Gjest tillitsløs Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Hei,jeg er en jente på 31 år som har vært i et samboerforhold i over 2 år. I løpet av den tiden har jeg opplevd at han har snakket usant ved flere anledninger,han har også kysset og strøket på en annen dame som jeg oppdaget. Dette har ført til at jeg som før var "sunn" sjalu nå er usunn sjalu. Når han blir tatt i løgner så ender det alltid opp med at han skylder på meg,hadde ikke jeg sagt det,eller gjort det så hadde ikke det og det skjedd. Mitt største problem er at han ikke tar ansvar for sine handlinger og ikke vil se hva brutte løfter og løgner gjør med meg og forholdet vårt. Han klager mye på at jeg er så mistenkelig og sjalu,dette forstår jeg sliter mye på han- meg også. Så jeg lurer rett og slett på hvordan jeg kan få han til å forstå at tilliten ikke kommer tilbake av seg selv og at han ødelegger forholdet vårt med å gjemme seg bak meg når han selv gjør noe galt? Jeg har ikke verdens beste selvtillit og merker at den synker gradvis for hvert svik. Håper du kan gi meg noen tips og råd for hvordan jeg skal kunne gå frem og snakke med han så han forstår hvor viktig ærlighet er for meg. Og at han må ta ansvar for egne handlinger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299450-mistet-tillit-til-partner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Er det i det hele tatt mulig å få en voksen mann med så utpreget ansvarsfraskrivelse til å endre seg? At det er din feil at han gjør dumme ting og lyver er selvfølgelig bare tull! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299450-mistet-tillit-til-partner/#findComment-2421862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeline Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Dette har jeg opplevd med min eks. Utallige ganger måtte jeg gjennom diverse nedverdigende oppførsel av min mann. Han lovet like mange ganger å slutte med å rett og slett legge an på andre i mitt nervær, men klarte det aldri. Resultatet ble at han hadde to forhold "på si", som jeg selvfølgelig oppdaget til slutt. Jeg forlot ham fordi jeg skjønnte at han aldri ville bli trofast. Alt han sa og gjorde ble bare snakk og han mente aldri å skjerpe seg. Å legge all skyld på deg er en måte slike menn rettferdiggjør sin ufordragelige væremåte. Tipper han er godt likt utenfor hjemmet? Det tar enormt mye av kreftene dine å være i denne situasjonen!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299450-mistet-tillit-til-partner/#findComment-2422036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ArabianStar Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Velkjent sak... Riktignok, kjæresten min er SUPERTROFAST og ser ikke engang på damer i blader.. Men det er hans ellers dårlige oppførsel som har gjort at jeg har mista tilliten til han. Jeg er av den erfaringa at menn forbedrer seg ikke. Det jeg opplever uttallige ganger(som gjør at vårt forhold hangler veldig nå) er at han lover å skjerpe seg, han skjønner at jeg er sint, han skjønner ditt og han skjønner datt... Og han forstår at han har oppført seg dårlig osv. I starten fikk alltid jeg skylda for oppførselen hans, men nå har han plutselig begynt å vende om. Dette hjelper en stund, han kan være verdens herligste kar en stund etter en konfrontasjon, men så sklir det ut igjen og alt havner tilbake til det normale. Sånn har vi drevet på nå i godt over et år, og det blir kortere tid mellom hver krangel. Jeg ser ingen bedring i det lange løp, og tilliten er forsvunnet fullstendig. Den kommer jeg aldri til å klare å bygge opp igjen. Dette dreier seg såklart ikke om flørting og sånt, men jeg syns likevel det har en likedan rød tråd i samme retning. Rett og slett at jeg stoler ikke et fnugg på han. Jeg vet er stygg nå, men jeg tror rett og slett ikke dette du beskriver kommer til å bli bedre. Du kommer til å bli utslitt, og dere kommer til å bli gale på hverandre til slutt. Når han ikke gir noen som helst tegn til bedring, da blir det ingen bedring heller.. Been there, done that... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299450-mistet-tillit-til-partner/#findComment-2422063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiskerinnen Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Den tilliten tror jeg aldrig du får tilbake heller . Du kan plage deg selv med å fortsette i forholdet eller du kan gå ut av det , ditt valg ! Psykopater forandrer seg IKKE , ALDRIG , og sånn er det . Det du forteller er et klassisk eksempel på hvordan det funker oppi hodet til sånne menn , så kom deg vekk før du blir totalt nedkjørt psykisk og selv blir et klassisk eksempel på et vrak av et kvinnfolk som finner seg i alt mulig for å bevare husfreden og et forhold som ikke er noe å bevare . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299450-mistet-tillit-til-partner/#findComment-2422257 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toril Hepsø, familieterapeut Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Det er du som bestemmer hva slags oppførsel du vil godta i et forhold. Kan hende har du allerede gått utover dine egne grenser ved å være samboer med en som kysser og stryker andre damer og som bryter løfter og lyver. Kanskje han innerst inne vil tillate seg dette og at det er derfor han unnskylder seg og begrunner dette med din atferd? Det er en forutsetning til stede i det du prøver å si til ham som jeg tror du må gjøre enda tydeligere for ham og høre om han er enig med deg i. Jeg er helt enig med deg, usunn sjalusi er begges ansvar i et forhold. Det må jobbes med av begge, for at den skal bli mindre og mer sunn i sin karakter. Et forhold er å bære endel saker sammen, det er dette det høres som han ikke aksepterer eller protesterer mot i praksis. Selv om du i 90% av tilfellene nå er sjalu uten grunn, så trenger du hjelp av ham til å bli tryggere i forholdet. Det må har først innse. Deretter, og først da, kan han forstå hvorfor dere må lage avtaler som handler om å trygge deg. Det handler ofte om å inskrenke hans frihet for en periode, slik at du føler at du har tilstrekkelig innsyn i livet hans til å vite at han er trofast mot deg. Det er snakk om å bidra med endel for at du skal bli tryggere og du må da samtidig jobbe med å justere på dine følelser og tenke:"han er enn mann som vil trygge meg fordi jeg kan stole på ham". Sånn dere holder på nå, går forholdet veldig fort helt i stykker og det høres det ut som du er mer enn klar over. Det skal 2 stykker til for å komme ut av vanskelige spor i et forhold! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299450-mistet-tillit-til-partner/#findComment-2422782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toril Hepsø, familieterapeut Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Det er du som bestemmer hva slags oppførsel du vil godta i et forhold. Kan hende har du allerede gått utover dine egne grenser ved å være samboer med en som kysser og stryker andre damer og som bryter løfter og lyver. Kanskje han innerst inne vil tillate seg dette og at det er derfor han unnskylder seg og begrunner dette med din atferd? Det er en forutsetning til stede i det du prøver å si til ham som jeg tror du må gjøre enda tydeligere for ham og høre om han er enig med deg i. Jeg er helt enig med deg, usunn sjalusi er begges ansvar i et forhold. Det må jobbes med av begge, for at den skal bli mindre og mer sunn i sin karakter. Et forhold er å bære endel saker sammen, det er dette det høres som han ikke aksepterer eller protesterer mot i praksis. Selv om du i 90% av tilfellene nå er sjalu uten grunn, så trenger du hjelp av ham til å bli tryggere i forholdet. Det må har først innse. Deretter, og først da, kan han forstå hvorfor dere må lage avtaler som handler om å trygge deg. Det handler ofte om å inskrenke hans frihet for en periode, slik at du føler at du har tilstrekkelig innsyn i livet hans til å vite at han er trofast mot deg. Det er snakk om å bidra med endel for at du skal bli tryggere og du må da samtidig jobbe med å justere på dine følelser og tenke:"han er enn mann som vil trygge meg fordi jeg kan stole på ham". Sånn dere holder på nå, går forholdet veldig fort helt i stykker og det høres det ut som du er mer enn klar over. Det skal 2 stykker til for å komme ut av vanskelige spor i et forhold! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/299450-mistet-tillit-til-partner/#findComment-2422783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.