Gå til innhold

Kompliment til annen jente

Anbefalte innlegg

punky brewster

Jeg ville nok også som deg reagert og heller ønske at han smilte og sa at han var enig, som ei anna skriver her. Men dessverre er det ikke sånn at man kan bestemme hva andre skal si. prøv å ikke tenk så mye på det om dere ellers har det fint sammen.

Fortsetter under...

Kommer jo helt an på måten det sies på, men jeg føler at det blir å snakke over hodet på vedkommende, det blir litt respektløst.

Hadde noen spurt min mann om jeg var hans kone/kjæreste, ville jeg satt mye mer pris på om vedkommende hilste ordentlig på meg enn kommenterte utseendet mitt som om jeg ikke var tilstede.

Ja, ikke sant. Det normale ville vært at hun spurte henne om hun var hans kjæreste, ikke snakket med han om henne akkurat som hun var en ting han hadde med seg. Så kunne hun gitt et kompliment av typen; han er heldig som har en så pen dame som deg, eller noe sånt. Altså gitt ham kompliment "gjennom" henne.

Slik de snakket om henne er for meg bare slik folk som enten er litt på flørtern eller på annen måte har noe utenom denne andre personen snakker. Det er ikke normalt hvis dette faktisk bare var en venn.

De som ikke synes det er respektløst å snakke slik om andre, er vel de som kanskje er sånne selv...

Gjest herregud!!

Hva? Synes han andre jenter er pene? Og er han skruppelløs nok til å ydmyke deg ved å si det til dem også? Noe så fryktelig. Han er ikke verdt deg. Og du er nok like vakker inni som utenpå. Antakelig har han noe på gang med denne andre også. Også smile til en annen, da. Jeg finner ikke ord.

Er du så lite "med" i verden at du må gjøre narr av folk sånn? Er du så kort at du ikke ser nyanser, og vanlig folkeskikk? Du må jo være helt vanvittig naiv (les dum) om du aldri noensinne ser noe annet i det folk gjør og sier enn det de faktisk gjør og sier. Folk er ikke så enkle, bare fordi du er det.

Er du så lite "med" i verden at du må gjøre narr av folk sånn? Er du så kort at du ikke ser nyanser, og vanlig folkeskikk? Du må jo være helt vanvittig naiv (les dum) om du aldri noensinne ser noe annet i det folk gjør og sier enn det de faktisk gjør og sier. Folk er ikke så enkle, bare fordi du er det.

Ja, jeg er utrolig kort. Antakelig en av verdens korteste. Og så er jeg totalt fargeblind, ser alt i svart/hvitt. Og har bare en halv hjernecelle, som jeg deler med naboen. Når jeg har lagt meg om kvelden, bruker jeg den halve hjernecellen til å drømme om å bli like klok og intelligent som deg.

Annonse

Ja, jeg er utrolig kort. Antakelig en av verdens korteste. Og så er jeg totalt fargeblind, ser alt i svart/hvitt. Og har bare en halv hjernecelle, som jeg deler med naboen. Når jeg har lagt meg om kvelden, bruker jeg den halve hjernecellen til å drømme om å bli like klok og intelligent som deg.

*fniser*

...og beviser kanskje dermed at jeg også er ganske stutt i hue? ;o)

Ja, ikke sant. Det normale ville vært at hun spurte henne om hun var hans kjæreste, ikke snakket med han om henne akkurat som hun var en ting han hadde med seg. Så kunne hun gitt et kompliment av typen; han er heldig som har en så pen dame som deg, eller noe sånt. Altså gitt ham kompliment "gjennom" henne.

Slik de snakket om henne er for meg bare slik folk som enten er litt på flørtern eller på annen måte har noe utenom denne andre personen snakker. Det er ikke normalt hvis dette faktisk bare var en venn.

De som ikke synes det er respektløst å snakke slik om andre, er vel de som kanskje er sånne selv...

Men da ville de jo snakket over hodet på ham. Er det forskjell på å snakke over hodet på en mann og på en kvinne, da?

Hva i all verden er respektløst med det!? Jeg klarer bare ikke se hva som er respektløst med at noen sier:"Du har en flott partner!" mens partneren er til stede.

Det er vel bare fint. Jeg hadde blitt kjempefornøyd, uansett om jeg var den det ble sagt til eller om. ;o)

*fniser*

...og beviser kanskje dermed at jeg også er ganske stutt i hue? ;o)

Velkommen i de kortes klubb!

Jeg må også fnise, for min første tanke da jeg leste hovedinnlegget, var at min kjære eks ville ha kauket "Kom deg til optikeren!" hvis noen hadde sagt jeg var pen. Så alt er relativt!

Ja, jeg synes de begge oppførte seg ganske respektløst ovenfor deg. Ikke bare fordi han tydelig flørtet med henne foran deg, men fordi de snakket om deg på den måten mens du satt der, uten å på en måte involvere deg. Hun burde vel hilst på deg, og snakket TIL deg, ikke snakket OM deg til ham? Og hva slags venninner kommenterer hvor pen kjæreste en "kompis" har? Jeg tenker; bare de som er litt småsjalu, og vil understreke noe. Og det at hun spurte om det var kjæresten, virker som hun har gått rundt og trodd det var håp om noe mer der.

Jeg ville aldri hilst på en kompis uten å hilse på damen hans om jeg traff dem ute. Ville heller ikke spurt hvem han satt der med, det har jo ikke jeg noe med om hun ikke ble presentert som damen hans. Bare det å spørre om det betyr vel at her er det noen som har hatt forventninger.

Min kjære må jo synes hvem han vil er pene, men å gi andre komplimenter foran meg eller kommentere andre damer så jeg hører det, det gjør han heldigvis ikke. Han er voksen nok og har respekt nok for meg til det. Vanlig folkeskikk det da.

''Vanlig folkeskikk det da.''

Noen av oss ville jo også mene at det å gi komplimenter er en utsøkt hyggelig form for folkeskikk.

Ja, jeg synes de begge oppførte seg ganske respektløst ovenfor deg. Ikke bare fordi han tydelig flørtet med henne foran deg, men fordi de snakket om deg på den måten mens du satt der, uten å på en måte involvere deg. Hun burde vel hilst på deg, og snakket TIL deg, ikke snakket OM deg til ham? Og hva slags venninner kommenterer hvor pen kjæreste en "kompis" har? Jeg tenker; bare de som er litt småsjalu, og vil understreke noe. Og det at hun spurte om det var kjæresten, virker som hun har gått rundt og trodd det var håp om noe mer der.

Jeg ville aldri hilst på en kompis uten å hilse på damen hans om jeg traff dem ute. Ville heller ikke spurt hvem han satt der med, det har jo ikke jeg noe med om hun ikke ble presentert som damen hans. Bare det å spørre om det betyr vel at her er det noen som har hatt forventninger.

Min kjære må jo synes hvem han vil er pene, men å gi andre komplimenter foran meg eller kommentere andre damer så jeg hører det, det gjør han heldigvis ikke. Han er voksen nok og har respekt nok for meg til det. Vanlig folkeskikk det da.

Hvis dere er på fest og dere står og snakker med flere, og han sier til sjefens kone at hun tar seg nydelig ut i kveld - så viser han altså dårlig folkeskikk og er respektløs overfor deg?

I min verden er det både høflig og vanlig at man sier pene ting til andre enn sin egen partner. Det er hyggelig, og har da ingenting med flørting å gjøre.

Annonse

Men da ville de jo snakket over hodet på ham. Er det forskjell på å snakke over hodet på en mann og på en kvinne, da?

*Flirer* Visst blir det akkurat det samme. :o) Men da er det tydeligvis kvinnen som står i sentrum akvtivt og _da_ blir det tydeligvis noe annet. ;o)

Han syntes vel replikken hennes var _litt_ rar, han også (ikke innholdet, men å si det mens du var der). Og så glapp det et svar ut av ham i farten, som kunne vært enda bedre (ref. mariaflyflys forslag).

Men han ble vel litt paff (igjen, ikke over påstanden hennes, men over at hun sa det til ham sånn helt direkte mens du hørte på) og rakk vel ikke å tenke noe særlig. Du hadde vel ikke likt det om han hadde fundert i flere sekunder og deretter sagt - "ææh - ja, det er hun", heller?

Jeg synes ikke du skal tenke mer på denne episoden i det hele tatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...