Gå til innhold

Bleking av hår under graviditet.

Anbefalte innlegg

Gjest Bleking

Jeg er gravid i uke 14, og var i dag hos frisøren og fikk bleket etterveksten. Leste nå i ettertid at dette muligens ikke er bra for fosteret pga at kjemikaliene som brukes under blekingen går over i blodet mitt og kan skade fosteret. Har nå fryktelig dårlig samvittighet og håper at barnet ikke har tatt skade av dette. For man kjenner jo at det er sterkt for hodebunnen og at det svir litt med blekingen i. Fikk gjort dette hos frisør.Så er det farlig å bleke håret under graviditet og kan fosteret ha tatt skade av dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299491-bleking-av-h%C3%A5r-under-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har også hørt de ryktene, men kjenner ikke til studier som viser at det er farlig. Tenk på de mange tusen gravide som farger og belker håret! Fosteret er ved 14 uker ferdigdannet og i voksefasen. Det er i de første 3 måneder at organene dannes og hvor skadelige stoffer kan påvirke det uheldig. Så ta du det helt med ro og gled deg over graviditeten.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Jeg har også hørt de ryktene, men kjenner ikke til studier som viser at det er farlig. Tenk på de mange tusen gravide som farger og belker håret! Fosteret er ved 14 uker ferdigdannet og i voksefasen. Det er i de første 3 måneder at organene dannes og hvor skadelige stoffer kan påvirke det uheldig. Så ta du det helt med ro og gled deg over graviditeten.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Danske myndigheter fraråder gravide å farge håret. Det er vel ikke helt uten grunn.

http://www.babykemi.dk/Default.aspx?id=149

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...