de som er litt småsjalu, og vil understreke noe. Og det at hun spurte om det var kjæresten, virker som hun har gått rundt og trodd det var håp om noe mer der.

Jeg ville aldri hilst på en kompis uten å hilse på damen hans om jeg traff dem ute. Ville heller ikke spurt hvem han satt der med, det har jo ikke jeg noe med om hun ikke ble presentert som damen hans. Bare det å spørre om det betyr vel at her er det noen som har hatt forventninger.

Min kjære må jo synes hvem han vil er pene, men å gi andre komplimenter foran meg eller kommentere andre damer så jeg hører det, det gjør han heldigvis ikke. Han er voksen nok og har respekt nok for meg til det. Vanlig folkeskikk det da.

Bra skrevet, jeg er 100% enig!

Annonse

Jeg synes det var tildels upassende. Litt fordi de snakket om deg som om du ikke var der, litt fordi kjæresten din ikke bare sa seg enig i at du er pen.

Generelt er det ingenting galt med komplimenter til andre, uavhengig av kjønn, men akkurat i denne situasjonen kunne han nøyet seg med å si: "Ja, det synes jo jeg også". Og involvert deg i samtalen, i stedet for å snakke over hodet på deg.

Hva? Synes han andre jenter er pene? Og er han skruppelløs nok til å ydmyke deg ved å si det til dem også? Noe så fryktelig. Han er ikke verdt deg. Og du er nok like vakker inni som utenpå. Antakelig har han noe på gang med denne andre også. Også smile til en annen, da. Jeg finner ikke ord.

Hva? Synes han andre jenter er pene? Og er han skruppelløs nok til å ydmyke deg ved å si det til dem også? Noe så fryktelig. Han er ikke verdt deg. Og du er nok like vakker inni som utenpå. Antakelig har han noe på gang med denne andre også. Også smile til en annen, da. Jeg finner ikke ord.

*Flirer* Det er ikke måte på hva noen kan få seg til å gjøre du. Tenk å synes at andre enn partneren er noe å se på!? Nei, vet du hva! ;o)

Annonse

Gjest Elextra

Hun kom med et hyggelig kompliment og han synes han måtte være hyggelig tilbake. Ser ikke hva som er galt med det.

Men ville du sett på det som et hyggelig kompliment om en bekjent av mannen din kommenterte utseendet ditt til ham, mens du var tilstede? Jeg synes det virker respektløst.

Men ville du sett på det som et hyggelig kompliment om en bekjent av mannen din kommenterte utseendet ditt til ham, mens du var tilstede? Jeg synes det virker respektløst.

Hva i all verden er respektløst med det!? Jeg klarer bare ikke se hva som er respektløst med at noen sier:"Du har en flott partner!" mens partneren er til stede.

Gjest Elextra

Hva i all verden er respektløst med det!? Jeg klarer bare ikke se hva som er respektløst med at noen sier:"Du har en flott partner!" mens partneren er til stede.

Kommer jo helt an på måten det sies på, men jeg føler at det blir å snakke over hodet på vedkommende, det blir litt respektløst.

Hadde noen spurt min mann om jeg var hans kone/kjæreste, ville jeg satt mye mer pris på om vedkommende hilste ordentlig på meg enn kommenterte utseendet mitt som om jeg ikke var tilstede.

Hadde nok foretrukket å bli snakket direkte til ja, men synes ikke dette er en så stor sak at det er grunn til å henge seg opp i den.

Kåre Kruttlapp

Ærlig talt unge dame! Slikt må du tåle.Han ble stolt av deg da hun sa du var pen og parerte komplimentet.Dette er ren høflighet og ingenting å ta på vei for.Om denne jenten synes din kjæreste er kjekk så skal du da være stolt av det og ikke se det som en trussel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...